Урок-проект з географії, 10 клас “Федеративна республіка Німеччина”

Про матеріал

Мета: сформувати систему знань про основні особливості географічного положення населення і господарства Німеччини; розвивати практичні уміння працювати з комплексними картами атласа; виховувати цікавість до теми, уважність та аналітичні здібності.

Обладнання: підручники, атласи, політична карта світу, фізична карта світу,

презентація, проектор.

Тип уроку: урок-проект

Перегляд файлу

Урок-проект з географії, 10 клас

“Федеративна республіка Німеччина”

Мета: сформувати систему знань про основні особливості географічного положення населення і господарства Німеччини; розвивати практичні уміння працювати з комплексними картами атласа; виховувати цікавість до теми, уважність та аналітичні здібності.

Обладнання: підручники, атласи, політична карта світу, фізична карта світу,

презентація, проектор.

Тип уроку: урок-проект

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Клас заздалегідь поділений на групи, які отримали випереджальне завдання.

Посміхніться одне одному. Я сподіваюся, що наш сьогоднішній урок створить вам гарний настрій на весь день. Щаслива людина – успішна людина. Щоб наша спільна робота була успішною, запам’ятайте, будь ласка, правила уроку: (Слайд 1)

  1. Поводитися спокійно.
  2. Не вигукувати.
  3. Бути терплячим.
  4. Дати можливість висловитися своїм товаришам.
  5. Не критикувати.
  6. Поважати одне одного.
  7. Ставтеся до людей так, як ви хотіли б, щоб вони ставилися до вас.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Географічний диктант

Кожен учень відповідає на 10 запитань. Тільки запитання під No 3 та 6  оцінюються в 2 бали, а всі інші запитання в 1 бал. Загальна сума – 12 балів. (Слайд 2)

1.Назвіть регіони, на які поділяється Європа?

2.Яка кількість країн входить до Західної Європи?

3.Назвіть країни і столиці Східної Європи?

4.Назвіть найбільші міські агломерації?

5.Яка країна є світовим лідером із вирощування цукрових буряків і льону-довгунця?

6.Які країни регіону є найбільш привабливими туристськими державами?

7.Найбільші морські порти регіону?

8.Назвіть центри машинобудування?

9.Що характерно для спеціалізації південно-європейського типу ведення сільського господарства?

10.Країна з найбільшою кількістю міських жителів?

 

 

Ключ до перевірки (Слайд 3)

1.Північна Європа, Західна Європа, Південна Європа, Східна Європа.

2.25.

3.Україна–Київ; Білорусь–Мінськ; Молдова- Кишинів; Росія – Москва.

4.Паризька, Лондонська, Рейнсько - Рурська.

5.Франція

6.Греція, Іспанія, Франція, Італія, Андорра; Монако, Німеччина, Австрія.

7.Роттердам, Гамбург, Лондон.

8.Великі міста Німеччини, Великобританії, Нідерландів, Італії.

9.Рослинництво – зернові, цитрусові, горіхи, тютюн, маслини, фрукти, виноград, ефіроолійні.

10.Португалія.

 

ІІІ. Мотивація.

Прийом «Візитна картка».

Учитель  робить  повідомлення, за якими клас повинен відгадати  країну, про яку піде мова на уроці.

  • Якщо спробувати дати узагальнений образ цієї країни, то вийде, що це країна романтичного народу, що любить спокійне життя, пиво, ковбасу та сардельки, досягла найвищої продуктивності праці, прославилася своїми культурними та науковими досягненнями. Але саме ця країна розв’язала велику кількість війн в історії Європи.
  • Пристрасна любов до пива – одна з головних рис жителів цієї країни. Тут вирощують високої якості хміль – продукт, необхідний для пивоваріння. Всього пивоварень в країні 1300, кількість сортів пива десь 6 тисяч. Виробництво пива забезпечує роботою 65 тисяч осіб та надає бюджету країни більше, ніж м’ясна чи кондитерська промисловість, поступаючись тільки молочній. За продажем цього напою країна знаходиться на другому місці після США, маючи прибуток більше ніж 20 млрд. марок на рік.
  •                 Відома гоголівська фраза: «Який росіянин не любить швидкої їзди?» – характеризує не тільки росіян, але й жителів цієї країни. Високошвидкісні автодори   ( автобани ) з ідеальним асфальтованим покриттям, які опутали павутинням всю країну, надають можливість розвивати будь яку доступну для сучасних автомобілів швидкість. Ідея будівництва автобанів належить Адольфу Гітлеру. Будівництво їх розпочалося в 30-х роках ХХ століття.

Всі здогадалися, що мова піде сьогодні про Німеччину. Тема… Цілі… (Слайди 4-5)

 

ІV.Вивчення нового матеріалу.

  1. Візитна картка Німеччини. (Слайди 6-7-8)

 

  1.  Робота в групах. (Учням були дані випереджальні завдання)

Клас ділиться на групи. Кожній групі даються завдання.

1 група:

Географічне положення. Головні особливості ЕГП. (Слайди 9-10)

2 група:

Природні умови і ресурси. (Слайд 11)

3 група:

Населення (Слайд  12 )

4 група:

Промисловість. (Слайд 13)

5 група:

Сільське господарство.  (Слайд 14)

6 група:

Транспорт. (Слайд 15)

Групи презентують. Виступи груп підкріплюються презентацією.

  1. група:

Зовнішньоекономічна діяльність. (Слайд 16)

-експорт;  -інпорт товарів;

- найбільші торговельні партнери.

 

  1. Хвилинка дискусії. Робота в парах:
  • Мені подобається Німеччина тим, що …
  • Незручності у Німеччині такі,,,

V. Закріплення. (Слайд 17)

     Після Другої світової війни Німеччина мала надзвичайно низький рівень промислового виробництва. Завдяки чому ця країна за короткий строк стала високорозвиненою?

     У яких галузях господарства, на вашу думку, Україна та Німеччина можуть співпрацювати?

 

VI. Підсумки. (Слайд 18)

Вправа «5 речень» – що нового почули на уроці?

 

VII. Домашнє завдання. (Слайд 19)

  • Опрацювати п.     с.

 

  • Творче завдання: 1 варіант - скласти кросворд  «Німеччина»

                  2 варіант - рекламний проспект «Подорож Німеччиною» (5 зупинок).

 

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку