Урок "Пристосування , пов’язані з повітрям. Пристосування птахів і літаючих комах до польоту"

Про матеріал
Ознайомити учнів із основними пристосуваннями живих організмів , що пов’язані з повітрям. Вивчити пристосування птахів і літаючих комах до польоту. Розвивати екологічну культуру і мову учнів , виховувати гармонію їх взаємовідносин з природою. Виховувати спостережливість, вміння аналізувати, естетичні смаки , любов до птахів, комах та інших живих істот.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Біологія 7 клас

Конспект уроку

Тема :  Пристосування , пов’язані з повітрям. Пристосування птахів і літаючих комах до польоту.

 

 

 

 

 

 

                                                                            Виконала

                                                                                       вчитель біології

                                                                                         Савонік Людмила

                                                                        Іллівна

Тема .  Пристосування , пов’язані з повітрям. Пристосування птахів і літаючих     комах до польоту.

Мета : Ознайомити учнів із основними пристосуваннями живих організмів , що пов’язані з повітрям. Вивчити пристосування птахів і літаючих комах до польоту.

Розвивати екологічну культуру і мову учнів , виховувати гармонію їх взаємовідносин з природою.

Виховувати спостережливість, вміння аналізувати, естетичні смаки , любов до птахів, комах та інших живих істот.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання : карта « Україна. Екологічні проблеми атмосферного повітря» ;

                           «Екологічна карта Рівненської області» ;

                            Мультимедіа проектор ;

                            Мультимедійна презентація ;

                           Завдання самостійної роботи ( тести, творчі завдання) за              варіантами.

Очікувані результати: після уроку учні зможуть : називати екологічні факто-ри : абіотичні, біотичні, антропогенні; наводити приклади пристосування тварин до впливу різних факторів середовища ( температури, освітленості, вологості) ; характеризувати взаємодію організмів один з одним і навколишнім середовищем ; самостійно опрацьовувати наукову літературу та робити висновки ; надавати відповіді на проблемні запитання.

                                                 ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент уроку.

Створення у класі робочої атмосфери.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

Спробуйте дати визначення:

  1. Що таке наземно – повітряне середовище ?
  2. Взаємодія яких факторів спостерігається ( відбувається ) у цьому середовищі ?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель підсумовує відповіді учнів , акцентує увагу на 10 етичних правилах поводження Людини на Землі (Е. Калленбах); оголошує тему, мету уроку. (Слайд 1)

IV.  Пояснення та усвідомлення навчального матеріалу.

Завдання олімпіадного характеру.

  • Лишайники густо « обсіли» на стовбурах дерев у парках і скверах села. Про що це свідчить ?

 Учитель. Освітленість – чи не найголовніший чинник довкілля планети.

  • Чому так важливо світло ?
  • На які групи поділяють рослини по відношенню до освітленості ?

Завдання.

   Розгляньте ярусність листяного лісу. Як розмістилися групи рослин у цьому лісі по відношенню до світла ?  (Слайди 2, ).

 

 

Розглянувши наступні слайди, спробуйте дати відповідь на запитання:

  • На які групи можна виділити тварин по відношенню до світла ?                 (  Слайди 3, 4, 5, 6).

 

 

 

 

 

 

Висновок .  По відношенню до світла у тварин можна виділити дві групи : «нічну» ( активні вночі ) та «денну» ( активні у світлу частину доби)

Завдання.

Розглянувши 3 наступні слайди, спробуйте відшукати відмінні ознаки за такими спільними критеріями:

  • Покрив тіла
  • Рух
  • Реакція на прихід зими

(Слайди 7, 8, 9).

 

 

  • Пристосування птахів та літаючих комах до польоту.

Об’єднаємося у декілька груп

  • «Ссавці» - Чи здатні літати Ссавці ( звірі) ?
  • « Птахи» - Назвати ознаки птахів , які допомагають їм у польоті.
  • «Метелики та жуки» - Назвати ознаки метеликів та жуків, які допомагають їм у польоті.

( Слайди 10, 11, 12).

 

 

Ліна  Костенко

Красива Осінь вишиває клени

Червоним, жовтим, срібним, золотим.

А листя просить : -  Виший нас зеленим !

Ми ще побудем, ще не облетим.

Учитель. Причиною цього явища є : зниження освітленості та температури довкілля. Отже, рослинам властивий стан спокою, коли ріст і розвиток припиняється.

  • Який із наступних слайдів є цьому підтвердженням? ( Слайди 13, 14).

 

 

Деякі рослини називають компасними. Що це за рослини?

Завдання. Виберіть із запропонованих зразків – рослину – компас. ( Слайд 15).

  • Як у біології називають здатність організмів реагувати на плин часу?

Учитель. Ви організовуєте фенологічні спостереження в природі. За допомогою спостережень формується розуміння взаємозв’язків у природі, уявлення про мінливість і цілісність природи в цілому. Серед  чинників середовища є один із найпростіших ( бо він незмінний в певному місці в даний день року ).

  • Про який чинник говориться ?
  • Як називається наука про сезонні явища в при
  • Що таке добові ритми ?
  • Які групи тварин по відношенню до температури довкілля ?

( Слайд 16).

 

Учитель. Повторимо про птахів : які групи птахів зображені на слайді ?

( Слайди 17, 18).

 

V.Контроль та перевірка знань, засвоєних з уроку. Самостійна робота.

V І. Підсумок уроку

Учитель робить загальний підсумок уроку та оцінює роботу учнів.

VII.Домашнє завдання.

  • Повторити про взаємодію організмів між собою і середовищем життя.
  • Підготувати повідомлення про охоронну тваринного світу.

Наступний урок розпочнеться із перегляду фільму «В об’єктиві натураліста. Рівненський природний заповідник»

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
22 вересня 2022
Переглядів
319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку