Урок "Раціональне харчування" 10 клас

Про матеріал
Урок "Раціональне харчування" на якому учні продовжують формувати уявлення про розумне харчування як важливу умову збереження і зміцнення здоров'я.
Перегляд файлу

Основи здоров'я

Клас: 11

Тема: Раціональне харчування ЦІЛІ:

1. Освітня:

-   Ознайомити учнів з поняттям "раціональне харчування";

-   Hавчити  аналізувати добовий раціон  людини залежно від форм роботи

і віку;

2. Розвивальна:

-                      Розвивати вміння визначати основні принципи раціонального харчування;

-                      Формувати навички здорового харчування; 

-                      Виробити правильну стратегію харчування  у різних умовах фізичного і емоційного навантаження;

3. Виховна:

-                       Виховувати інтерес до здорового способу життя.

Обладнання:

-                       підручник "Основи здоров'я. 11 клас" (автор : В.І Соболь}

-                       картки із завданнями;

-                       продукти харчування для практичної роботи :[ піраміда харчування, я як вчитель хімії включаю ще хімічні дослідження на вміст білків, жирів, вуглеводів]

Ключові компетенції: володіння державною мовою, наукове розуміння природи, збереження власного здоров’я.

На уроці використовую  такі технології навчання:

-                       інтерактивні технології: презентація до уроку, робота в групах;

-                       проблемне навчання: постановка проблемних запитань, виконання творчих завдань;

-                       особистісно-орієнтоване навчання: рефлексія, індивідуальна робота.

 

Форми роботи:

-                       фронтальна робота;

-                       групова робота;

-                       індивідуальна робота.

 

Хід уроку

I.      Організаційний момент

Нехай наша їжа буде ліками, а наші ліки – нашою їжею. 

(Епіграф до параграфа  30).   

II.   Актуалізація опорних знань [весь урок учні працюють у трьох групах]

Ці питання бліц, з опорою на життєвий досвід учнів,  якщо є помилки ми їх обговорюємо під час рефлексії.

-                       Що таке харчування?

-                       Які є види харчування? 

-                       Які є правила здорового харчування?

-                       Що таке режим харчування?

-                       Які основні принципи раціонального харчування?

-                       Які продукти харчування є джерелами білків, жирів, вуглеводів, вітамінів і мінералів?

III. Мотивація  навчальної діяльності

"Сьогодні ми поговоримо про те, як харчуватися, щоб прожити 100 років. Звичайно, це не гарантія, що ви досягнете такого віку, але правильне харчування допоможе вам зберегти здоров'я і бадьорість духу протягом багатьох років

Розглянемо які фактори впливають на довголіття,  зокрема: генетика, спосіб життя, навколишнє середовище і чому  харчування відіграє в цьому питанні одну з найважливіших ролей.

Розглянемо,          які     продукти    харчування необхідні    для    довголіття, поглибимо ваші знання про розумне харчування. 

А зараз розгорніть піручник параграф 30 і сформулюйте самостійно мету і завдання уроку.

Постановка мети і завдань уроку здійснюються  учнями  і аргументується важливість даної теми.

{Поглиблення думок які були при актуалізації знань} - Сьогодні ми будемо говорити про раціональне харчування.

-                       Що таке раціональне харчування?

-                       Які є основні принципи раціонального харчування? 

-                       Чому важливо дотримуватись харчової піраміди?

-                       Що таке енергетичний баланс?

-                       Розглянемо важливість врахування взаємозв’язку форм роботи, віку   і харчування

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з презентаціями в групах і обговорення:

-          Раціональне харчування - це таке харчування, яке забезпечує потреби організму в усіх необхідних для його життєдіяльності поживних речовинах, вітамінах і мінералах.

-          Основні принципи раціонального харчування:

а) збалансованість - харчування має бути збалансованим за вмістом усіх

необхідних для організму поживних речовин.

б) різноманітність - харчування має бути різноманітним, щоб організм

отримував усі необхідні йому поживні речовини.

в) достатність - кількість їжі має відповідати потребам організму в енергії

та поживних речовинах.

г) частота - харчування має бути регулярним, щоб організм постійно

отримував необхідні йому поживні речовини.

д) культура харчування - харчування має бути культурним, щоб не

завдати шкоди здоров'ю.

 

2. Форми роботи та їхній вплив на режим харчування [Дискусія]:

а) сидяче положення - характерна для працівників офісів, студентів,

школярів.

б) стояче положення - характерна для працівників торгівлі, сфери

обслуговування, виробництва.

в) рухлива робота - характерна для спортсменів, будівельників,

вантажників.

Режим харчування залежить від форми роботи.

Для працівників сидячого положення важливо вживати їжу, яка не перешкоджає роботі. Тому їм слід уникати важких, жирних страв, а також їсти невеликими порціями 5-6 разів на день.

Для працівників стоячого положення важливо вживати їжу, яка забезпечує організм енергією. Тому їм слід вживати вуглеводи, а також пити багато рідини.

Для працівників рухливої роботи важливо вживати їжу, яка забезпечує організм енергією та білками. 

IV. Практична робота

 Завдання 1. Розподіліть  продукти харчування на групи за видами поживних речовин, які вони містять  і визначте:

Які продукти харчування є джерелами білка?

Які продукти харчування є джерелами вуглеводів?

Які продукти харчування є джерелами жирів?

Які продукти харчування містять вітаміни і мінерали?

Які продукти харчування містять вітаміни і мінерали?

Завдання 2.  Складіть меню на один день, дотримуючись принципів раціонального харчування  для трьох різних груп людей:

-                      Складання збалансованого меню для сніданку, обіду та вечері  для одинадцятикласника  {Перша група]

-                      Складання збалансованого меню для сніданку, обіду та вечері  для футболіста {Друга група]

-                      Складання збалансованого меню для сніданку, обіду та вечері  для людини з обмеженими можливостями

Учні самостійно розробляють індивідуальний режим харчування для різних вікових груп, враховуючи форму роботи.

 

V.      Рефлексія: Якщо залишається час  виконуємо тест.

VI.   Підсумок уроку і оцінювання.

Висновок про значення раціонального харчування для здоров'я людини (роблять учні).

 Я тільки акцентую  увагу учнів на важливості раціонального харчування для збереження і зміцнення здоров'я і чому надважливо вживати вуглеводи, білки, а також пити багато рідини. 

Підсумок бесіди:

"Правильне харчування - це харчування, яке забезпечує організм усіма необхідними речовинами в потрібній кількості. Таке харчування допомагає підтримувати здоров'я, бадьорість духу і довголіття.

Отже, для того щоб прожити 100 років, необхідно:

-                       Їсти різноманітну їжу, включаючи в свій раціон продукти з усіх груп.

-                       Обмежити споживання шкідливих продуктів, таких як фаст-фуд, кондитерські вироби, солодощі, алкоголь.

-                       Дотримуватися режиму харчування.

-                       Їсти часто, але невеликими порціями.

-                       Не переїдати.

Будьте здорові і щасливі і успішні Домашнє завдання:

1.   Написати міні-твір на тему "Як харчуватися, щоб прожити 100 років".

2.   Індивідуальні завдання.

Учням, які виявляють особливий інтерес до теми, можна запропонувати додаткову інформацію про довгожителів, їхній спосіб життя і харчування

3.   Запитання для обговорення  на наступний урок:

 Які переваги правильного харчування для одинадцятикласників?

Які продукти харчування є корисними для одинадцятикласників?

Які продукти харчування є шкідливими для одинадцятикласників?

 

Додаток:

Корисні продукти для одинадцятикласників:

-                      Овочі та фрукти - це джерело вітамінів, мінералів та клітковини. Овочі та фрукти повинні бути присутні в раціоні щодня. 

-                      Хліб і крупи - це джерело вуглеводів, які є основним джерелом енергії для організму.

-                      Молоко та молочні продукти - це джерело білка, кальцію та інших важливих поживних речовин. 

-                      М'ясо, риба та бобові - це джерело білка, який необхідний для росту та розвитку. 

 

Нездорові продукти:

-                      Солодкі газовані напої

-                      Піца, бургери та інші фаст-фуди - це джерело високої калорійності та низької поживності.

-                      Солодощі.

Заключення:

Правильне харчування - це важлива частина здорового способу життя. Одинадцятикласники, які харчуються правильно, мають більше шансів на здоров'я, успішність у навчанні та житті в цілому.

 

Практичні поради  від мене:

Поговоріть зі своїми батьками про те, як ви можете змінити свій раціон на більш здоровий.

Почніть з невеликих кроків, наприклад, додайте до свого раціону одну додаткову порцію овочів або фруктів щодня і відчуєте приплив енергії

 

pdf
Додано
17 грудня 2023
Переглядів
286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку