Урок "Природні та штучні водойми"

Про матеріал
Урок доповнить уявлення учнів про водойми рідного краю; сформує поняття про джерело, річку (її будову, складові частини), озеро, болото, море; навчить дітей їх розрізняти на природні і штучні; сформує вміння учнів працювати з фізичною картою; зошитом, підручником; сформує навички працювати в парах, групах, четвірках.
Перегляд файлу

 

Тема:  «Природні та штучні водойми». 

МЕТА:  Уточнити і доповнити уявлення учнів про водойми рідного краю; дати поняття про джерело, річку (її будову, складові частини), озеро, болото, море; навчити дітей їх розрізняти на природні і штучні; формувати вміння учнів працювати з фізичною  картою; зошитом, підручником; формувати навички працювати в парах, групах, четвірках;  розвивати пізнавальний інтерес, уміння логічно мислити; виховувати любов і бережне ставлення до природи.

 

ОБЛАДНАННЯ. Фізична карта України, підручник «Природознавство  4 класу», зошити, контурні карти, картки для індивідуального опитування з тестовими завданнями,  картки, ілюстрації водойм,  пазли – моря,   презентація «Водойми України».

 

ФОРМА УРОКУ : урок – подорож.

 

Хід уроку:

І. Організація класу

 1. - Діти, сьогодні у нас на уроці гості, привітайтеся, будь ласка, з ними.

 

- Ми   починаємо з вами урок природознавства, я пропоную провести сьогоднішній урок під таким девізом, ви його прочитаєте, але слова, які написані чорним кольором прочитають стоячи хлопці, голубим  кольором прочитають стоячи дівчата, а червоним кольором прочитаєте всі разом.

 

 

Сл. 2. Девіз роботи на уроці:

З природознавства кілька уроків -

у світ незвичайний ще кілька кроків.

Світ природи пізнати маємо,

Багато цікавого ми вже знаємо.

А рідний край такий багатий,

що мусим ми його пізнати.

І ті річки, поля та гори,

всі неосяжнії простори.

Вчимо ми все це залюбки. всі

Бо тут живемо я і ти

 

  • Молодці, сідайте,  я сподіваюся , що цей девіз налаштує вас  на роботу, дійсно ми будемо дізнаватися про наш рідний край, про нашу природу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.  Хвилинка фенологічних спостережень
    Повідомлення гідрометеоцентру 
    -  Сьогоднішній урок  ми починаємо з повідомлення гідрометеоцентру, я прошу відповідальних за спостереження за погодою повідомити прогноз погоди на сьогоднішній день. 
     

 -За даними гідрометеоцентру на сьогоднішній день 
в школі- інтернат, а зокрема в 4 класі очікується такий прогноз погоди, а саме: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, температура плюс 10 – 12 балів, опади у вигляді великої кількості "емоцій" та високих балів. Нашій вчительці і присутнім вчителям синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди. 
Але це, звичайно, жартівливий прогноз. 

-  Сьогодні …..     . На території  Вінницької області спостерігається така погода . 
Температура повітря - 
Вітер - 
Опади - 
Закінчилась зима, почався перший місяць весни. 
Про березень в народі говорять, що він має жіночий характер, бо вночі тріщить, а вдень плющить.

Прикмети березня:

  • Закує зозуля на голе дерево, буде не врожай.
  • Коли голуб заворкотить, на тепло.
  • Ранній облік бджіл на красну весну.

 

  • Дякую, сідайте будь ласка, добре,
  • А  зараз скажіть будь ласка які  народні прикмети ви почули? (обговорення )

Я вам всім бажаю і присутнім вчителям, щоб справдилися всі прогнози погоди, які нам побажали дівчата.

 

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Приступаємо ми зараз до перевірки домашнього завдання. Минулого уроку ми почали вивчати водойми України, і свої знання перевіримо, коли зробимо природничий диктант.

 

Сл. 3 Природничий диктант з взаємоперевіркою.

 

  1. Як назвати одним словом – ставок, море, річка, озеро, болото, джерело,  водосховище? 
  2. Водойми на карті позначають кольором …
  3. Місце, де на поверхню землі витікає підземна вода – називається…
  4. Найбільша річка України це -…
  5. Знайди зайве слово: Світязь, Дністер, Ялпуг.
  6. Озеро, яке заростає трав’янистими рослинами,

які відмирають, падають на дно й замулюють його. поступово перетворюється на -…

 

Давайте перевіримо! І дізнаємося результат.

Молодці!

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Сьогодні у нас урок незвичайний, ми будемо подорожувати. Сл.4
  • І саме сьогодні ми здійснимо подорож на кораблі .

 Перш ніж розпочати мандрівку ми повинні пригадати те, що нам потрібно під час подорожі.

 

  • Відповідаємо швидко, чітко, правильно.

 

Нашу подорож буде супроводжувати Капітошка, як ви думаєте, а чому саме він?.

(Тому, що Капітошка утворений з крапельок води).

  • На попередньому уроці ми почали подорож по карті України і дізналися, які водойми є на території України. Сьогодні продовжимо нашу подорож, і тема уроку –

 

Сл.5 «Природні та штучні водойми». 

  • Діти,  що ви очікуєте від нашого уроку?
  • На що ви сподіваєтесь сьогодні?
  • Подивіться у вас на партах є листочки. Будь – ласка напишіть свої сподівання на  листочках. Про що хочете дізнатися.

(буде цікаво, більше дізнатися нового, які водойми є в Україні)

 

   Вправа «Очікування»

 (Учні записують свої очікування на спеціальних клейких папірцях, які вчитель   кріпить на дошці).

 

                                    

 

 

(учні оголошують , про свої очікування)

 

  • Якщо, чесно я  сподівалася, що ви дасте такі відповіді, і тому підготувала ось такі завдання на наш урок.

 

  • Завдання :
  • По перше ми пригадаємо, що таке водойми.
  • Дізнаємося більше про водні багатства України.
  •  Нам треба з’ясувати, які природні та штучні водойми.
  • Які, водойми є у нашій місцевості?

 

  • Ось такі завдання нашого уроку. Отож,  мандруємо?

 

ІV. Вивчення нового матеріалу..

  1. Бесіда

Послухайте слова : сл..6

 

  • «Ти не маєш ні смаку,ні кольору, ні запаху, тебе не можливо описати, тобою милуєшся, не знаючи що ти таке. Ти не просто необхідна для життя, ти саме життя…»  Що це?

Так, вода.

 

Сл.. 7 Без води життя на Землі неможливе:

А чому? В’яне квітка, страждає звір, замовкає пташка.

 

Упродовж багатьох віків люди обожнювали все: море, озеро, річку, криницю, джерело.

 

Діти, а хто знає із вас прислів’я про воду? (Прислів’я про воду)

 

Вода - справжнє диво природи. Вона животворною силою наповнює незліченні річки і озера, перетворює пустелю у квітучий сад.

2.Робота за логічно – опорною схемою

 Вправа «Асоціативний кущ»

 Діти, давайте згадаємо, що таке водойми?

(водойма – це природне або штучне заглиблення в земній поверхні, у якому накопичується й затримується вода.)

А що ми відносимо до водойм?

 

      Річка                                   болото   

                                                                                         Море

     Ставок                     ВОДОЙМИ  

                                                                                             Джерело

               Озеро               Водосховище                   

3. Проблемне запитання

- Тепер вам відомо, що відноситься до водойм. Водойми, діти, поділяються на два типи. А які саме? Природні та штучні.  

(на дошці вивішуються дві назви природні, штучні)

Метод « Займи позицію»

Робота в групах

(На партах розміщені  ілюстрації водойм. Діти в групах повинні зайняти позицію, тобто визначитись , що означає слово «штучні», та «природні» водойми без попереднього ознайомлення. Ілюстрації кріплять на дошку)

Діти,   які ж це водойми природні та штучні?

(Діти самостійно виводять правило.)

 

Сл..8

  • Водойми, які утворилися самостійно, без втручання людини, є природними: річка, море, озеро,  джерело, болото.

Сл.. 9

  • Водойми, які створила сама людина, називаються штучними: водосховища,  ставки.

 

 

Вода постійний супутник нашого життя. А чому вона не зникає з планети Земля?

 

  • Вода знаходиться у постійному русі, випаровуючись з поверхні водойм, ґрунту, рослин, вода збирається в атмосфері і знову повертається у вигляді опадів, поповнюючи запаси в океанах, річках, озерах. 

 

Сл..10 Ми з вами, діти зайшли у Порт «Джерело»

4.Робота з підручником с. 113

Ми вже, зрозуміли , вода вічно мандрує, просочується крізь ґрунт і пісок до глини, яка не пропускає води. Що відбувається далі ви  дізнаєтеся прочитавши статтю підручника на с.113

Джерело – це місце, де на поверхню землі витікає підземна вода .

  • Знайдіть відповідь на питання «Чому джерельна вода холодна і чиста »

( вода проходить через шар піску й очищається від домішок. )

Сл. 11  Там, де є джерела, водойми завжди поповнюються чистою водою.

На поверхню землі виходить вода, в якій є розчинені солі і гази.

Таку воду називають мінеральною, і вона має лікувальні властивості.

Народ надавав такій воді символічного значення: вона вважалась живою.

Жива вода надавала силу, зцілювала рани, повертала до життя.

 

А хто мені скаже, як називається наша мінеральна вода з цілющого джерела, яке знаходиться у селі Житники? Сл..12

 

Наш учень, у якого батьки працюють на заводі «Регіна», розповість історію виникнення цього джерела, з цілющою водою.

 

Сл..13 -14 Крім джерел нашого селища, є ще джерела і в інших містах країни. 

 

Джерело, яке тільки пробилося із землі, без користі не тече: воно утворює струмок, а струмок маленьку річку.

 

І ми наблизилися до Порту «Річка» сл.. 15

Діти, а чи знаєте ви, яка річка протікає неподалік нашої школи? (Жван)

Наш  учень  підготував повідомлення про цю річку.

 

Річка ЖВАН – ліва притока Дністра. Довжина 48 кілометрів. Бере початок від села. Підлісний Ялтушків Барського району Вінницької області. 

   Річка на половину гірська, на половину рівнинна, в залежності від рельєфу. В переважній більшості вона є не глибокою і не широкою.

   По течії річки у містечку побудовано водосховище. У зв’язку з неправильною експлуатацією обладнання греблі на сьогоднішній час водосховище заболочується і міліє.

   За спогадами старих людей, річка повторює русло, по якому вона текла до побудови греблі.

Назва «Жван» походить від першої назви «Зван», та що звивається. Тому, що русло річки звивисте.

За переказами людей річка була повноводною тому в місцях де переважали більш кам’янисті ділянки дна будували водяні млини. Тільки у містечку їх було два.

 

  • Багато річок є на Землі. У кожної своя назва, своя історія. Течуть вони повз села і міста, гордо несуть води вдалечінь. А що ж таке річка?

 

Річка – це природний водний  потік , який тече в заглибленні,  має довжину понад 10км, а коротші – це струмки.

 

(Малюнок-схема річки  сл. 16)

Кожна річка має витік. Витік — це місце, де починається річка. Витоком може бути невеличкий струмок, озеро, болото, льодовик у горах.

Кожна річка впадає в море, іншу річку або озеро. Це місце називається гирлом.

Річка тече по заглибині, що називається руслом.

 

 У річки є два береги — правий і лівий.

 

Якщо стати за напрямом течії, то праворуч буде правий берег, а ліворуч — лівий. Більшість річок мають притоки. Притоки — це річки, що впадають в головну річку. Чим більшою є річка, тим більшим у неї є приток. 

 

 В Україні 14 великих річок, 4 тисячі – малих

 

  • Найбільша річка на Україні? (Дніпро)

Сл.. 17 Ось погляньте, який вигляд має річка Дніпро на світлині із космосу назвали її “водяним деревом України” 

 Учениця нашого класу підготовила повідомлення про річку.

 

Сл.. 18

Дніпро -найбільша в Україні і третя за величиною
в Європі річка.

Дніпро - бере свій початок далеко за межами України – в Росії, і котить свої води до чорного моря.

  Найбільші ліві притоки Дніпра - Ворскла, Самара, Десна, Сула.

  Найбільші праві притоки Дніпра - Прип`ять, Тетерів, Інгулець

Всього Дніпро має майже 1424 притоки.

 

Сл.. 19 Одна з найбільших повноводних рік в Україні, Дністер, що протікає у семи областях.  І друга за величиною річка в Україні.

А хто з вас відпочивав на Дністрі. Всі! Молодці!

 Дністер--бере початок у Карпатах і впадає в Чорне море. Довжина річки – 1 363 км.

Протяжність Україною- 692 км. На території України в дністер впадають 500 річок.

 

Сл.. 20 Південний Буг – річка на південному заході України. Єдина велика річка України, що повністю протікає по її території. Довжина річки – 795 км. 

 

  Сл.. 21 Дунай друга за протяжністю річка в Європі. Довжина 2960 км.  В межах країни – 174 км. Дунай перетинає багато країн Європи і на півдні України впадає у Чорне море.

 

Як ви гадаєте, чим поповнюють свої води ріки України?

  • Сл.. 22 Ріки України живляться талими сніговими та дощовими водами.  

 

  1. Робота з контурними картами в парах.

   А тепер, попрацюємо з контурними картами.  Перед вами лежать атласи , знайдіть основні річки ;країни, які ми щойно розглядали. Давайте їх назвемо: Дніпро, Дністер, Південний  Буг, Дунай. (Позначають)

  • Які ви основні річки позначили на контурній карті? Повторіть.

 Ось наш Капітошка засумував, і покликав до нас у клас дощик, щоб ми трішки відпочили.

  1. « Руханка» сл.. 23

Ріки України — це її багатство. З давніх-давен вони використовуються як судноплавні шляхи для перевезення вантажів і пасажирів. На ріках побудовані гідроелектростанції.

Але є на землі, крім зволожених територій, багато місць, населення яких потерпає від нестачі води. Там люди створюють штучні водойми. І наш корабель підплив до

 Сл.. 24 порту «Водосховища та ставки»

Сл.. 25 Ставки використовують для розведення риби, утримання водоплавної птиці, водопою худоби, зрошення полів.

У містах ставки є окрасою парків і зони  відпочинку.

 Сл. 26  Діонізій Маклер, який був архітектором панського парку, за тодішньою французькою модою, у долині річки Жван, створює штучний ставок, який в народі відомо, як панський. Вода в ставок подавалася з річки за допомогою водяного млина.

Сл.. 27 Водосховища за своїми розмірами нагадують великі озера або навіть моря. Їх будують переважно на річках.

Наприклад Київське і Каховське водосховища розташовані на Дніпрі.

А яке найближче водосховище, розташоване на річці Дністер?

   Давайте з вами будемо мандрувати далі, а до якого порту ми причалимо ви дізнаєтеся тоді, коли відгадаєте загадку

Серед поля лежить дзеркало –
скло блакитне, а рама зелена. ОЗЕРО.

Сл. 28 Ми прибули в Порт «Озеро»

На земній поверхні є западини різної глибини і ширини, які заповнюються водою.

  Озеро – це водойма, яка утворилась в природній западині на поверхні Землі.

  На Україні налічується понад 20 тисяч озер, 30 з них є великими.

  

На Поліській низовині більше 30 озер.

Сл.. 29 Серед  яких найглибше   Світязь.  

Сл. 30 Найвідоміше озеро Карпат - Синевір. Воно знаходиться на висоті 1000м.

Сл. 31 У гирлі річки Дунай знаходяться найбільше за площею прісне озер0 – Ялпуг.

  На узбережжі Чорного моря є озера-лимани із солоною водою.

  Озерами багатий Крим.

 

 Сл. 32 Найвідоміше – озеро Сиваш, з якого добувають кухонну сіль.

 

  1. Гра «Назви озеро»

Сл.. 33 А тепер, діти, ось таке завдання: перед вами літери    перша  і остання  назви озера, а ви назвіть, ці озера. Молодці.

Діти, а про які озера ми тільки, що вели мову?

У молодому озері вода чиста і прозора. Але з часом на дні його відкладаються мул, пісок. Воно швидко заростає рослинами, які відмираючи, падають на дно і замулюють його. Так озеро поступово міліє і перетворюються на болото.

Сл.. 34 І ми з вами прибули в порт «Болото»

Заросле болото нагадує зелену луку. Води не видно, але ходити по ньому небезпечно. Досить ступити на цю «Луку» людині чи великій тварині, щоб потрапити у в’язке багно, з якого самому вибратися дуже важко.

  Болото – це надмірно зволожена ділянка земної поверхні, на якій ростуть вологолюбиві рослини

  В Україні болота поширені на Поліссі

 

Рослини, які відмирають, осідають на дно болота, скупчуються там, злежуються і перетворюються на торф.

Діти, а що виготовляють з торфу? 

(Він використовується, як паливо і добриво для полів. З нього виробляють горючий газ, ліки, пластмаси. )

  1. Робота в зошитах с. 49.

Розгляньте малюнки. Що на них зображено? Придумайте їм загальну назву, запишіть пронумеруйте малюнки у правильній послідовності.

Перевірте один одного.  

 

Сл.. 35 Діти, ми потрапили в Порт «Море»

  Море – це частина океану, яка заходить в сушу.

 Діти, чим море відрізняється від інших водойм?

 (1. Так, моря значно більші за розмірами, ніж річки та озера.

2. Якщо людина знаходиться на березі моря, то протилежного берега вона не бачить)

Діти, а яка вода на смак у морі? (Солоно-гірка)

А як ви гадаєте, чому морська вода така на смак? (…Тому, що там розчинені солі.)

  Наша країна морська держава. Вона має вихід до Чорного й  Азовського морів.

  Сл.. 36 Чорне море велике і глибоке. Воно мілке біля берегів. Береги у багатьох місцях вкриті піском.

Діти, а хто із вас відпочивав на Чорному морі?

  • Чорне море глибоке й тепле. Його середня глибина 1256 метрів, а найбільша - 2245 метрів. Улітку температура води становить +22…+25 С, а взимку +6….+8 С.

А ще, діти, верхній шар води Чорного моря є багатим на рибу.  Море також називають морем молюсків. У поверхневих водах багато медуз. На берегах селиться багато птахів: мартинів, пеліканів.

 Сл.. 37  Азовське море набагато менше, ніж Чорне. Це море мілке і добре прогрівається сонячними променями.

А хто відпочивав, діти, із вас на Азовському морі?

  Азовське море мілке, найбільша глибина 15 метрів, вода влітку нагрівається до +30 С., але взимку Азовське море замерзає. Дякую.

А ще, діти, Азовське море унікальне тим, що в ньому живе дуже багато риби.

Це своєрідний рибний розплідник, природне відгодівельне господарство. Одна з найбагатших і найпродуктивніших водойм світу. У північній частині моря дуже багато солі. Тут добувають харчову сіль. На узбережжі Азовського моря є поклади залізних руд, нафти і газу.

  1. Завдання   «Склади пазли Чорного моря і Азовського»

 

Діти, ви тільки, що склали пазли Чорного та Азовського морів.

А скажіть ці моря якого океану? Атлантичного.

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу, узагальнення та систематизація знань.

  Порт «Пізнайко»

Гра «Так чи ні» .

Я буду читати запитання, а ви  якщо згодні зі мною показуєте ТАК, а якщо не згодні НІ.

1.Вода – найбільш поширена речовина на Землі – так

2.Вода є всюди: в морях, грунті, повітрі – так

3.Життя на Землі є можливим без води - ні

4. Водойми бувають природними і штучними так

5.Ріка Дніпро бере свій початок в Україні – ні

6.Джерело утворюється на дні ярів, балок, схилах горбів, крутих берегів річок – ні

7. Ставок природна водойма – ні

8. болота поширені на поліській низовині - так

9. Азовське море є глибшим за Чорне – ні

10.Найбільшим озером України є озеро Ялпуг – так.

11. Найвідоміше озеро Карпат – Синевір – так.

 

ІV. Рефлексія

- Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?

А тепер скажіть будь - ласка над чим ми сьогодні працювали?

Ми з вами на початку уроку ставили завдання перед собою, давайте подивимося чи всі завдання ми з вами виконали?

- чи справдилися ваші очікування.

- Діти, а які завдання були найцікавішими?

- А що нового ви дізналися?

- В яких портах ми побували?

 

V. Підсумок уроку

- Молодці. Ви сьогодні дуже гарно працювали,  активно. Я побачила, що ви можете працювати в групах, в колективі, в парах, можете робити висновки, аналізувати.

- Тому ви отримаєте такі оцінки.

 Капітошка спостерігав за вами весь урок. Ви йому також дуже сподобалися. І він  попросив мене, щоб ви зробили ще останнє завдання.

 

Покладіть на ліву руку те, що ви отримали сьогодні від уроку, а на праву – те що ви вклали в нього і поаплодуйте собі.

 

Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля!

Майбутнє нашої планети залежатиме від вас , тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії».

Мені сподобалося, як ви працювали на уроці, ви були активні.

 

IV. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати текст с. 116 – 119

Прочитати, дати відповіді на запитання

2. Розгадати   кросворд «Водойми України»  

Описание: L:\сканирование0001.jpg

1. Місце, де починається річка.

2. Водойма, яка виникає в природних заглибинах на поверхні Землі.

3. Місце, де на поверхню Землі витікає підземна вода.

4. Ділянка надмірно зволоженої земної поверхні.

5. Колір, яким на карті позначають водойми.

6. Частина океану, яка врізається в сушу.

7. На своєму шляху річка приймає воду інших річок – своїх …. .

8. Заглиблення, по якому тече річка.

9. Протока, яка з’єднує Чорне і Азовське море.

10. Вона бере початок з джерела, озера, болота, льодовика в горах і тече по природних заглибленнях.

11. Найменше і наймілкіше море, що омиває береги України.

12. Щоб визначити правий і лівий берег річки, потрібно стати у напрямі … .

13. Море, яке омиває Україну на півдні.

14. Місце, де річка впадає у іншу водойму.

 

 

 

 

 

Мурованокуриловецька загальноосвітня  санаторна

школа – інтернат І – ІІІ ступенів для дітей із

захворюваннями серцево – судинної системи

 

 

 

 

 

Урок

« Природні та штучні водойми»

 

проведений в 4 класі

Вчитель: Григорук О.С.

 

H:\WP_20170306_12_29_13_Pro.jpg

H:\WP_20170306_12_29_41_Pro.jpg

 

 

2016 – 2017 Н.Р.

 

 

 

 

Додатки

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=6f9ddb2fae4741150b2b89bbb8b57ac8&n=33&h=215&w=287Річка

 

http://rkr.in.ua/uploads/posts/2016-08/1472477289_stavki.jpg

Став

 

http://eco-turizm.net/uploads/2013/01/Dolomitovyie-Alpyi.jpg

Озеро

 

http://review-planet.ru/wp-content/uploads/2013/05/1.jpg

Болото

 

http://dpbuvr.gov.ua/wp-content/uploads/2015/03/57337680.jpg

Водосховище

 

http://www.fotosselect.ru/wp-content/uploads/2015/04/chernoe-more4.jpg

море

 

http://www.tio.by/datas/photos/new_35661.jpg

 

джерело

http://svitppt.com.ua/images/8/7975/960/img55.jpghttp://svitppt.com.ua/images/8/7975/960/img55.jpg

 

Завдання :

  • По перше ми пригадаємо, що таке водойми.
  • Дізнаємося більше про водні багатства України.
  • Нам треба з’ясувати, які природні та штучні водойми.
  • Які, водойми є у нашій місцевості

 

 

Природничий диктант 

1.Як назвати одним словом – ставок, море, річка, озеро, болото, джерело,  водосховище? 

2.Водойми на карті позначають кольором …

3.Місце, де на поверхню землі витікає підземна вода – називається…

4.Найбільша річка України це -…

5.Знайди зайве слово: Світязь, Дністер, Ялпуг.

6.Озеро, яке заростає трав’янистими рослинами,  які відмирають, падають на дно й замулюють його. поступово перетворюється

на -…

 

Природничий диктант 

1.Як назвати одним словом – ставок, море, річка, озеро, болото, джерело,  водосховище? 

2.Водойми на карті позначають кольором …

3.Місце, де на поверхню землі витікає підземна вода – називається…

4.Найбільша річка України це -…

5.Знайди зайве слово: Світязь, Дністер, Ялпуг.

6.Озеро, яке заростає трав’янистими рослинами,  які відмирають, падають на дно й замулюють його. поступово перетворюється

на -…

 

Природничий диктант 

1.Як назвати одним словом – ставок, море, річка, озеро, болото, джерело,  водосховище? 

2.Водойми на карті позначають кольором …

3.Місце, де на поверхню землі витікає підземна вода – називається…

4.Найбільша річка України це -…

5.Знайди зайве слово: Світязь, Дністер, Ялпуг.

6.Озеро, яке заростає трав’янистими рослинами,  які відмирають, падають на дно й замулюють його. поступово перетворюється

на -…

 

Природничий диктант 

1.Як назвати одним словом – ставок, море, річка, озеро, болото, джерело,  водосховище? 

2.Водойми на карті позначають кольором …

3.Місце, де на поверхню землі витікає підземна вода – називається…

4.Найбільша річка України це -…

5.Знайди зайве слово: Світязь, Дністер, Ялпуг.

6.Озеро, яке заростає трав’янистими рослинами,  які відмирають, падають на дно й замулюють його. поступово перетворюється

на -…

 

Природничий диктант 

1.Як назвати одним словом – ставок, море, річка, озеро, болото, джерело,  водосховище? 

2.Водойми на карті позначають кольором …

3.Місце, де на поверхню землі витікає підземна вода – називається…

4.Найбільша річка України це -…

5.Знайди зайве слово: Світязь, Дністер, Ялпуг.

6.Озеро, яке заростає трав’янистими рослинами,  які відмирають, падають на дно й замулюють його. поступово перетворюється

на -…

 

Природничий диктант 

1.Як назвати одним словом – ставок, море, річка, озеро, болото, джерело,  водосховище? 

2.Водойми на карті позначають кольором …

3.Місце, де на поверхню землі витікає підземна вода – називається…

4.Найбільша річка України це -…

5.Знайди зайве слово: Світязь, Дністер, Ялпуг.

6.Озеро, яке заростає трав’янистими рослинами,  які відмирають, падають на дно й замулюють його. поступово перетворюється

на -…

 

 


Прислів’я та приказки про воду

 

•Не плюй у криницю, бо доведеться з неї ще води напитися. 

 

•Без води й борщу не звариш. 

 

•Без води і не туди, і не сюди.  

 

•Вода ума не мутить та й голови не смутить. 

 

•Ваша вода мокра, ще й зимна. 

 

•У воді стоїть, а води просить. 

 

•Вивели його на чисту воду. 

 

•Від великої води надійся шкоди. 

 

•Він, як вода, скрізь просочиться. 

 

•Він ані в воді не втоне, ані в огні не згорить. 

 

•Він без кінця воду варить. 

  

•Він із води сухим вийде. 

 

•Він такий, що й у ложці води втопиться. 

 

•Він і на холодну воду дує. 

 

•Він у десятьох водах митий. 

 

•Вода найде собі дорогу. 

 

•Вода греблю рве. 

 

•Вода в решеті не встоїть. 

 

•В решеті води не наносиш. 

 

•Вода все сполоще, крім лихого слова. 

 

•Вода в одного бере, а другому дає. 

 

•Води - хоч топитись, та нема де напитись. 

 

•Води - хоч мийся, ліса - хоч бийся, хліба - хоч плач. 

 

•Водою воду не загадиш. 

 

•В океані води не зміряєш. 

 

•Вчорашньої води не доженеш. 

 

•Не все переймай, що по воді пливе. 

 

•Чим глибша вода, тим більша риба. 

 

•Глибока вода не каламутиться. 

 

•Глибока вода тихо пливе. 

 

•Де вода, там і верба. 

 

•Де вода, там і біда. 

 

•За водою підеш, то й не вернешся. 

 

•З брудної води ще ніхто чистим не вийшов. 

 

•І вода як на місці стоїть, то засмерджується. 

 

•Коло води ходячи, умочишся. 

 

•Мала вода - великий шум. 

 

•Не виливай каламутну воду, доки чисту не найдеш. 

 

•Не спитавшись броду, не сунься в воду. 

 

•Не ходи у воду за птицею, а в ліс за рибою. 

 

•Прийшло з води, пішло з водою. 

 

•Пролиту воду назад не збереш. 

 

•Проти води пливе. 

 

•Тиха вода береги рве. 

 

•Тиха вода греблю рве. 

 

•Тиха вода найглибша. 

 

•У каламутній воді рибу ловлять. 

 

•Хто хоче чистої води, нехай іде до джерела пити. 

 

•Чий берег, того й вода. 

 

•Як води боятися, то не купатися. 

 

•Вода крапля по краплі і камінь довбає.  

 

•Не тим крапля камінець довбає, що сильна, а тим, що часто падає.

 

 

docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
13257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку