Урок №23
Тема: Риби. Кісткові риби. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовище існування.
Мета: ознайомити учнів з основними особливостями організації та процесами життєдіяльності кісткових риб;
розвивати пам’ять та увагу учнів;
виховувати екологічне мислення.
Обладнання й матеріали: вологий препарат “Внутрішня будова риби”, таблиці “Клас Кісткові риби”.
Хід уроку:
-
Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів. Мозковий штурм:
-
Назвіть характерні ознаки класу Хрящові риби
-
Як влаштовані покриви тіла хрящових риб
-
Розповісти про характерних представників ряду Акули
-
Розповісти про характерних представників ряду Скати
-
Вивчення нового матеріалу:
-
Ознаки кісткових риб:
-
Кістковий скелет,
-
Парні грудні і черевні плавці,
-
Зяброві кришки й плавальний міхур
-
Запліднення зовнішнє
-
Хижаки, фільтратори, рослиноїдні
-
Особливості зовнішньої будови кісткових риб:
-
Тіло видовжене
-
Двобічна симетрія
-
Розміри від кількох сантиметрів до кількох метрів
-
Тіло (голова, тулуб, хвіст)
-
Покриви ( залози слизові і білкові, луска)
Внутрішня будова риб
-
Опорно-рухова система: череп, хребет, плавці, м'язи
-
Травна система:
-
Дихальна система
-
Кровоносна система
-
Видільна система
-
Нервова система
-
Органи чуттів такі як і в хрящових риб
-
Закріплення вивченого матеріалу:
-
Робота в групах (За картками внутрішньої будови підписати складові кровоносної та травної системи)
Домашнє завдання: Вивчити параграф «Риби. Кісткові риби»., зробити повідомлення на тему «Кісткові риби. Їх різноманітність»