Урок "Різноманітність речовин"

Про матеріал
Комбінований урок з використанням інформаційно-комунікативних технологій. Цікаво проведений етап мотивації. Запроваджено елементи проблемного навчання.
Перегляд файлу

Різноманітність речовин.

Мета : - навчальна: сформувати уявлення про різноманітність речовин, дати поняття про прості і складні речовини, органічні і неорганічні, сформувати явлення про розповсюдження речовин у природі; 

- розвивальна: розвивати спостережливість та дослідництво, науковий світогляд;

- виховна: виховувати цікавість до дослідницької роботи, свідоме ставлення до власного здоров’я

Тип уроку: комбінований

Обладнання:  підручник, мультимедійна презентація, мультфільм, картки з завданнями

                                                            Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Один поет сказав:                      Вважай, ти втратив день,

                                                         Якщо не посміхнувся

А що б не був він втраченим, подивіться один на одного і посміхніться, подумки побажайте  успіхів .

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

* Природничий диктант за темою «Атоми, молекули. Дифузія»

1. Найменша частинка речовини, що визначає її властивості (молекула)

2.  Молекули складаються з (атомів)

3. В яких агрегатних станах може знаходитись речовина (газоподібний, рідкий, твердий)

4. Молекули розташовані найближче в речовинах  (твердих)

5. Найбільша відстань між молекулами в речовинах (газоподібних)

6. Взаємне поширення частинок однієї речовини між частинками інших (дифузія)

7. Найшвидше дифузія відбувається в речовинах (газоподібних)

8. Чи відбувається дифузія в твердих тілах (так)

9. Молекули можуть складатися тільки з атомів одного виду (ні)

* Перевірка завдання високого рівня (результати досліду стор. 16-17 друк. зошит)

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

* Учитель. Пам’ятаєте загадку «Що важче один кілограм заліза чи один кілограм пуху»

- Що відрізняє дані тіла? (Складаються з різних речовин).

- Які речовини вам відомі? Чим вони відрізняються? Що між ними спільного?

На ці питання ми спробуємо знайти відповідь протягом сьогоднішнього уроку.

*Оголошення  мети уроку

ІУ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Прості та складні речовини.

*Перегляд презентації з коментуванням

- Нині відомо 118 різних атомів, а речовин близько 10 000 000. Що є причиною такої різноманітності речовин? (слайд 2)

- Існують речовини природного походження та речовини хімічного походження. Назвіть їх. (слайд 2)

- Чим відрізняються між собою ці речовини? (слайд 3)

- Всі речовини поділяються на прості і складні (слайд 4)

Подивіться на свої графітові олівці, вони утворені атомами Карбону, з атомів Алюмінію складається метал алюміній, з якого виготовлена скріпка або цвях. Ці тіла вам добре відомі.

Подивімося на відому нам воду, кожна молекула води містить 2 атоми Гідрогену та 1 Оксигену. Цукор містить 12 атомів Карбону, 22 атоми Гідрогену та 11 атомів Оксигену.

Одна молекула цукру — це 45 атомів.

*Зображення схеми в робочому зошиті.

       2. Органічні та неорганічні речовини

*Перегляд мультфільму  Смешарики. Органические вещества https://www.youtube.com/watch?v=BOBnspb5SUY

Протягом перегляду потрібно відповісти на запитання, що записані на дошці

  • Чи можна отримати органічні речовини хімічним шляхом?
  • Назвати органічні речовини
  • Скільки органічних сполук нині відомо?
  •  Атоми яких речовин входять до складу органічних молекул?

  *Перегляд презентації

      - Органічні та неорганічні речовини (слайд 5, 6)

*Зображення схеми в робочому зошиті.

*Робота з підручником     «Повноцінне харчування людини» (стор. 41 мал.19)

*Перегляд презентації

      - Приклади неорганічних речовин (слайд 7,8)

V. ПЕРВИННА ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

*Прийом «Інтелектуальна розминка»

  • Які речовини називають простими?
  • Які речовини називають складними?
  • Чим відрізняються органічні речовини від неорганічних?
  • Яких речовин більше простих чи складних? Чому?

*Прийом «Заповни схему»Робота в парах

- Розподілити речовини на прості і складні

Al, CO2, H2O, O2, CH4, Fe, H2SO4, Na

- Розподілити речовини на органічні та неорганічні.

Вода, кисень, вуглеводи, сірка, нафта, графіт, залізо, сахароза, білки, оцет

VІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

-  Опрацювати § 9; запит. стор. 43; ІУ рів: скласти кросворд «Різноманітність речовин»

 

docx
Додано
20 грудня 2020
Переглядів
480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку