Урок про дружбу. Тема: Добре тому жити, хто вміє дружити.

Про матеріал
Мета: розкрити значення дружби в житті кожної людини.Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, створенню дружнього дитячого колективу. Виробляти в собі якості, що сприяють дружбі. Вчити правильно обирати собі друзів. Розвивати уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки, співпрацювати, слухати, висловлювати свою думку. Виховувати тактовне ставлення до людей, потребу в друзях, чемне ставлення учнів одне до одного, доброзичливість.
Перегляд файлу

«Добре тому жити, хто вміє дружити»

 

Мета: розкрити значення дружби в житті кожної людини.Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, створенню дружнього дитячого колективу. Виробляти в  собі  якості, що  сприяють  дружбі. Вчити правильно обирати собі друзів. Розвивати уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки, співпрацювати, слухати, висловлювати свою думку.

Виховувати тактовне ставлення до людей, потребу в друзях, чемне ставлення учнів одне до одного, доброзичливість.

 

Перебіг уроку

І. Організаційна частина

Вступна бесіда

             Ось і промайнуло тепле  літо. Я  рада  вітати вас в  нашому  світлому  класі. Ви відпочили, набрались сил  і готові вчитися. Любі діти, я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров’я та здійснення всіх бажань.

За  літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви скучили за  своїми  друзями з класу. Запрошую вас на перший урок у цьому навчальному році. В добрий час!

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Подолайте «Лабіринт» і прочитайте тему  сьогоднішнього уроку. 

 

  Д              ж              в

  о       т      и              м               ж

  б       о      т        о     і       у       и

  р       м     и,       т     є       р       т

  е      у             х           ↑ д       и.

 

 

 

 

 

 

 

 

«Добре тому жити, хто вміє дружити». Так  говорить  народна українська мудрість.

 

Мотивація навчальної діяльності.

     У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.

   Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім'ях.

   У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім'ї, нашій   країні.

   Сьогодні ми будемо  говорити   не тільки про дружбу, а ще про те, кого можна назвати другом, яким  повинен   бути справжній друг, дізнаємося, що таке «міцна дружба», спробуємо визначити закони дружби.

   Скільки б іграшок, книжок, розваг  у  тебе  не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом  можна  поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе  цікавить, весело погратися.

 

« Калейдоскоп запитань»

- Чиє у тебе друзі?

- Кого ти вважаєш своїм найкращим другом?

- Кращий друг – це той, хто … .

- Я переживаю, коли мій друг… .

- Я радію, коли мій друг … .

- Мені хотілося, щоб мій друг … .

 

« Яким має бути справжній друг? »

  - Діти, головна дружба  починається в родині. Саме в родині мами читають вам перші казки, розповіді про дружбу.

- Які казки та оповідання про дружбу ви вже прочитали?

-Зараз ми проведемо вікторину. Вікторина «Хто з ким дружить?»

Перед вами різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?

Кумедний бурундук Чіп і ... (Дейл)

Добра Білосніжка і ... (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і ... (Порося)

Добрий Малюк і ... (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)

  • Які ви знаєте українські народні казки, в яких йдеться про дружбу, взаємодопомогу?      (  « Рукавичка», «Ріпка», «Котик і Півник», «Коза-дереза» )

 

Обговорення ситуації.

Сергійко був дуже веселим і кмітливим хлопчиком. Одного разу він побачив, як його однокласник Мишко під час перерви впав у шкільному коридорі. Побачивши це, Сергійко голосно розсміявся і сказав: «Ну що, вдало приземлився?». А Мишко чомусь уважно подивився на Сергійка і, не сказавши ні слова, пішов геть.

 

Інтерактивна вправа «Протилежності».

 Давайте дітям допоможемо зберегти їхню дружбу, визначимо  «ворогів» і «помічників» дружби.

 

Сонечко – помічники                                 Хмаринка - вороги

 

 

«Помічники» дружби.

(щирість, доброта, турбота, ніжність, скромність, довіра, надійність,

любов, вірність, щедрість, повага, чесність, чуйність )

«Вороги» дружби.

(жадібність, брехливість, злість, зрада, грубість, байдужість, жорстокість )

 

Мирилки

— Згадайте, як можна помиритися? Як ви миритесь? Які мирилки ви знаєте? Слайд

D:\НУШ\Новая папка\38797499_1800505380030842_7250886827035328512_n.jpgD:\НУШ\Новая папка\38799128_1800505273364186_4079181859806773248_n.jpg

 

«Народна мудрість».   Склади прислів’я.

 

Друга шукай,…

тримай.

Людина без друзів-…

старих не забувай.

Друга шукай, а знайдеш… –

й робота йде на лад.

Із ким поведешся, …

в  біді.

Нових друзів май, а  - …

а знайдеш- тримай.

Друзі  пізнаються…

від того й наберешся.

Якщо друзі у злагоді, то…

що дерево без коріння.

 

Гра «Якщо ти добрий друг»

– Якщо людина повинна робити те, що я називаю – плескайте в долоні, а якщо ні – зберігайте тишу.

  1. Що вимагаєш від друга, насамперед вимагай від себе.
  2. Вмієш добре щось робити, то навчи іншого.
  3. Обманювати, сваритися, хвалитися.
  4. Допомагати друзям у біді.

 

 

 

  1. Насміхатися з чужого горя.
  2. Ображати інших.
  3. Бути терплячим, вихованим, стриманим.
  4. Поважати тих, з ким дружиш.
  5. Давати порожні обіцянки, не дотримувати слова.
  6.  Думати не лише про себе, а й про інших.
  7.  До усіх чіплятися, грати нечесно, дражнитися.
  8.  Радіти за успіхи товаришів.
  9.  Відповідати за кожен свій вчинок.

 

 

Складання правил товаришування.

Складемо закони дружби, за якими мають жити учні в нашому  класі.

На пелюстках ромашки записані правила дружби. Учні кріплять їх на дошку.

  •  Поважати тих, з ким дружиш.
  • Радіти за успіхи товаришів.
  • Уміти зберігати чужі таємниці.

– Бути чесним і справедливим.

– Не створювати конфліктних ситуацій.

     – Пропонувати другові свою допомогу.

      – Виконувати свої обіцянки.

 

Гра «Збери слово»

Кожна група має картки з розрізаними словами. Ваше завдання: скласти слова, які вказують, що значить ДРУЖИТИ.

ДРУЖИТИ – це

 Піклуватися,  співчувати,  допомагати,  провідувати,  прощати,  турбуватися,         гратися,  ділитися,  підтримувати,  радіти,  не битися,  не обманювати,    підбадьорювати,  радити.

 

          Так, діти. Друг завжди вислухає, допоможе виконати роботу, скаже про те, чого ми самі за собою не помічаємо, поділиться своїм досвідом. Треба відповідально ставитися до дружби. Необхідно пам’ятати про своїх товаришів, іноді брати ініціативу у свої руки. Не треба чекати, поки приятель зателефонує першим, зроби першим це сам, поділись секретом або напиши коротеньку записку.

            Запам’ятайте: нічим не підтримана дружба живе рівно стільки, скільки кімнатна рослина без води. Щоб дружба міцніла, її необхідно підтримувати.

 

 

 

 

Підсумок уроку

Василь Сухомлинський сказав:

 «Дружба – це школа виховання людських почуттів… У дружбі ми віддаємо сили своєї душі іншій людині і від цього самі стаємо кращими».

 

А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете добирати самі в риму.

 

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися... (дружити).

 

А не кидатись словами,

Щоб не стати ... (ворогами).

 

І запам’ятай собі —

З другом легше у... (журбі).

 

Друг нас виручити може,

У біді він ... (допоможе).

 

А як пісня, жарт чи сміх —

 

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

 

Може з класом ... (помирити).

Друг не стане кепкувати

 

І на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

 

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

 

Й ти для друга — вірним будь!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!

 

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила)!

 

 

docx
Додано
24 листопада 2020
Переглядів
2161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку