4 клас. 09 лютого 2022р.
Тема: Природа і навколишнє середовище.
Тема уроку: Моє захоплення.
Тип уроку: Формування навичок сприйняття на слух, зорового сприйняття та усної взаємодії.
Цілі вчителя: формувати навички сприйняття на слух, зорового сприйняття та усної взаємодії по темі «Природа і навколишнє середовище», практикувати вживання ступенів порівняння прикметників, вчити розуміти основний зміст аудіотексту; розвивати мовну здогадку та мовленнєву реакцію учнів, розвивати здатність мовного самоконтролю, увагу, пам'ять, логічне мислення та культуру спілкування учнів;
виховувати самостійність, старанність.
Очікування учнів: розпізнавати лексику на рівні фраз та тексту, використовувати її у письмі та мовленні, висловлюватися по темі, розповідати про події в минулому.
Обладнання: аудіозапис, презентація Power Point, малюнки та постери до теми, роздатковий матеріал.
Хід уроку:
Організація класу.
T: -. Today we’re going to speak about the people’s heroes. You will listen to three short stories, read them, practice your speaking and writing skills. By the end of the lesson you will be able to operate the vocabulary on our topic and some new words, speak about people’s heroes and form the degrees of comparison.
T: - Let’s start our lesson with new vocabulary.
fan young
popular old
hero person
environment
smart = intelligent
Основна частина уроку.
(PowerPoint Presentation. Slide 5 .)
|
the comparative form |
the superlative form |
big |
bigger (than) |
the biggest |
long |
longer (than) |
the longest |
old |
older (than) |
the oldest |
happy |
happier (than) |
the happiest |
popular |
more popular (than) |
the most popular |
intelligent |
more intelligent (than) |
the most intelligent |
good |
better (than) |
the best |
bad |
worse (than) |
the worst |
T: - Now take one card out of this bag, read the word and form the degrees of comparison.
(hot, dangerous, small, interesting, funny, scary, exciting, great, fantastic, short, boring, heavy, smart, nice, warm, difficult)
Т: - Look at the screen and read about some Ukrainian champions.
Ss: - Oleksii Novikov was the World’s Strongest Man in 2019.
She was 17 years old.
Pre-listening.
T: - Open your Student’s Books to page 76 and have a look at the pictures.
While-listening.
T: - Now listen and point to the corresponding pictures of the story.
Post-listening.
T: - Do the task on the cards. Fill in the table, put a tick under the children’s names. (PowerPoint Presentation. Slide 6 .)
|
|
Denzel |
Chen |
Alia |
1 |
I am from India. |
|
|
|
2 |
I’m a fan of basketball. |
|
|
|
3 |
I live near the Yellow River. |
|
|
|
4 |
I’m from China. |
|
|
|
5 |
I’ve got two brothers. |
|
|
|
6 |
My hero is from the USA. |
|
|
|
7 |
I love the environment and I want to help clean the river. |
|
|
|
8 |
I want to be like my mother. |
|
|
|
T: - Read the story about everyday heroes.
T: - I see you are tired a bit. Let’s have a rest and move (your eyes) a little.
https://www.youtube.com/watch?v=X2yvNmZGC8A&ab_channel=LittleAngel%3ANurseryRhymes%26KidsSongs
T: - And now open your workbooks to page 54 and do exercise 2.
Look, read and complete. Use the comparative and the superlative forms.
Заключна частина уроку. Підведення підсумків.
T: - How was the lesson? (interesting, boring).
Do you like it? Choose a smile and put a tick or a plus above or under it.
T: - Open your daybooks and write down the hometask. You are to:
T: - What have you learned at the lesson today? What can you do by the end of the lesson?
Ss: - I can read and understand texts about people’s heroes.
- I can write and speak about people’s heroes.
- I can use the degrees of comparison.
- I can use new vocabulary.
T: - All of you have worked well today. You were active and interested/involved.
The lesson is over. Good- bye! Have a nice weekend!