Урок "Різноманітність культурних рослин"

Про матеріал
Конспект уроку містить теоретичний та практичний матеріал.Повністю розкритий зміст , щодо теми культурні рослини.В конспекті присутні схеми та таблиці.
Перегляд файлу

Тема:  Різноманітність культурних рослин

Мета: формувати в учнів поняття  про культурні рослини, їх класифікацію, умови їх росту і розвитку, їх значення для життя людини і всього живого на планеті; розвивати вміння порівнювати, робити висновки; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.

Обладнання: комп’ютер, ,предметні малюнки, таблиці-схеми, підручник.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вечора вам кожного дня!

Нехай буде мир і злагода в нас,

Нехай завжди квіти не в’януть для нас.

Кожному дню-безхмарного неба,

Кожній дитині веселощів треба,

Кожній оселі-щастя і хліба.

Нехай усміхаються всі люди щодня!

Доброго ранку! Доброго дня!

  • II.  Хвилинка  фенологічних спостережень
    1. Гра «Мікрофон»

1. Отже, розпочнемо з хвилинки спостережень.

2.Яка зараз пора року? Який зараз місяць року?

3.Якого кольору небо?

4. Якими стали ранки?

5.Ще які суттєві зміни ви помітили?

ІІІ. Актуалізація опорних знань .

1. Вправа « Гронування»

  • На які групи вчені поділяють рослини? 

- Чому хвойні рослини називають вічнозеленими?

 - Чим мохи відрізняються від водоростей?

2. Інтерактивна вправа « Асоціативна павутинка»

- Для чого люди вирощують культурні рослини ?

- Що ви вже знаєте про культурні рослини ?

- Підійдіть до дошки і запишіть ключові слова біля павутинки « Культуні рослини»

 

IV. Повідомлення теми і завдань уроку

 Сьогодні наш урок ми присвятимо рослинам,що їх вирощують та доглядають люди.Такі рослини називають культурними. А пройти через усі етапи уроку ви зможете, коли виконаєте усі завдання «Дороги до мрій». Будемо працювати за таким планом :

  1.   Цікавинки  про рослинки .
  2.   Подорож у царство культурних  рослин
  3.   «Я також хочу сказати»
  4.   «Що розповів підручник»
  5.   «Я зможу себе перевірити»
  6.   Маю думку.

- На кінець уроку у нас з'явиться ще один журнал з назвою сьогоднішнього уроку. Отож, починаємо роботу.

V. Перевірка домашнього завдання 

1. « Цікавинки  про рослинки »

- Уявіть собі, що до нас у клас зайшли люди з іншої планети, де немає рослин. Що ви їм розповіли б про  будову рослин ?

      

 

  • Працюємо в парах. Позначте органи рослини на схемі , що лежить у вас на парті.


 

2. Загадки про рослини

Товстий дід

Із землі стирчить.

Сам червоний,

А  чуб зелений.(буряк)

 

Сидить дівчина в коморі,

А коса її надворі. (морква)

 

Сидить бабуся

В сто одному кожусі,

Хто її роздягає, той сльози проливає.(цибуля)

 

Ні вікон, ні дверей,

Повна хата людей.(огірок)

 

 3. З народного джерела .

 Народ здавна шанував природу, рослини, бо вони мають велике значення для життя людини і всього живого. І що більша повага, то влучніший вислів. Вдома ви підготували прикмети, приказки чи легенди про   рослини. Зачитайте їх .

VI.  Вивчення нового матеріалу .

1. Подорож у царство  культурних  рослин

Створення проблемної ситуації

  • Які дерева ростуть навколо школи?
  • Які у вашому саду?
  • З яких кущів ви любите їсти ягоди?
  • Які квіти найбільше подобаються ?
  •  Чи є серед цих рослин культурні ?
  •  То які ж рослини ми називаємо культурними ? Чи бувають культурними дерева ? кущі ? травянисті рослини ?

Рослини, які ростуть у природі самі,які людина не висіває і за якими не доглядає,називаються дикорослими. Рослини,які людина вирощує, називають культурними.

Культурні рослини походять від дикорослих. Первісна людина знаходила рослини з їстівним насінням,плодами та коренями. Вона збирала такі рослини, пізніше стала вирощувати поблизу свого житла.

 Більшість культурних рослин мають давню історію, а деякі з’явились зовсім недавно. 

2. Робота в групах « Я також хочу сказати»

Доповідь чотирьох команд про культурні рослини.

 

3.Робота зі схемою.

Люди вирощують рослини з певною метою. Культурні рослини можна поділити на групи за призначенням.

Культурні рослини

 

 

 

Харчові,медоносні,фарбувальні,лікарські,прядильні,кормові,декоративні.

 

Фізкільтхвилинка

 

VП.Робота з підручником "Що мені розповів підручник»

  •      А тепер попрацюємо зі статтями нашого підручника. Опрацювання розділу «Як з’явилися культурні рослини? »

 

VIII. Узагальнення і систематизація отриманих знань: «Я зможу себе перевірити»

  1. Інтерактивна вправа « Відкритий мікрофон»

Відповідь учнів на запитання

- То чому вашу  назвали « зернові культури» ?

- Які овочеві культури ви запам’ятали ?

  • Чому рослини  назвали « технічні рослини» ?
  • Чому  рослини називаються плодово- ягідні ?
  1. Гра « Естафета»

На дошці записано 2 стовпчики слів : назви культур та продукти харчування.

  • Прочитайте стрілками назви культурних рослин та продукти харчування, які з них виробляють. Передайте естафету іншому учневі. Назвіть групу , до якої належить названа рослина .

Картопля фрі                пшениця

Булочка                        соняшник

Халва                            картопля

Вівсяні пластівці         яблуко, вишня

Компот                         льон

Скатертина                   морква

Олія                               бурячок

Салат « Літо»                цибуля

 ІX. Рефлексія . Підсумок уроку.

  Бесіда .

  • Які рослини ми сьогодні вивчали ?
  • Що вам сподобалося на уроці ?
  • Який у вас настрій ?

Х . Домашнє завдання .

Опрацювати статті про культурні рослини. Дати відповіді на питання. Намалювати рослину та її плід , яка найбільше подобається.


 

doc
Додано
28 січня 2020
Переглядів
1855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку