Тема: Створення електронного макету ігрового дитячого майданчика
Мета:
- залучити дітей до декоративного оформлення шкільного подвір'я, збагатити видовий склад квітково-декоративних рослин біля школи; формувати вміння учнів представляти результатироботи над проектом, уміння коментувати проектперед слухачами;
- розвивати увагу, мовлення учнів; формувати вміння аналізувати, робити висновки; розвивати навички висловлювання оцінювальних суджень про власну роботу та роботу, виконану однокласниками;
- виховувати самостійність, організованість і відповідальність за виконану роботу, прагнення дітей до самовираження і самореалізації, взаємоповагу в спільній діяльності, дбайливе ставлення до природи.
Тип проекту: змішаний (творчий, інформаційний, дослідницький).
Навчальні предмети:
- природознавство + інформатика – пошук інформації з різних джерел про видовий склад квітково-декоративних рослин, створення мультимедійних презентацій;
- трудове навчання – створення макету ігрового дизайну майданчика;
- математика – вміння робити розрахунок використання фарби для розмальовування клумб та об'ємних фігурок.
Урок-проект
«Дитячий ігровий дизайн ландшафтів»
Леськова Наталія Володимирівна,
вчитель початкових класів
Золотівської багатопрофільної гімназії
Попаснянської районної ради Луганської області
Тема: Створення електронного макету ігрового дитячого майданчика
Мета:
- залучити дітей до декоративного оформлення шкільного подвір’я, збагатити видовий склад квітково-декоративних рослин біля школи; формувати вміння учнів представляти результатироботи над проектом, уміння коментувати проектперед слухачами;
- розвивати увагу, мовлення учнів; формувати вміння аналізувати, робити висновки; розвивати навички висловлювання оцінювальних суджень про власну роботу та роботу, виконану однокласниками;
- виховувати самостійність, організованість і відповідальність за виконану роботу, прагнення дітей до самовираження і самореалізації, взаємоповагу в спільній діяльності, дбайливе ставлення до природи.
Тип проекту: змішаний (творчий, інформаційний, дослідницький).
Навчальні предмети:
- природознавство + інформатика – пошук інформації з різних джерел про видовий склад квітково-декоративних рослин, створення мультимедійних презентацій;
- трудове навчання – створення макету ігрового дизайну майданчика;
- математика – вміння робити розрахунок використання фарби для розмальовування клумб та об’ємних фігурок.
Оснащення: комп’ютери з доступом до мережі Інтернет, мультимедійна техніка, комп’ютерні презентації до розроблених проектів.
Протягом двох тижнів учні працювали над проектом. Діти розбилися на групи, в кожній з яких були дослідники, дизайнери, флористи, архітектори, економісти. Кожна група підготувала свій власний міні-проект ігрового дизайну ландшафту шкільного подвір’я.
На занятті присутні батьки, вчителі гімназії.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Ви почули всі дзвінок?
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Кожен з вас приготувався?
А з гостями привітався? (вітаються)
-Діти, сьогодні на уроці знадобиться нам такий вантаж:
міцні знання, світлий розум, кмітливість і гарний настрій.
Давайте посміхнемось один одному та будемо працювати.
Урок – це країна знань, будьте ж допитливими, активними, але тільки не байдужими і пасивними.
ІІ. Повідомлення теми та мети заняття
— Протягом двох тижнів ми плідно працювали, зібрали багато матеріалів, запросили гостей. Для чого ми все це робили? Яка мета і яке завдання сьогодні стоять перед нами?
— Ми з вами маємо 3 групи, які працювали над проектами. Кожну з них ми сьогодні уважно вислухаємо. Після закінчення виступів ми будемо оцінювати наші проекти, голосувати за кращі. Давайте нагадаємо собі та розкажемо гостям — на щозвернути увагу під час оцінювання проекту (висловлювання учнів).
— Для регулювання порядку проведення встановлюємо регламент:
- час на виступ (доповідь) групи — до 5 хвилин;
- час на запитання, обговорення — 2 хвилини.
Пам’ятаємо!
Наша мета: зацікавити батьків.
Завдання: оцінити проекти і обрати найкращий, або створити один спільний проект дитячого майданчика, враховуючи вподобання всіх учасників.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашімдружнім класі
Діти — просто молодці!
ІІІ. Захист проектів
1) Виступ груп.
В кожній групі по черзі виступають дослідник, флорист, дизайнер, економіст.
Дослідники доповідають про історію українського дизайну ландшафтів, пропонують форми квіткових насаджень — клумба, рабатка, газон, альпійська гірка.
Перегляд мультимедійної презентації “Сучасні клумби та квітники”
Флористи готують розповідь про квіти, які вони пропонують посадити на клумбах. Добирають квіти для вирощування з урахуванням призначення, клімату та їх декоративних якостей.
Дизайнериобирають шаблон презентації (або створюють власний фон), оформлюють титульний і останній слайди. Кожен учасник групи додає до презентації свої слайди з інформацією і картинками, на слайд Список джерел вносить джерелаінформації. Після закінчення роботи дизайнер оформлює та редагує презентацію загалом, готує її для представлення.
Архітектори пропонують схему ландшафту пришкільної ділянки.
(На початку роботи над проектом кожній групі було надано однаковий план пришкільної ділянки, на якому необхідно створити власну схему ігрового дизайну).
Економістиоголошують кошторис на придбання необхідних матеріалів (фарба з розрахунку 0,2 кг на 1 кв. м).
Фізкультхвилинка
«Прогулянка в ліс за квітами»
Раз,два, три, виросли квіточки!
До сонця потягнулися високо,
Стало їм приємно і тепло!
Вітерець пролітав,
Гілочками похитав.
Вліво похитнулись —
Низько пригнулись.
Вправо похитнулись —
Низько пригнулись.
Вітерець, тікай!
Квіточки не ламай!
Нехай вони цвітуть, ростуть,
Дітям радість несуть!
Діти лісом гуляли,
За природою спостерігали.
Вгору — на сонце подивились,
промінчиками зігрілись.
Метелики літали,
Крильцями махали.
Дружно плеснімо в долоні:
раз, два, три, чотири, п'ять.
Треба нам букет зібрать.
Раз присіли, два присіли –
В руках дзвоники задзвонили.
Вправо дзвін: Дінь?дзелень!
Вліво дзвін: Дінь?дзелень!
Ми несем букет додому,
Та у рідну нашу школу.
2) Обговорення виступів, запитання до учасників групи, побажання.
V. Підсумок уроку. Рефлексія
1. Підсумок
- Чи всі завдання проекту було виконано?
- Чи досягнутий очікуваний результат?
- Хто з учнів працював особливо старанно?
- Яку користь може принести проект?
- Чи досягли ми своєї мети?
- Чи готові батьки взяти участь в нашому проекті і допомогти нам обладнати пришкільну ділянку? Зараз дізнаємось…
2. Оцінка проекту — відкрите голосування.
Умова: можна віддати голос тільки один раз.У голосуванні беруть участь всі присутні на уроці.Учитель має право додати голос за активну роботупід час виконання завдань.
Схеми дитячого ігрового дизайну ландшафті, які представили діти
І група
ІІ група
ІІІ група