Биринський НВК
Конспект уроку природознавства в 3 класі
Вчитель початкових класів
Шлапак Марина Олександрівна
2020
Тема: Риби
Мета: формувати уявлення про поняття «Риби», вдосконалювати вміння описувати риб, визначати їх за істотними ознаками.
Виховувати пізнавальний інтерес, дбайливе ставлення до тварин, охайність при виконанні практичних робіт у зошиті.
Розвивати уміння порівнювати, систематизувати знання, спостережливість, мовлення, мислення, пам'ять.
Підручник: Грущинська I.В. Природознавство. 3 клас, — К.: Освіта, 2013. — 176 с.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Стали, дітки, підтягнулись
Одне одному всміхнулись
На урок старання не забудьте взяти,
Сіли всі рівненько
Починаєм працювати.
Сьогодні 10 лютого 2020 року
Температура повітря +20С
Стан неба – похмуро
В народі цей день називали Юхимом. Якщо сьогодні вітряно, то літо буде мокрим, бо «Юхим приніс вітер на сире літо». Спостережливий український селянин з самого ранку стежив за погодою. Гуси ховають дзьоби під крило чи стоять на одній нозі – на холод. Голуби воркують – на відлигу. Ще одне народне прислів’я радило: «Якщо мокре літо, то тримай корівку, а як сухе – купуй бджілку».
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
На минулому уроці ви вивчали найчисленнішу групу тварин – це комахи. Отож перевіримо, чи засвоїли ви матеріал. Зараз ви виконаєте тестові завдання (їх5), 6 завдання треба дописати.
А)рослиноїдні, всеїдні, «санітари»
Б) «санітари», хижі, рослиноїдні
А) рослинними і тваринними решками
Б)рослинами, павутиною
А) муха, метелик, орел
Б)сонечко, джміль, мураха
А) у лісі
Б) на водоймах
А) 6
Б) 8
Голова, груди, черевце
ГРА «Упіймай комаху»
Зараз я буду називати тварин, якщо це комаха, то плескайте в долоні.
Сонечко(+), соловей(-), джміль(+), Колорадський жук (+), риба (-), змія (-), мурашка(+).
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. РОБОТА НАД ЗАГАДКАМИ
Голова є, а шиї немає, Без ніг, а далеко ходить. Очі є, а брів немає. (Риба)
Чорну гадюку візьму я в руку — Вона не вкусить. (В'юн)
У мулі він ховається,
В сметані смажиться. (Карась)
Крила є, та не літає,
Ніг нема, а не доженеш.
Зуби є, та не порахуєш. (Щука)
У воді вона живе,
2. РОБОТА В ЗОШИТАХ
Заповніть таблицю, наведіть приклади
1.Записати основні зовнішні ознаки риби (Усі риби___________________________________________________)
2. Зєднати стрілками морські і прісноводні риби з зображеннями.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
1. ГРА «ЯКА ТВАРИНА ЗАЙВА?»
2. ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА «СЕНКАН»
Риба
Швидка, слизька
Плаває, розмножується, живе
Має своєрідну будову тіла
Тварина
3. ЗАВДАННЯ ДОДОМУ: