Тема уроку: Про знайомство і дружбу. Дружні стосунки. Практична робота. Рольова гра «Будьмо знайомі!».
Мета:
Обладнання і матеріали: прислів’я, папір, клей, м'ячик, сигнальні картки, сонечко із промінцями, квіточка, іграшка, силуети «Бінго», конверти із завданнями, сюжетні малюнки, сті-кери.
Хід заняття
І. Вступна частина.
1. Привітання..
Добрий день, діти. Перед початком уроку давайте підтримаємо один одного.
Діти стають у коло, беруться за руки
- Ви молодці!
- Ми молодці!
- Ви розумні!
- Ми розумні!
- Ви старанні!
- Ми старанні!
- Я люблю вас!
- Ми любимо вас!
- Тож поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві чи подружці.
Своєю посмішкою привітайте наших гостей.
2. Знайомство.
- Дорогі діти! Сьогодні перед початком уроку я отримала листа від Дружка. Він житель незвичайної країни Дружляндії, де живуть справжні друзі.
3. Мотивація.
Мета. Ознайомити учасників із основними питаннями уроку, завданнями тренінгу.
- Для вас Дружок передав найбільший скарб своєї країни. Проте отримати його непросто. Він просив мене перевірити вас, чи вмієте ви знайомитися, дружити і чи знаєте ви, який він – справжній друг?
(Тема «Про знайомство і дружбу. Дружні стосунки» записана на дошці)
4. Очікування «Галявина ДРУЖБИ»
Мета. Визначити сподівання й очікування від уроку.
- Друзі Дружка передавали вам також вітання та й цю квітку. Але ж де її пелюстки? Напевне вони зів'яли. Не біда! Виконуючи завдання ми спробуємо оживити квіточку, а поки що посадимо її на нашу клумбу Дружби.
5. Повторення правил тренінгу.
Вправа «Голосування»
(Вчитель називає правило і прикріплює його на дошці у вигляді сонечка, а діти оплесками «голосуєте»)
(на дошці сонечко, на променях якого необхідні правила:
не перебивати товариша, не боятись висловлювати свої думки, вислуховувати товариша до кінця, брати активну участь у розмові, бути позитивним, говорити по – одному, бути доброзичливим, поважати думку товариша, говорити коротко.
Діти «голосують сигнальними картками» за потрібне правило).
- Погляньте, яке яскраве сонечко вийшло. Якщо ми будемо дотримуватися цих правил, то наш урок обов’язково буде хорошим і сонячним. ПЕЛЮСТОЧКА 1
ІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Вправа «Капелюх». (капелюх)
Мета:
- актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке дружба;
- створити визначення цього слова.
- А чи знаєте, діти, що таке дружба? (міркування учнів)
- Розуміють діти, що означає слово дружба? Я впевнена, що не тільки розуміють , а й уміють дружити.
- Підберіть синоніми до цього слова. (дружба)
Слова на дошці з’являються після відповідей.
( товариськість, підтримка, взаємодопомога, взаємовиручка,співдружність, єдність, чуйність, співчуття, братерство, мир, допомога, злагода та ін..)
2. Робота за підручником на с. 60-62 ( що таке етикет? Що таке дружба?).
2.1. Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.
2.2. Вірш Л.Левицької «Дружба».
Є чарівне слово «дружба»
– Знаємо ми це усі.
Дружать ноти зі словами
– І складаються пісні.
Дружбу треба поважати,
Дружбу треба берегти.
Дружать в школі всі малята.
Подружились я і ти.
Дружать квіточка і бджілка.
Дружать море й кораблі.
Дружать в небі місяць, зірка,
Пори року на землі.
Дружить поле з колосками,
Дружать літо і тепло.
Дружить осінь із дощами.
Дружать щастя і добро.
- Вчитель .Отже, без дружби не може жити ніхто, навіть сонечко. І тому, шукаючи друзів у нашому класі, воно торкається кожного своїми ніжними промінчиками і дарує нам радість, турботу, тепло, добро і усмішку . А так як сонечко дарує нам все найкраще, що є у нього, то чи можемо ми сказати, що воно дарує нам дружбу?
3. Фізкультхвилинка.
«Від хвоста і аж до вушка»
Отже, дружба — це стосунки між людьми, основою яких є взаємна симпатія, довіра, щирість, взаєморозуміння, спільні інтереси й захоплення. Людей, у відносинах яких є повага один до одного, взаємрозуміння, існує взаємодопомога, то їх називають друзями. Саме друг завжди допоможе у біді, захистить, підтримає.
- І зараз Дружок пропонує зіграти у гру «Правильний вибір». Якщо ви згідні із почутою думкою, то піднімайте зелений сигнал, а якщо ні – то червоний.
1. Друг не обманює своїх друзів.
2. Дружить тільки для власної вигоди.
3. Завжди готовий захистити друга і допомогти йому.
4. Підбиває друга на погані вчинки.
5. Відмовляється від небезпечних пропозицій і відмовляє свого друга.
6. Міняє друзів, ніби рукавички.
7. Намовляє проти інших дітей.
8. Не розкриває таємниць, які йому довірив друг.
9. Має гарні іграшки, але нікому їх не дає.
(похвалити за правильні відповіді)
- Чи добре мати друзів?
- Чому? - Чи з усіма ви хотіли б дружити?
- Якого друга ви хотіли б бачити біля себе?
- Давайте спробуємо його створити? (фігурки «Бінго» - силует людини).
- Уміння обирати надійних і вірних друзів, установлювати і підтримувати дружні стосункиє - є однією з найважливіших життєвих навичок. Але, щоб мати друзів, потрібно й самому навчитися дружити.
4. Гра «Гарячий м 'яч» ПЕЛЮСТОЧКА 4
Зараз перевіримо ваші вміння дружити, для цього зіграємо в улюблену гру мешканців країни Дружляндії - «Гар'ячий м яч».
- Уявіть, що ви тримаєте в руках гарячий м' ячик. Швиденько спробуйте дати відповідь і повернути мені його.
- Як ти поведешся, коли…
ІІІ. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА.
а) Гра-розминка «Знайди своїх товаришів» (об єднання в групи).
б) Виконання завдання
І гр. створення колажу « Що руйнує дружбу?»
ІІ гр. – створення колажу «Що зміцнює дружбу?»
І з усіма дітьми дружити,
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили. Пелюстка 5
Мешканці країни Дружляндія знають багато прислів'їв про дружбу.
Діти отримують картки різних кольорів
- На ваших картках є початок або кінець прислів’я про дружбу.
Давайте спробуємо їх скласти.
Дерево міцне корінням, а людина друзями.
Друга шукай, а знайдеш – тримай.
Нових друзів наживай, а старих не забувай.
Друга у скруті пізнають
Дружба та братство – найбільше багатство
Скажи мені, хто твій друг, і я скажу тобі, хто ти.
2. Отримання скарбу. ПЕЛЮСТОЧКА 6
- Я думаю, що тепер кожен знає, який він справжній друг. Адже з друзями набагато краще.
- Ви показали на сьогоднішньому занятті, що вмієте дружити, тож я з радістю віддаю вам скарб який прислав Дружок.
Ми знайшли хороший скарб. Я думаю, що кожен з вас зрозумів це.
Конверт з серцем та надписом « Дружба-найбільший скарб»
IV. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1. Вправа «Настрій»
- Дорогі діти! Будьте чемними, дружними, поважайте один одного, виручайте з біди.
І знайте, що: «Дружба – найбільший скарб».
Взявшись за руки, пропоную скріпити нашу дружбу міцним стисканням рук промова слів «Давайте жити дружно!»
Передайте свій настрій і нашим гостям, подарувавши їм квіточку дружби .
(Діти дарують квіточки гостям)