Завдання проекту Дослідити географічне положення, населення, особливості сучасного розвитку господарства, зовнішньоекономічні зв’язки Японії Проаналізувати причини економічного зростання Японії Пробуджувати інтерес до пізнання культури і традицій народів світу Розвивати такі якості особистості, як колективізм, відповідальність, самостійність, вміння аналізувати свою діяльність і діяльність партнерів
Етапи підготовки і реалізації проекту І. Мотиваційно-орієнтований етап. Усвідомлення мети, визначення основних завдань і задуму проекту Обговорення методів дослідження Визначення джерел інформації та методів її обробки Розподіл обов’язків між учнями ІІ. Конструктивний етап. Збирання , аналіз та систематизація інформації Обговорення способів оформлення результатів дослідження ІІІ. Презентативний етап. Захист проекту IV. Діагностично-оцінювальний етап. Експертиза й оцінювання проекту V. Рефлексивний етап. Самооцінювання учнями своєї діяльності Обговорення труднощів, що виникли під час виконання проекту
Природні умови і ресурси Гірська країна (70 % території) Найвища точка г. Фудзіяма, 3776 м 150 вулканів, 15 з яких є діючі Клімат – мусонний, на пн. – помірний, на пд. – субтропічний Річки короткі, повноводні Переважають лісові ландшафти, третина яких штучно насаджені Бідна на корисні копалини (незначні поклади вугілля, газу,сірки, залізної, цинкової та мідної руд) Ресурси океану
Населення Японії Кількість населення— 126 млн. чол. Густота населення – 338 чол. на 1 кмІ Однонаціональна країна, 99% - японці Відсутній природний приріст Показник очікуваної тривалості життя – 83 роки Високоурбанізована країна – 80% (міське) Налічується 11 міст-мільйонерів Мегаполіс Токайдо (понад 65 млн. чол.)
Господарство Господарство Японії залежить від імпортних носіїв, сировини та продуктів харчування У Японії 68% ВВП створюється сферою послуг, 30,7% - промисловістю, лише 1.3% - сільським господарством Модель сучасного господарства є корпоративно-ієрархічною і характеризується активною участю держави в економічних процесах
Промисловість У структурі промисловості переважають наукоємні галузі Основні галузі: машинобудування. (автомобілебудування, суднобудування, виробництво електронної техніки), чорна металургія, хімічна промисловість Японські промислові лідери: «Тойота», «Ніссан», «Міцубісі», «Соні», «Тошиба»
Сільське господарство Головна галузь – рослинництво (зернове господарство, зокрема вирощування рису, що має найвищу врожайність у світі) .Крім того, тут вирощують овочі та фрукти, цукрові буряки. Тваринництво: свинарство, скотарство, птахівництво. Японія посідає провідне місце у світі щодо вилову риби (близько 12 млн. щорічно) Японці вправно продуктують аквакультуру.
Транспорт Розвинуті всі види транспорту, крім річкового та трубопровідного Система швидкісних пасажирських залізниць – Сінкансен (протяжність майже 2000км) Найдовший у світі залізничний тунель Сейкан» прокладений на глибині 100 м під дном протоки Цугару (довжина 54 км) Звичні елементи японського ландшафту – мости, естакади, тунелі
Зовнішньоекономічні зв’язки Головні статті японського експорту : продукція машинобудування, напівпровідникові прилади, хімікати, риба і рибопродукти Японія імпортує запчастини, паливо, продукти харчування, окремі хімікати, текстиль і промислову сировину (довозиться 79% необхідного вугілля, 99% нафти, 98% залізної руди, 70 % лісу, 100 % фосфатів, бокситів, бавовни, вовни тощо). Головними партнерами з імпорту є КНР (понад 20%), США (15%), Південна Корея (5%), Австралія (4%), Індонезія (4%), Саудівська Аравія (4%), ОАЕ (3%) На світовому ринку інвестицій японські корпорації активно займаються створенням спільних підприємств, їх скуповуванням в економічно розвинутих країнах. Найбільше японських капіталів розміщено в США (42,2%), країнах Азії (24,2%), Західної Європи (15,3%), Латинської Америки (9,3%)
Орігамі – паперовий фонарик і журавлик стали символами Японії. Вміння складати фігурки з паперу стало ознакою хорошого тону та вишуканих манер Ікебана - це стародавнє японське мистецтво складання квіткових композицій. За переконаннями японців, вироблену композицію не можна ні дарувати, ні продавати