Урок "Рівномірний прямолінійний рух"

Про матеріал

Вивчити основні характеристики рівномірного прямолінійного руху; формувати вміння розв'язувати задачі

– Що називають механічним рухом?

– Як розрізняють види механічного руху за траєкторіями?

– Що таке траєкторія руху?

– Що таке пройдений шлях і які одиниці його вимірювання?

– Який рух називають рівномірним?

– Що характеризує швидкість рівномірного руху?

– Якими літерами позначають швидкість, шлях і час у фізиці?

– Які одиниці цих фізичних величин у СІ?

– Як вони пов'язані між собою?

Перегляд файлу

Урок №15                                                                                        Дата_____________

Тема уроку. Рівномірний прямолінійний рух. Розв’язування задач

Тип уроку: формування вмінь і навичок.

Мета уроку: вивчити основні характеристики рівномірного прямолінійного руху; формувати вміння розв’язувати задачі.

План уроку

Етапи

Час

Прийоми і методи

I. Перевірка домашнього завдання

5 хв.

Усне опитування; відповіді біля дошки

II. Актуалізація опорних знань

10 хв.

Бесіда; фронтальне повторення

III. Закріплення засвоєних навичок і вмінь

25-30 хв.

Розв’язування задач; записи на дошці та в зошитах

IV. Домашнє завдання

1-2 хв.

Коментар учителя; записи на дошці й у щоденниках

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

У той час як двоє учнів записують розв’язання домашніх задач на дошці, проводиться усне опитування за питаннями та вправами до параграфів підручника, а також перевірка творчого завдання.

II. Актуалізація опорних знань

Питання класу

– Що називають механічним рухом?

– Як розрізняють види механічного руху за траєкторіями?

– Що таке траєкторія руху?

– Що таке пройдений шлях і які одиниці його вимірювання?

Що означає фраза: “Рух відносний”?

– Який рух називають рівномірним?

– Що характеризує швидкість рівномірного руху?

– Якими літерами позначають швидкість, шлях і час у фізиці?

– Які одиниці цих фізичних величин у СІ?

– Як вони пов’язані між собою?

III. Закріплення засвоєних навичок і вмінь

Розв’язування задач

Задача 1. Футболіст за матч у середньому пробігає 20 км. Визначте його швидкість і порівняйте її зі швидкістю велосипедиста – 8 м/с.

Рівномірний прямолінійний рух. Розвязування задач

Задача 2. Людина запізнюється на поїзд. До станції можна дістатися, рухаючись або 2 км по втрамбованій дорозі зі швидкістю 5 км/год., або 1,6 км по некошеному лузі зі швидкістю 4 км/год. Який шлях обрати?

Рівномірний прямолінійний рух. Розвязування задач

Відповідь: можна обрати будь-який шлях.

Задача 3. Чотири спортсмени, які розвивають швидкості: 5,5 м/с, 19,8 км/год., 33 м/хв., 475,3 км/доб, вирішили взяти участь у гонці на час (змагання, у якому перемагає той, хто далі відбіжить (від’їде) за 1 годину). Хто переможе в цьому змаганні? Хто прийде останнім? Який шлях подолає переможець? На скільки метрів він обжене аутсайдера?

Рівномірний прямолінійний рух. Розвязування задач

Рівномірний прямолінійний рух. Розвязування задач

Відповідь: відстане спортсмен, який біжить зі швидкістю 33 м/хв.; інші пробіжать однакову відстань; S1 = 19,8 км; ?S = 17,82 км.

  1. Із селища виїхав велосипедист зі швидкістю 20 км/год, а через 4 год після нього — автомобіль зі швидкістю 60 км/год. Через скільки годин після свого виїзду автомобіль наздожене велосипедиста? Розв’яжіть завдання графічно.

 

Розв’язок. Графіки перетинаються при t = 6 год, рахуючи від моменту виїзду велосипедиста, тобто через 2 год після виїзду автомобіля.

(Слайд 14) 2. За графіком визначте швидкість руху кожного тіла. Який шлях пройшли обидва тіла за 3с? Побудуйте графіки шляху.

График пути

 

(Слайд 15)  3. На рисунку наведені графіки залежності шляхи від часу для двох автомобілів. Швидкість якого з автомобілів більше? Чому ви так уважаєте?

2

 

IV. Домашнє завдання

[1]: § 2 (п. 4); впр. № 2 (задачі 3, 4, 7).

[2]: § 2.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
2340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку