Тема: Різниця квадратів двох виразів.
Мета: Cформувати в учнів вміння застосовувати формулу квадратів двох виразів, виконувати вправи, які містять цю формулу та розвинути логічне мислення .
Тип уроку: засвоєння знань, застосування вмінь і навичок.
Хід уроку:
І. Організаційний момент. Доброго дня. Розпочнемо урок з цитати Г.Галілея
«Математика це наука , яка потребує точності і вважає правильним тільки те , що переконливо доведено.»
ІІ. Пояснення нового матеріалу.
Робимо висновок і отримуємо загальну формулу: (a+b)(a-b) = a2-b2 цю формулу можна записати і навпаки a2-b2 = (a+b)(a-b).
III. Розв’язування вправ.
Пропоную виконати вправи для застосування теоретичних знань на практиці.
№1. Знайти серед поданих рівностей тотожності:
№2. Розкласти на множники:
№3. Розв‘язати рівняння.
№4. За допомогою формули різниця квадратів, розкласти на множники:
№5. Заповніть пусті клітинки, так щоб утворилася тотожність:
IV. Підсумок уроку.
Ще раз нагадую формулу: (a-b)(a+b) = a2 - b2. Звертаю увагу дітей, що від перестановки доданків сума не змінюється, тому можливий такий запис:
(a-b)(b+a). Відповідаю на запитання від дітей. Виставляю оцінки.
V. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф у підручнику §2.15. Виконати письмово №537, №541.
(Підручник Алгебра 7 клас. А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір)