Мета: сформувати систему знань про основні особливості географічного положення населення і господарства Німеччини; розвивати практичні уміння працювати з комплексними картами атласа; виховувати цікавість до теми, уважність та аналітичні здібності.
Обладнання: підручники, атласи, політична карта світу, фізична карта світу,
презентація, проектор.
Тип уроку: урок-проект
Урок-проект з географії, 10 клас
“Федеративна республіка Німеччина”
Мета: сформувати систему знань про основні особливості географічного положення населення і господарства Німеччини; розвивати практичні уміння працювати з комплексними картами атласа; виховувати цікавість до теми, уважність та аналітичні здібності.
Обладнання: підручники, атласи, політична карта світу, фізична карта світу,
презентація, проектор.
Тип уроку: урок-проект
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Клас заздалегідь поділений на групи, які отримали випереджальне завдання.
Посміхніться одне одному. Я сподіваюся, що наш сьогоднішній урок створить вам гарний настрій на весь день. Щаслива людина – успішна людина. Щоб наша спільна робота була успішною, запам’ятайте, будь ласка, правила уроку: (Слайд 1)
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Географічний диктант
Кожен учень відповідає на 10 запитань. Тільки запитання під No 3 та 6 оцінюються в 2 бали, а всі інші запитання в 1 бал. Загальна сума – 12 балів. (Слайд 2)
1.Назвіть регіони, на які поділяється Європа?
2.Яка кількість країн входить до Західної Європи?
3.Назвіть країни і столиці Східної Європи?
4.Назвіть найбільші міські агломерації?
5.Яка країна є світовим лідером із вирощування цукрових буряків і льону-довгунця?
6.Які країни регіону є найбільш привабливими туристськими державами?
7.Найбільші морські порти регіону?
8.Назвіть центри машинобудування?
9.Що характерно для спеціалізації південно-європейського типу ведення сільського господарства?
10.Країна з найбільшою кількістю міських жителів?
Ключ до перевірки (Слайд 3)
1.Північна Європа, Західна Європа, Південна Європа, Східна Європа.
2.25.
3.Україна–Київ; Білорусь–Мінськ; Молдова- Кишинів; Росія – Москва.
4.Паризька, Лондонська, Рейнсько - Рурська.
5.Франція
6.Греція, Іспанія, Франція, Італія, Андорра; Монако, Німеччина, Австрія.
7.Роттердам, Гамбург, Лондон.
8.Великі міста Німеччини, Великобританії, Нідерландів, Італії.
9.Рослинництво – зернові, цитрусові, горіхи, тютюн, маслини, фрукти, виноград, ефіроолійні.
10.Португалія.
ІІІ. Мотивація.
Прийом «Візитна картка».
Учитель робить повідомлення, за якими клас повинен відгадати країну, про яку піде мова на уроці.
Всі здогадалися, що мова піде сьогодні про Німеччину. Тема… Цілі… (Слайди 4-5)
ІV.Вивчення нового матеріалу.
Клас ділиться на групи. Кожній групі даються завдання.
1 група:
Географічне положення. Головні особливості ЕГП. (Слайди 9-10)
2 група:
Природні умови і ресурси. (Слайд 11)
3 група:
Населення (Слайд 12 )
4 група:
Промисловість. (Слайд 13)
5 група:
Сільське господарство. (Слайд 14)
6 група:
Транспорт. (Слайд 15)
Групи презентують. Виступи груп підкріплюються презентацією.
Зовнішньоекономічна діяльність. (Слайд 16)
-експорт; -інпорт товарів;
- найбільші торговельні партнери.
V. Закріплення. (Слайд 17)
• Після Другої світової війни Німеччина мала надзвичайно низький рівень промислового виробництва. Завдяки чому ця країна за короткий строк стала високорозвиненою?
• У яких галузях господарства, на вашу думку, Україна та Німеччина можуть співпрацювати?
VI. Підсумки. (Слайд 18)
Вправа «5 речень» – що нового почули на уроці?
VII. Домашнє завдання. (Слайд 19)
2 варіант - рекламний проспект «Подорож Німеччиною» (5 зупинок).