Урок з предмету "Я досліджую світ" на тему: "Де мій рідний край? Звідки я родом?"

Про матеріал
Мета: • формування предметних компетентностей: формувати елементарне уявлення про рідний край; активізувати словник дітей словами та словосполученнями (Україна, Кіровоградщина, рідний край, район, область); розвивати у дітей допитливість; виховувати патріотизм, любов до своєї країни, гордість за свій народ; • формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.
Перегляд файлу

УРОК: Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

КЛАС: 1

Тема: Де мій рідний край? Звідки я родом?

Мета:

формування предметних компетентностей: формувати елементарне уявлення про рідний край; активізувати словник дітей словами та словосполученнями (Україна, Кіровоградщина, рідний край, район, область); розвивати у дітей допитливість; виховувати патріотизм, любов до своєї країни, гордість за свій народ;  

формування ключових компетентностей: спілкування державною  мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.                       

Освітні галузі: громадянська та історична, мовно-літературна.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

«Мозковий штурм»

Що ми називаємо рідним краєм? (Відповіді дітей.)

3. Повідомлення теми та мети урок

Україна –

Рідний край.

Поле. Річка.

Зелен гай.

Любо стежкою іти –

Тут живемо

Я і ти.

  • Сьогодні поговоримо про рідну землю, рідний край, звідки ми родом.

 

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

-Людина народжується на світ і разом із життям отримує у спадок, мабуть, найбільше і безцінне багатство – Батьківщину. Наша Батьківщина – Україна.

- Зараз ми дослідимо, де розташований наш рідний край.

1. Робота з мапою України.

-Покажіть кордони України. Наша Україна складається з областей і півострова Крим.

-Порахуйте області України.(24 області)

- В якій області живемо ми? (Кіровоградській). Де вона розташована.

-Яке місто є нашим обласним центром? ( м. Кропивницький)

- Якщо ми живемо у Кіровоградській області, то наш рідний край – Кіровоградщина.

Доля подарувала нам щасливу можливість народитись, жити в одному з найчудовіших куточків української землі.

  • Край степовий, Кіровоградщина моя,
  • Стоїш ти в центрі України
  • Така велична і проста,
  • Як ягідка червоної калини.

Особливості історії  та природи Кіровоградщини відображає його символіка: герб і прапор. Центральною фігурою герба є степовий орел. Золотий орел символізує рідну землю, спадковість її поколінь, духовне відродження. Золоте пшеничне колосся в оздобленні герба підкреслює багатство хлібодарського краю, дубове листя – могутність і витривалість.

 Прапор Кіровоградської області складається з двох  смуг: малинової та жовтої, на малиновій смузі — зображення жовтого орла.

Золото (жовтий колір) символізує багатство, справедливість, великодушність; 

малиновий — гідність, силу, могутність.

Послухайте пісню «Кіровоградщина – перлина України.» Автор пісні Наталія Абравітова.

Поміж степів широких і вздовж лісів барвистих,

Де серце України кипить, як водограй,

Немов орел могутній, розкинув свої крила

Багатий і родючий кіровоградський край!

Приспів:

        Кіровоградщина - перлина України!

                    Це щирі люди і їх праця клопітка!

Кіровоградщино, ти гордість Батьківщини!

 Тримає часу пульс твоя легка рука!

 Кіровоградщино, ти можеш все зробити

З відкритим серцем і з добром до всіх людей!

 Таланти кожного і здібності розкрити

І народити світ нових ідей.

У тебе є майбутнє, великі перспективи,

Твої запаси в надрах - насправді золоті!

Тебе природа щедро від Бога наділила!

 Твої міста і села - воістину святі!

Мрійливо колоситься тут золота пшениця!

Край рідний захищає хай аура добра!

На цій землі велика енергетична сила!

Врожай хай буде щедрим, зростає дітвора!

  • А хто ж є перлиною Кіровоградщини?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

2. Робота в групах. Гра «Склади мапу».

Групи отримують у конвертах пазли та  із них утворюють адміністративну мапу України.

- Покажіть нашу область.

3.Робота з мапою Кіровоградської  області.

- Кожна область  поділяється на райони з головним містом.

- Порахуйте райони області.(21 район)

- Як називається наш район і його головне місто? ( Знам*янський р-н, м. Знам*янка)

Розташування  Знам*янського району на мапі Кіровоградської області.

Мапа Знам*янського району.

- Ось в цій частині Знам*янського району розташовані села, в яких ви мешкаєте.

4. Робота з мапою району. Робота з другом.

- Знайдіть на  мапі району село, в якому ви живете.

 

Висновок: Село, у якому ми народилися і живемо, для нас найрідніше. Це наша мала батьківщина, наш рідний край.

5.  Фотозагадка.

(демонстрація краєвидів села, споруд, а діти називають даний об*єкт)

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

1.  Технологія «Крісло автора».

- Як називається твоє село?

- На якій вулиці ти мешкаєш?

- Який номер будинку?

       - У якій області ти живеш?

  • Як називається твій район?
  • В якому селі ти мешкаєш?

 

Наш рідний край – це….. (Кіровоградщина)

2. Знаходження  і зафарбування на контурній мапі Кіровоградської області.

3. Малюнковий скрайбінг.

(учитель починає речення, діти його продовжують по малюнках за змістом розповіді)

 

В Кіровоградській області є ... (річки, ліси) і безмежні (поля). У річках водиться багато ... (риби). У лісах живуть ... (звірі, птахи), є багато ... (квітів, трав, грибів). На полях колоситься ... (пшениця). На території області є багато сіл  і .. (міст). У містах є різні ... (заводи) і ... (фабрики). Але найбільша гордість Кіровоградщини — це її ... (люди). Звати їх ... (українці).             

КІРОВОГРАДЩИНО МОЯ!

ПИШАЄМОСЬ ТОБОЮ!

ТИ НАША ГОРДІСТЬ І КРАСА,

ХАЙ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ СЯЄ НАД ТОБОЮ.

ПІДГОТУВАЛА: ДЕЛЮРМАН ГАЛИНА ВОЛОДИМИРІВНА

ОНЗ «ТРЕПІВСЬКА ЗШ І-ІІІ СТУПЕНІВ»

ФІЛІЯ «КАЗАРНЯНСЬКА ЗШ»

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 лютого 2020
Переглядів
3263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку