Тема. Птахи навесні
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів з декоративною стилізацією форми (рослини, птахи), навчити створювати декоративні образи в об'ємі;
- розвивальна: розвивати уяву та фантазію, творче мислення, формувати естетичні почуття, смак;
- виховна: виховувати дбайливе ставлення до природи, любов до птахів, охайність під час роботи з пластиліном.
Матеріали та інструменти: пластилін, стеки, дощечка для ліплення, клейонки, серветки для витирання рук.
Обладнання: слайд – презентація, проектор, ноутбук.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Сьогодні у нас незвичайний урок,
До світу фантазії зробимо крок.
Із творчістю ми зустрічались не раз,
І знову вона завітала до нас.
Це час міркувань, наполегливий час.
Цікаві завдання чекають на вас!
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Для того, щоб на сьогоднішньому уроці вам вдалося гарно виконати творче завдання, нам з вами треба пригадати деякі теоретичні поняття.
- Які види образотворчого мистецтва ви знаєте? (В яких країнах Образотворчого мистецтва ми з вами побували?)
Слайд 1
- Що таке живопис? (Живопис — найпопулярніший вид образотворчого мистецтва, це зображення фарбами на папері, полотні, стіні або іншій поверхні предметів, явищ, людей тощо).
- Що таке графіка?( Графіка – вид образотворчого мистецтва, пов’язана із зображенням на площині, але, на відміну від живопису, головним у країні Графіці є простий олівець і лінія).
- Про який вид образотворчого мистецтва ми ще не нагадали? Про скульптуру. Що учні другого класу знають про такий вид мистецтва, як скульптура? (Скульпту́ра (лат. sculptura, від лат. sculpo — вирізаю, висікаю) — ліпка, пластика, вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну, тривимірну форму і виконуються із твердих чи пластичних матеріалів).
Слайд 2
- Якщо звернути увагу на ті матеріали та оснащення, що ми приготували до уроку, то у якому виді образотворчого мистецтва ми будемо вправлятися?
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Слайд 3
Слайд 4
Слайд 5
Слайд 6
Слайди 7 – 10
Слайд 11
Слайд 12
Слайд 13
ІV. Інструктаж
(Від італійського relievo - виступ, опуклість, підйом) займає за своїми образотворчим можливостям проміжне місце між круглою скульптурою та зображенням на площині (малюнком, живописом, фрескою).
Слайд 14
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Ось мої помічники,
Їх як хочеш поверни.
І ось так, і ось так,
Не образяться ніяк.
1,2,3,4,5,6,7
Не сидиться знову їм.
Постукали, повертіли
Й працювати захотіли.
V. Практична робота
- Перед уроком я роздала вам картоні картки прямокутної форми, на яких ви будете створювати свої рельєфні роботи.Для ліплення пташки нам потрібно чотири заготовки. 1- для голови, 2 – тулуб, 3 – для крил, 4 – для лапок та дзьобика. Так, як ми будемо ліпити казкового птаха усі ці частини пташки можуть бути різного кольору.Обов’язково подумайте, яким у вашого птаха буде хвостик? А крила? Що треба зробити, щоб ваша пташка перетворилася на дивовижного птаха. Як це зробити? Кожен з вас вигадає прикраси для свого птаха. Які візерунки можуть прикрашати хвостик, крила, груди саме вашої пташки?
VІ. Самостійна робота учнів. Створення декоративного образу птаха в об’ємі.
Діти, не забувайте правила техніки безпеки та культури праці з пластиліном.
1.Перед роботою пластилін потрібно розігріти, розім’явши його руками.
2. Ліпити треба на дощечці. Після роботи дощечку потрібно почистити від залишківпластиліну.
3. Руки після ліплення необхідно витерти серветкою, а потім вимити з милом.
VІІ. Актуалізація набутих знань
- Пригадаймо, як називається скульптура, яку ми сьогодні зробили? Що зробило вашого птаха дивовижним?
VІІІ. Підбиття підсумків уроку
(глину, солоне тісто), стеки, дощечки для ліплення; роздивитися вдома свої улюблені іграшки (чим вони привертають увагу).
3. Проголошення уроку завершеним.