Урок "Природа та навколишнє середовище. Звичайні герої"

Про матеріал
Урок для учнів 4 класу НУШ за підручником H.Q. Mitchell "Smart Junior for Ukraine 4".
Перегляд файлу

4 клас. 09 лютого 2022р.

Тема: Природа і навколишнє середовище.

Тема уроку: Моє захоплення.  

Тип уроку: Формування навичок сприйняття на слух, зорового сприйняття та усної взаємодії.

Цілі вчителя: формувати навички сприйняття на слух, зорового сприйняття та усної взаємодії по темі «Природа і навколишнє середовище», практикувати вживання ступенів порівняння прикметників, вчити розуміти основний зміст аудіотексту; розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію учнів, розвивати здатність мовного самоконтролю, увагу, пам'ять, логічне мислення та культуру спілкування учнів;
виховувати самостійність, старанність.

Очікування учнів: розпізнавати лексику на рівні фраз та тексту, використовувати її у письмі та мовленні, висловлюватися по темі, розповідати про події в минулому.

Обладнання:   аудіозапис, презентація Power Point, малюнки та постери до теми, роздатковий матеріал.                  

 

Хід уроку:

 

Організація класу.

 

  1. Привітання.
  • Good afternoon, pupils!
  • Good afternoon, teacher!
  • I am glad to see you! Please greet the guests of our lesson.
  • Good afternoon, dear guests!
  • Sit down, please!

 

  1. Повідомлення теми та мети уроку. (PowerPoint Presentation. Slide 1-3.)

T: -. Today we’re going to speak about the people’s heroes. You will listen to three short stories, read them, practice your speaking and writing skills. By the end of the lesson you will be able to operate the vocabulary on our topic and some new words, speak about people’s heroes and form the degrees of comparison.

 

  1. Уведення в іншомовну атмосферу. Ознайомлення з новими ЛО (з опорою на ілюстративний матеріал) (PowerPoint Presentation. Slide 4 .)

T: - Let’s start our lesson with new vocabulary.

fan                             young

popular                     old

hero                          person

environment

smart = intelligent

 

 

 

Основна частина уроку.

  1. Формування граматичних навичок.  

 

  • Let’s learn some new grammar rules. (degrees of comparison)

 (PowerPoint Presentation. Slide 5 .)

 

 

the comparative form

the superlative form

big

bigger                    (than)

the biggest

long

longer                    (than)

the longest

old

older                      (than)

the oldest

happy

happier                  (than)

the happiest

popular

more popular         (than)

the most popular

intelligent

more intelligent     (than)

the most intelligent

good

better                    (than)

the best

bad

worse                    (than)

the worst

 

T: - Now take one card out of this bag, read the word and form the degrees of comparison.

(hot, dangerous, small, interesting, funny, scary, exciting, great, fantastic, short, boring, heavy, smart, nice, warm, difficult)

 

Т: - Look at the screen and read about some Ukrainian champions.

Ss: - Oleksii Novikov was the World’s Strongest Man in 2019.

  • Dariia Bilodid was   the youngest World’s Judo Champion in 2019.

She was 17 years old.

  • Ihor Vovkovynskii was a Ukrainian-American student and the tallest living person in the USA.  He was about 234 cm tall.
  • Kateryna Kozak was 117 years old and she was the oldest woman in Ukraine.

 

  1. Формування навичок сприйняття на слух.  

Pre-listening.

T: - Open your Student’s Books to page 76 and have a look at the pictures.

  • What do you see in the pictures?
  • What is the text going to be about?

 

While-listening.

T: - Now listen and point to the corresponding pictures of the story.

 

Post-listening.

T: - Do the task on the cards. Fill in the table, put a tick under the children’s names. (PowerPoint Presentation. Slide 6 .)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Denzel

Chen

Alia

1

I am from India.

 

 

  •  

2

I’m a fan of basketball.

  •  

 

 

3

I live near the Yellow River.

 

  •  

 

4

I’m from China.

 

  •  

 

5

I’ve got two brothers.

 

 

  •  

6

My hero is from the USA.

  •  
  •  

 

7

I love the environment and I want to help clean the river.

 

  •  

 

8

I want to be like my mother.

 

 

  •  

 

  1. Формування навичок зорового сприйняття.

T: - Read the story about everyday heroes.

 

  1. Формування навичок усної взаємодії.

 

  • Who is the biggest fan of basketball?
  • What is one of the most popular sports in the USA?
  • What is one of the longest rivers in the world?
  • Who is the youngest in the family?
  • Who is the happiest and strongest person Alia knows?

 

  1. Фізкультхвилинка  (здоров’язберігаючі технології).

T: - I see you are tired a bit. Let’s have a rest and move (your eyes) a little.

 

  1. Формування навичок сприйняття на слух.
  • And now watch a video and write down all adjectives in the superlative degree.

https://www.youtube.com/watch?v=X2yvNmZGC8A&ab_channel=LittleAngel%3ANurseryRhymes%26KidsSongs

 

  1. Writing.  Виконання вправ в робочому зошиті. (Slide 7)

T: - And now open your workbooks to page 54 and do exercise 2.

Look, read and complete. Use the comparative and the superlative forms.

 

Заключна частина уроку. Підведення підсумків.

 

  1. Feedback. (Slide 8.)

T: - How was the lesson? (interesting, boring).

Do you like it? Choose a smile and put a tick or a plus above or under it.

 

  1. Homework. (Slide 9.)

T: - Open your daybooks and write down the hometask. You are to:

  • Learn new words, p.76-77
  • WB p. 54, ex.1 – complete the sentences.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Summarizing.

T: - What have you learned at the lesson today? What can you do by the end of the lesson?

Ss: - I can read and understand texts about people’s heroes.

      - I can write and speak about people’s heroes.

      - I can use the degrees of comparison.

      - I can use new vocabulary.

  1. Оцінювання.

T: - All of you have worked well today. You were active and interested/involved.

The lesson is over. Good- bye! Have a nice weekend!

 

 

 

 

 

 

   

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Environment. Everyday heroes.

Номер слайду 2

You will: listen to short stories practise using degrees of comparison practise using vocabulary of the previous lessons read stories

Номер слайду 3

By the end of the lesson you will be able to: read and understand texts about people’s heroes use new vocabulary in speaking and writing form the degrees of comparison

Номер слайду 4

New vocabulary:environment - [ɪnˈvaɪrənmənt]fan youngpopular oldhero personsmart = intelligent

Номер слайду 5

{3 B4 B98 B0-60 AC-42 C2-AFA5-B58 CD77 FA1 E5} the comparative formthe superlative formbigbigger (than)the biggestlonglonger (than) the longestoldolder (than) the oldesthappyhappier (than) the happiestpopularmore popular (than) the most popularintelligentmore intelligent (than) the most intelligentgoodbetter (than) the bestbadworse (than) the worst. Taras is older than his friend Oleh. He is the oldest of all friends. Ann is more intelligent than Helen. She is the most intelligent in her class.

Номер слайду 6

Ukrainain Champions. Oleksii Novikov was the World’s Strongest Man in 2019.

Номер слайду 7

Dariia Bilodid was the youngest World’s Judo Champion in 2019. She was 17 years old.

Номер слайду 8

Ihor Vovkovynskii was a Ukrainian-American student and the tallest living person in the USA. He was about 234 cm tall.

Номер слайду 9

Kateryna Kozak was 117 years old and she was the oldest woman in Ukraine.

Номер слайду 10

{3 B4 B98 B0-60 AC-42 C2-AFA5-B58 CD77 FA1 E5}  Denzel. Chen. Alia1 I am from India.2 I’m a fan of basketball.3 I live near the Yellow River.4 I’m from China.5 I’ve got two brothers.6 My hero is from the USA.7 I love the environment and I want to help clean the river. 8 I want to be like my mother.  

Номер слайду 11

Workbook, p.54oldestyoungerfasterbesttallestheaviermore intelligent

Номер слайду 12

How was the lesson?

Номер слайду 13

I can: read and understand texts about the people’s heroes speak about the people’s heroes use new vocabulary use the degrees of comparison

Номер слайду 14

Hometask : Learn new words, p.76-77 WB p. 54, ex.1 – complete the sentences.

Номер слайду 15

zip
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку