Урок «Путівник незвіданої країни - України»

Про матеріал

Перший урок про Україну можна використати у 2-3 класах. Містить елементи проекту. У ході уроку з дітьми повторяється усе, що знаємо про нашу Батьківщину.

Перегляд файлу

 

 

Перший урок – подорож

з елементами проекту

у 2 класі

«Путівник незвіданої країни - України»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017 рік

 

Тема. « Путівник незвіданої країни - України»

Мета: розширювати та уточнювати знання учнів про Україну як незалежну суверенну і єдину державу, державні і народні символи, обереги України, знання Конституції України; формувати  почуття патріотизму та національної гідності і самосвідомості виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, її символів, традицій, обрядів, почуття глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, гордості за свій народ і країну.

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, фізична карта України,  матеріали для інтерактивної вправи «Асоціативний кущ»,  предметні малюнки серця і карти, ручки, олівці, ножиці, клей.

Форма проведення: урок- подорож з елементами проекту.

 

Хід уроку

  1.                   Вступна частина
  1.     Вправа «Привітання».

Сьогодні у нас незвичайний урок.

 У світ фантазії зробимо ще один крок.

 А з творчістю ми вже стрічались не раз,

 І знову вона завітала до нас.

  1.     Вправа «Дружне коло».

        Я дуже скучила за вами і впевнена, що ви теж скучили один за одним, тому підходьте всі  до мене утворимо коло, взявшись за руки. Любі мої, я сьогодні всіх вас щиро вітаю в нашім дружнім колі, бажаю щастя, радості, міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень! А тепер передаємо один одному свої обійми.

 

  1.               Основна частина
  1.     Вступна бесіда
  •         Діти, сьогодні ми з вами будемо туристами, які подорожують країнами Європи, та не просто подорожувати , а складати путівник.

 

  1.     Вправа «Мозковий штурм».
  •         Що таке путівник? ( Це довідник, який  допомагає туристам краще орієнтуватися в незнайомій місцевості, а так само розказує про незнайоме місто, радить найкращі та цікаві місця для відвідин (історичне місце, музей).
  1.     Вправа «Розгадайте загадку»
  •         Про яку саме  країну ми з вами сьогодні складатимемо путівник  ви дізнаєтеся  розгадавши загадку.

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша - солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься       (Україна).

  1.     Повідомлення теми уроку
  •         Тема нашого першого уроку (напис на дошці) «Путівник незвіданої країни - України»

5. Подорож країною з елементами проекту

Сторінка № 1.

     1.  Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ» скласти «пташку миру» до слова Україна 

- А що для кожного з вас, діти, означає слово Україна?. (Діти висловлюють свої думки).

        (Слова записуються на  зображенням голуба і прикріплюються на аркуш заповнюючи першу сторінку путівника,  будується «Асоціативний кущ»).

 

  Сторінка № 2 «Історична»

1. Легенда „Наша земля”

- Давайте ж почнемо  з самого початку.

Як же саме Бог створив нашу землю, ви дізнаєтесь, прослухавши легенду.

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися на розподіл пізніше, але землі їм вже не дісталося.

 От вони й пішли до Бога. А він у цей час молився, і люди не сміли йому щось сказати. Стали чекати.

 Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. „Ні, відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці”.

 „Тоді я дам вам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні – ворога.”.

  •         Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну свою назвали Україною.

 

Сторінка № 3 «Держава в центрі Європи»

  1.     Вправа « Склади пазли»
  •         Погляньте, діти, у кожного на парті є по пазлу давайте складемо їх в ціле і приклеїмо на наступну нашу сторінку.
  •         Що у нас з вами вийшло?

2.  Вправа «Мікрофон»

- Як ви гадаєте для чого нам карта?

3. Розповідь вчителя

           Україна – це велика й прекрасна країна. Вона має високі Карпати та мальовничі Кримські гори. Її найбільша річка Дніпро тече через усю Україну і впадає у Чорне море. Друга річка теж мальовнича і широка, зветься Дністер. Випливає він із Карпат і тече також у Чорне море. В українських річках та озерах

багато риби. В лісах мешкають різні тварини. А в землі є кам’яне вугілля, залізо, нафта, сіль. Найбільші міста України: Київ, Львів, Харків, Одеса.

      4. Робота з картою України.

  •         Покажіть ці міста на карті.( Київ, Львів, Харків, Одеса)
  •         Хто знайде місто в якому живемо ми?

         Але славиться наша Батьківщина не тільки своїми містами, річками, горами, степами й лісами. Славна вона своїм працьовитим, волелюбним народом, який протягом віків боровся за свою незалежність.

 

Сторінка № 4  «Державні  символи України»

  •         Кожна країна має свої символи, таким чином вони різняться між собою. Які ж символи має Україна ви дізнаєтесь відгадавши загадки, а хто уважний знайде в класі підказки.
  1.     Вправа «Відгадай загадки»

По ньому ми живем із вами –

це основний закон держави.

(Конституція)

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. –

То ж попробуй відгадати.

(Герб)

По радіо звучить щоденно

патріотична пісня,

що возвеличує Вкраїну

і прославля навічно.

Коли звучить він – всі встають,

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють.   ( Гімн)

 

Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави.

Синє небо, жовте жито –

цю святиню знають діти.

(Прапор)

Давайте заповнимо наступну сторінку путівника, вклейте картинки до їх назв.

Казка про символи України

      Давним давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.

      Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.

      Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.

     Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.

     А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.

     З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.

 

 Сторінка № 5 «Обереги рідної землі»

  1.     Вправа «Відгадай назву»
  •         Відгадайте назву оберегу за його описом.
  •    Вишита сорочка. (Вишиванка)
  •    Квіти,  листя, сплетені в коло, яким найчастіше прикрашають голову. (Вінок)
  •    Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду і т. п., а також вишитий шматок тканини для оздоблення житла в українських оселях. (Рушник)
  •    Великий перелітній птах із довгими ногами та довгим прямим дзьобом. (Лелека)
  •    Кущова рослина з білими невеликими квіточками  та гіркими чи кисло-солодкими ягодами, зібраними в кетяг. (Калина)
  •    Дерево або кущ із гнучким гіллям, вузенькими листочками. Найчастіше росте по берегах річок, понад ставками, поблизу копанок. (Верба)

 

Сторінка № 6  «Відпочинок»

  •         Після важкої праці та робочих днів люди влаштовували відпочинки, це були різні свята зі своїми традиціями, звичаями та обрядами, що супроводжувалися піснями і танцями. Ми з вами теж вже багато попрацювали і втомилися, тому пропоную відпочити за допомогою таночка.
  1.     Руханка «Україна ти моя надія»

 

Сторінка № 7  «Мова – душа народу»

  1.     Робота в парах. Із розрізнених слів складіть приказки та прислів’я про рідну землю
  •         Людина соловей без без Батьківщини як пісні. (Людина без Батьківщини як соловей без пісні.)
  •         За тепліше та морем миліше. дома (За морем тепліше, та дома миліше)
  1.     Вправа « Слова»

  Назвіть слова ознаки, які характеризують українську мову.

 

Сторінка № 8 «Видатні постаті України»

  1.     Метод Кубування»

            На кубі прізвища видатних українців, потрібно знайти портрет і вклеїти в путівник.

 ( Іван Франко, Тарас Шевченко,  Леся Українка)

 

Сторінка № 9  «7 чудес України»

  1.     Перегляд відео-презентації « 7 чудес України»
  2.     Вправа «Фото звіт»
  •         З’єднайте фотографію і назву об’єкта  та помістіть на сторінку путівника.

 

 

 

 

 

 ІІІ. Заключна частина      

  1.     Вправа «Закінчи речення»
  •         «Я дізнався  ….»
  1.     Вправа «Побажання»
  •         Ми сьогодні з вами дізналися багато цікавого і нового про нашу країну Україну.
  •         Для того щоб країна наша процвітала і про нею знали в кожному куточку світу ми створили путівник, де розповіли  про неї так що і іншим хотілося тут побувати, то ж давайте на останній сторінці напишімо наші побажання туристам, щоб їм хотілося приїжджати знову і знову.

( Діти пишуть на сердечках свої побажання і приклеюють на останній сторінці путівника.)

 

 

docx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
2036
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку