Дистанційний урок з математики 5 кл.
Вчитель: Ігнатьєва Т.О.
Тема: Прямокутний паралелепіпед. Куб.
Мета: сформувати поняття прямокутного паралелепіпеда та його елементів, куба як окремого виду прямокутного паралелепіпеда; домогтися засвоєння властивостей граней та ребер прямокутного паралелепіпеда; сформувати вміння виконувати зображення прямокутного паралелепіпеда; розвивати просторову уяву, пам'ять, логічне мислення; виховувати охайність.
Навчити учнів застосовувати даний теоретичний матеріал до розв’язування задач. Розвивати обчислювальні навички. Виховувати розуміння важливості математичних знань.
Обладнання: девайс підключений до Інтернету, документ-камера, розгортка куба.
Використанні ресурси: інтерактивна онлайн платформа Gios, сервіс для створення вікторин Quizziz.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
1.Організаційний етап.
Перевірка обладнання, приєднання учнів та налаштування на роботу.
2. Актуалізація наявного навчального досвіду.
Обговорення результатів домашнього завдання , створеного у сервісі Quizizz.
Периметр прямокутника і квадрата
3. Актуалізація потрібного навчального досвіду.
- Що називається квадратом? Периметр та площа квадрата.
- Що таке прямокутник? Периметр та площа прямокутника.
4. Формулювання теми, мети і завдань уроку.
5. Вивчення нового матеріалу.
Перегляд відео на інтерактивній платформі Gios за темою : «Прямокутний паралелепіпед». Під час перегляду відео учні знайомляться з кубом та його елементами .Зупиняється відео і діти розглядають свої фігури, що виконали дома з розгортки пересланої вчителем через сервіс Viber заздалегідь, звертаючи увагу на кількість вершин, ребер і граней на своїх кубах.
Запитання вчителя:
1.Скільки вершин має куб?
2.Яка кількість ребер у куба?
3.Скільки граней мають ваші куби?
Після відповідей учнів вчитель пропонує продовжити перегляд відео.
У відео розповідається про паралелепіпед та його елементи.
Учням пропонується звернути увагу на паралелепіпеди виготовленні власними руками .
Запитання вчителя:
1.Яка кількість вершин у паралелепіпеда?
2.Скільки ребер має паралелепіпед?
3.Скільки граней має паралелепіпед?
Поставивши обидві фігури поряд відповісти на запитання:
Чим відрізняються куб і паралелепіпед?
Вчитель перемикає екран на документ-камеру і пропонує дітям, разом з ним, спробувати у зошитах зобразити куб. Діти , повторюючи за вчителем, самі виконують зображення паралелепіпеда у зошитах. Потім на своїх малюнках знаходять вершини, ребра і грані, записують їх у зошити, звірившись із записом вчителя на екрані.
Після цієї роботи учні повертаються до відео і знайомляться з формулами площі поверхні паралелепіпеда і куба.
У відео розглядаються задачі на кожну формулу, які учні оформлюють у зошитах.
Задача 1.
Обчисли площу поверхні прямокутного паралелепіпеда, виміри якого дорівнюють: 2см, 3см, 4 см.
Задача 2.
Знайди площу однієї грані та площу поверхні куба, ребро якого дорівнює 3 дм.
6. Підсумок уроку.
1. З якими фігурами ми познайомились на уроці?
2. Чому дорівнює сума всіх ребер прямокутного паралелепіпеда? Куба?
3. Скільки вершин, граней, ребер у прямокутному паралелепіпеді? Кубі?
4. Яка фігура лежить в основі куба?
7. Домашнє завдання.
1.Переглянути відео на математичній платформі Gios з теми : «Прямокутний паралелепіпед» .
2.Виконати тестування у сервісі Quizizz .