26 січня о 18:00Вебінар: Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами

Урок «Пристосування водних тварин (гідробіонтів) до водного середовища»

Про матеріал
Інтегрований урок з фізики та біології з теми «Пристосування водних тварин (гідробіонтів) до водного середовища» проводиться, як узагальнюючий урок з другої частини розділу «Взаємодія тіл. Сила». На уроці використовуються інформаційно – комунікаційні технології, Інтернет – технології, робота в малих групах, що ставить мету – дослідити пристосування водних тварин до умов існування, використовуючи фізичні явища і закони, добирати потрібну інформацію та презентувати її у вигляді учнівських презентацій, повідомлень.
Перегляд файлу

Урок – подорож «Підводна Одіссея команди Кусто».

Інтегрований урок з фізики та біології у 7 класі

на тему:

 «Пристосування водних тварин (гідробіонтів) до водного середовища»

Мета: розглянути умови існування живих істот, за допомогою фізичних законів пояснити їх будову, спосіб життя та деякі біологічні процеси, як наслідок пристосування живих істот до гідростатичного тиску; систематизувати знання учнів з теми «Тиск рідин і газів»; розвивати пізнавальний інтерес і творчу активність учнів, комунікативну компетенцію через формування навичок групової та самостійної роботи, інформаційну компетентність при підготовці запитань вікторини; виховувати любов до природничих наук.

Обладнання: таблиці «Підводний човен», «Батисфера. Батискаф», «Будова риби», барометр, кінофрагменти «Дельфіни. Скати.» (док. ВВС Голубая планета. Част. 1), «Кити» (док. ВВС Голубая планета. Част. 1), комп’ютерна презентації уроку, «Фізичні явища», «Глибоководні риби», мультимедійний проектор.

 

Епіграф уроку.        Хоч наш урок – сьогодні гра,

                                  А скільки пристрасті й бажання!

                                  Учасники до виступу вам час настав!

                                  Бажаємо вам впоратись з завданням!

Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

 Тема, мета, епіграф та завдання уроку проектуються на екрані.(слайд 1- 5)

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

 Учитель фізики. Команда Кусто 7  класу повернулася з підводної подорожі.  У дослідженні приймали участь:

капітан команди Кусто – 1 учень; капітан батискафу – 2 учень; борт інженер – 3 учень.; інженер метеоролог – 4 учень; група біофізиків – 5 учнів Гідробіологи -  2 учні та інші члени команди Кусто 7 класу. Також на борту  нашого корабля був присутній оператор підводних зйомок. Проглянемо перший кінофрагмент «Дельфіни. Скати.»

 Учитель фізики. Продивившись кінофрагмент, давайте обговоримо, які фізичні явища використовують водні тварини.

На екран проектується презентація «Фізичні явища» та обговорюються учнями.(слайд 7- 10)

 Учитель фізики. Для занурення та для дослідження водних глибин команда використовувала певні прилади, обладнання та механізми. Що це за механізми їх будову та принцип дії нам зараз повідомлять інженери команди.

Учні роблять повідомлення, використовуючи таблиці, картинки та діюче обладнання.

Повідомлення учнів: 1. Корабель. 2. Батисфера. 3. Батискаф. 4. Підводний човен. 5. Барометр. 6. Манометр.

 Учитель біології. Під час нашої подорожі ви спостерігали велику кількість підводних мешканців. Про їх будову нам зараз повідомлять гідробіологи.

На екран проектується презентація «Глибоководні риби» та обговорюються учнями.

Учні роблять повідомлення користуючись таблицею та презентацією.(слайд 11- 17)

Повідомлення учнів про зовнішню та внутрішню будову різних видів риб та ссавців: акул, дельфінів, скатів, камбали, скумбрії, окуня.

 Учитель фізики. Прослухавши гідробіологів про будову водних тварин надамо слово біофізикам, які пояснять:

  1. Які фізичні явища застосовують водні тварини у своєму житті?
  2. Яку роль у житті риби відіграє плавальний міхур?
  3. Що відбувається з рибою на великій глибині?

Проглянемо другий кінофрагмент «Кити».

  1. Чому найбільші тварини живуть у воді і чому риб називають космонавтами водних стихій?

Учні роблять повідомлення з даних питань.

 Учитель біології. Крім риб та ссавців у своїй подорожі команда побачила багато інших тварин і рослин і до слова запрошуються гідробіологи з цікавою інформацією про: крабів, ракоподібних, молюсків, водорості, корали.

ІІІ. Перевірка знань та умінь учнів.

 Учитель фізики. Як би не любили моряки море. Вони завжди повертаються з радістю додому. На рідній землі їх чекають рідні, друзі та журналісти із своїми запитаннями.

Учням класу пропонуються запитання вікторини, які проектуються на екран і вся команда бере участь у обговоренні.

Запитання вікторини: (слайд 18)

  1. Крокодили іноді ковтають камінці, маса яких складає близько 1% маси тіла тварини. Для чого вони це роблять?
  2. Герой роману О. Беляєва “Людина – амфібія”  розповідає: “Дельфіни на суші значно важчі, ніж у воді. Взагалі, у нас тут усе важче, навіть власне тіло.” Чи правий герой роману?
  3. Як утримуються черевоногі молюски на поверхні інших тіл?
  4. Чому ми набираємо якомога більше повітря в легені під час плавання?
  5. Чи має риба у воді вагу?

IV. Підсумок уроку.

Учитель. Сьогодні на уроці ми розглянули найяскравіші приклади застосування живих організмів до умов існування під водою, виштовхувальної сили, гідростатичного тиску, умови плавання тіл, від  яких залежить будова, спосіб життя і перебіг деяких біологічних процесів живих істот.

  Всі члени команди одержують найвищий бал.

 І на останок уроку побажання : «Почувайтеся у скрутних ситуаціях, як риба у воді!»

V. Домашнє завдання. Повторити § 22-29

doc
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку