Урок "Птахи навесні"

Про матеріал
Мета уроку :ознайомити учнів з декоративною стилізацією форми (рослини, птахи), навчити створювати декоративні образи в об'ємі
Перегляд файлу

 

Тема. Птахи навесні

Мета:

- навчальна: ознайомити учнів з декоративною стилізацією форми (рослини, птахи), навчити створювати декоративні образи в об'ємі;

- розвивальна: розвивати уяву та фантазію, творче мислення, формувати естетичні почуття, смак;

- виховна: виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до птахів, охайність під час роботи з пластиліном.

Матеріали та інструменти: пластилін, стеки, дощечка для ліплення, клейонки, серветки для витирання рук.

Обладнання: слайд – презентація, проектор, ноутбук.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент


Сьогодні у нас незвичайний урок,

До світу фантазії зробимо крок.

 Із творчістю ми зустрічались не раз,

 І знову вона завітала до нас.

 Це час міркувань, наполегливий час.

Цікаві завдання чекають на вас!


  • Діти, як ви помітили, сьогодні у нас дійсно незвичайний урок образотворчого мистецтва – до нас завітали гості – це вчителі нашої школи, директор та заступник директора. Нам потрібно сьогодні показати їм, як ми вміємо зустрічати гостей  і працювати на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Для того, щоб на сьогоднішньому уроці вам вдалося гарно виконати творче завдання, нам з вами треба пригадати деякі теоретичні поняття.

- Які види образотворчого мистецтва ви знаєте? (В яких країнах Образотворчого мистецтва ми з вами побували?)

 

Слайд 1

 - Що таке живопис? (Живопис — найпопулярніший вид образотворчого мистецтва, це зображен­ня фарбами на папері, полотні, стіні або іншій поверхні предметів, явищ, лю­дей тощо).

- Що таке графіка?( Графіка – вид образотворчого мистецтва, пов’язана із зображенням на площині, але, на відміну від живопису, головним у країні Графіці  є простий олівець і лінія).

- Про який вид образотворчого мистецтва ми ще не нагадали? Про скульптуру. Що учні другого класу знають про такий вид мистецтва, як скульптура? (Скульпту́ра (лат. sculptura, від лат. sculpo — вирізаю, висікаю) — ліпка, пластика, вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну, тривимірну форму і виконуються із твердих чи пластичних матеріалів).

Слайд 2

- Якщо звернути увагу на ті матеріали та оснащення, що ми приготували до уроку, то у якому виді образотворчого мистецтва ми будемо вправлятися?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • Для того щоб визначити тему нашого уроку образотворчого мистецтва зверніть увагу на дошку. Є така популярна гра на телебаченні, яка називається «Де логіка?», або в Інтернеті  - «4 фото – 1 слово». Подивіться на ці 4 фотографії на дощці. Яке слово може їх обєднати? (гніздо, піря, дзьоб, яйця).

Слайд 3

  • Наступне завдання : ластівка, жайворонок, лелека, шпак.

Слайд 4

  • Льодохід, повінь, цвітіння дерев, пролісок.

Слайд 5

  • Чи є в нас в класі діти, які вже здогадалися, як звучатиме тема нашого сьогоднішнього уроку?
  • Отже, тема нашого уроку «Птахи навесні», а якщо нагадати про матеріали, які є у нас на партах то повністю тема нашого уроку звучатиме так … .

 

Слайд 6

  • Про пташок ми з вами знаємо чимало. По перше – вміємо визначати спільну ознаку, за якою тварин обєднують у групу «Птахи». По друге – вміємо поділяти птахів на групи, в залежності від того, де вони зимують. Знаємо, яка біда заставляє пташок залишати рідні краї, та збиратися у вирій восени. Ми виготовляли годівнички, для того, щоб підгодовувати їх лютої зими. Але й це ще не все. Ми знаємо деякі цікаві факти про багатьох пташок нашого краю. Давайте поділимося цією інформацією з нашими гостями.( На дошці по черзі з’являються фото таких птахів: ластівка, шпак, жайворонок, зозуля)

Слайди 7 – 10

  • Я думаю, що наші гості, вже впевнилися у тому, що ми з вами справжні любителі природи і багато знаємо про птахів.
  • Настав час перейти до практичної роботи, але для цього нам треба виконати ще два невеличких завдання :пригадати будову тіла птахів. Хто нам допоможе?

 

Слайд 11

  • Що поєднує геометричні фігури на фото з птахами? (круг, овал, трикутник).

Слайд 12

  • Так, форма тіла будь – якого птаха являє собою прості геометричні фігури, які можуть узагальнити складну форму.

Слайд 13

ІV. Інструктаж

  • Сьогодні ми побудемо скульпторами-казкарями, навіть чаклунами. Кожен з вас вигадає свого дивовижного птаха, якого ще ніколи ніхто не бачив, та зліпить його. А як це зробити — я вам зараз розповім.
  • Спочатку уявіть, якими будуть у цього птаха тулуб, голівка, хвостик, дзьобик, крильця. І після цього розпочинайте роботу.
  • Ще для успішного виконання роботи, вам необхідно знати і те, що ми сьогодні будимо працювати у такому виді скульптури, який називається рельєф.

(Від італійського relievo - виступ, опуклість, підйом) займає за своїми образотворчим можливостям проміжне місце між круглою скульптурою та зображенням на площині (малюнком, живописом, фрескою).

Слайд 14

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА


Ось мої помічники,
Їх як хочеш поверни.
І ось так, і ось так,
Не образяться ніяк.
1,2,3,4,5,6,7
Не сидиться знову їм.
Постукали, повертіли
Й працювати  захотіли.


V. Практична робота

- Перед уроком я роздала вам картоні картки прямокутної форми, на яких ви будете створювати свої рельєфні роботи.Для ліплення пташки нам потрібно чотири заготовки. 1- для голови, 2 – тулуб, 3 – для крил, 4 – для лапок та дзьобика. Так, як ми будемо ліпити казкового птаха усі ці частини пташки можуть бути різного кольору.Обов’язково подумайте, яким у вашого птаха буде хвостик? А крила? Що треба зробити, щоб ваша пташка перетворилася на дивовижного птаха. Як це зробити? Кожен з вас вигадає прикраси для свого птаха. Які візерунки можуть прикрашати хвостик, крила, груди саме вашої пташки?

VІ. Самостійна робота учнів. Створення декоративного образу птаха в обємі.

Діти, не забувайте правила техніки безпеки та культури праці з пластиліном. 
1.Перед роботою пластилін потрібно розігріти, розім’явши його руками. 
2. Ліпити треба на дощечці. Після роботи дощечку потрібно почистити від залишківпластиліну. 
3. Руки після ліплення необхідно витерти серветкою, а потім вимити з милом. 

VІІ. Актуалізація набутих знань

- Пригадаймо, як називається скульптура, яку ми сьогодні зробили? Що зробило вашого птаха дивовижним?

VІІІ. Підбиття підсумків уроку

  1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).
  • Діти, ви сьогодні дійсно діяли як справжні чаклуни, як прекрасні скульптори і роботи у вас вийшли яскраві і фантастичні. Можна відмітити ще такі роботи ….  У цих роботах правильно підібрані контрастні і зближені кольори, вони акуратні та гарно прикрашені.
  1. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести пластилін

(глину, солоне тісто), стеки, дощечки для ліплення; роздивитися вдома свої улюблені іграшки (чим вони привертають увагу).

 3. Проголошення уроку завершеним.

docx
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
891
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку