Урок. Річки. Річкова система

Про матеріал
На інтерактивній дошці учням демонструю карту Дніпропетровської області , пропоную знайти великі географічні об'єкти, які зображені на карті Заохочується той, хто першим знайде і покаже всі задані об'єкти. А тепер відгадайте загадку! ЇЇ можна порівняти з живою істотою: вона народжується, дорослішає, працює, старіє, має свій характер, іноді спокійний, іноді норовистий (діти відгадують загадку і визначають тему уроку)
Перегляд файлу

Тема: Річки.  Річкова система

Клас: 7

Автор : Волк Н.В.

Мета: Сформувати уявлення про частини річки, про найбільші  річки  України  з використанням нових інформаційно-комунікаційних технологій; розширити і поглибити знання про води суходолу - річки; продовжити формування вміння працювати в групі, в парі і самостійно; вміння провести самооцінку; умінь і навичок використання різноманітних географічних знань в повсякденному житті; безпечного і екологічно доцільної  поведінки в навколишньому середовищі.

Обладнання: підручники, зошити, атласи, інтерактивна дошка, проектор, комп'ютер, картки із зображенням річок, макет річкової системи.

Завдання :

освітні:

формування знання про річки (частини, склад, види, особливості харчування і режиму);

формування знань про можливості використання; формування вміння працювати з картою;

формування вміння складати опис географічного об'єкта;

формування навичок з пошуку інформації, обробці її, порівняння і опису на тему  «Річки».

Розвиваючі:

розвиток навичок роботи з інформаційним матеріалом.

розвиток навичок використання, обробки інформаційних ресурсів.

формування критичного мислення.

Виховні: сприяння усвідомленню краси навколишнього світу, необхідності дбайливого ставлення до природи. Формування почуття любові до рідної природи.

Плановані результати навчання:

Особистісні: підвищення мотивації до навчання, саморозвиток, самоконтроль.

Міжпредметні : формування вміння шукати, аналізувати і відбирати необхідну інформацію; за допомогою даних ресурсів формування вміння читання інформації на знімках; формування навичок самоконтролю і самоперевірки отриманих знань, аналіз якості засвоєного матеріалу.

Предметні: знати і пояснювати поняття: річка, джерело, гирло, річкова система, басейн, водоспад; вміти знаходити і показувати річки на карті світу, України, Дніпропетровської області .

Мотивація

На інтерактивній дошці учням демонструю карту Дніпропетровської області  , пропоную знайти великі географічні об'єкти, які зображені на карті Заохочується той, хто першим знайде і покаже всі задані об'єкти. А тепер відгадайте загадку! ЇЇ можна порівняти з живою істотою: вона народжується, дорослішає, працює, старіє, має свій характер, іноді спокійний, іноді норовистий (діти відгадують загадку і визначають тему уроку)

Змістовна частина

Введення теоретичного матеріалу: річка, джерело, гирло, приплив, русло, річкова долина, річкова система.

Закріплення вивченого матеріалу. Виконання завдань.

1. Діти, а які асоціації у вас виникають зі словом річка?

2. Багато великих і прекрасних художників зображували в своїх картинах річки

Творче завдання: Одні учні читають вірші про річки, а деякі показують картини художників, які зображали річки в своїх картинах (домашнє завдання).

3. Скільки їх на нашій планеті, великих і малих? Багато, дуже багато. Вони немов блакитною сіткою покривають Землю. Хто може назвати великі річки світу, України?

4. Робота в групах

Діти знаходять і показують в атласах, а потім на мапі біля дошки.

- Різні почуття річки викликали у поетів, письменників, художників, а ми спробуємо в прозі сказати, що таке річка. Постарайтеся відповісти на це питання самостійно (Діти дають визначення).

-А тепер давайте порівняємо наші визначення з науковим і запишемо їх в зошит (робота з підручником).

Місце, де людина народилася, називають Батьківщиною. І біля річки є місце народження. Як же воно називається? Воно називається - джерело або витік.

5. Аналогічно в міру знайомства з новими поняттями на дошці з'являються нові слова - річкова система, вододіл, басейн. Робота з підручником: знайти ці визначення. Лінії вододілів не тільки визначити басейн річки, але і віднести річки до басейнів океанів. Робота з підручником

6. В атласі, знайдіть великі річки світу. Назвіть материк, на якому протікають найбільша кількість великих річок?

Психологічне розвантаження

Вмикається музика (звуки в природі – шум води)

Фізкультхвилинка

Тихо хлюпоче вода,

Ми пливемо по теплій річці. (Плавальні рухи руками.)

У небі хмаринки, як овечки,

Розбіглися, хто куди. (Потягування - руки вгору і в сторони.)

Ми з річки виходимо,

Щоб обсохнути, погуляємо. (Ходьба на місці.)

А тепер глибокий вдих.

І сідаємо на пісок. (Діти сідають.)

 Головоломка

1. Географічні шагослови

Подорожуючи по річках за кроком, змінюючи по одній букві, перетворити.

, але тільки так, щоб на кожному кроці отримувати ім'я нової річки.

2. Використовуючи фізичну карту світу і фізичну карту України  в атласі, визначте назви зображених річок. У кожного учня на столі схеми великих річкових систем).

3. Подивіться уважно на карти і скажіть, що нагадують річкові системи? Річкові системи нагадують кровоносні судини людського організму. За річками закріпилася назва «блакитні артерії планети». На інтерактивній дошці дані схеми кровоносної системи і річкової системи, пропоную визначити, що в них спільного і чим вони відрізняються.

Інтелектуальна розминка

1.Работа в парах з картами атласу і настінної фізичною картою півкуль: знайдіть на карті витоки і гирла різних річок:

I гр - Десна, Дніпро,

II гр - Дунай,Тиса,

III гр – Південний Буг, Вісла.

IV гр - Сян, Вепш

Пояснюють, як визначити правий і лівий берег.

2.Пропоную учням, замалювати схему річкової системи будь-якої річки на вибір (самостійно) і підписати на схемі всі частини річкової системи.

3.А тепер завдання навчиться визначати довжину річки. Чим відрізняється сутність вимірювання відстані між містами і довжини річок?

(Учні пропонують свої версії вимірювання довжини річок)

2. За фізичною картою України  в атласі визначте і випишіть всі річки, які впадають в Чорне море.

Комп'ютерна   інтелектуальна підтримка

На інтерактивній дошці дані складові частини річкової системи, завдання учнів зібрати річкову систему на інтерактивній дошці.

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
980
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку