Природознавство
Тема: Рослини – організми
Мета: поглибити поняття «рослини-організми»; сформувати в учнів уявлення про особливості живлення і дихання рослин; розвивати вміння міркувати, правильно висловлювати свою думку; виховувати дбайливе ставлення до рослин.
Тип уроку: комбінований
Обладнання уроку: презентація, результати дослідів, відео «Дихання рослин», «Етапи життя рослин»
Хід уроку
І. Організація класу до початку уроку
Знов лунає шкільний дзвінок,
кличе усіх на цікавий урок.
Здавна в українців існує чудовий звичай: шановних гостей зустрічати з радістю і миром.
(Діти промовляють хором)
Ми вам раді, люди добрі,
і вітаєм щиро вас.
Всіх запрошуєм ласкаво
на урок у третій клас.
А тепер зручніше сідайте, починаємо наш урок із повідомлення синоптика.
Дома ви зробили подорож у царство рослин і зараз я вам пропоную побути в ролі юних натуралістів і продемонструвати свою підготовку. А я буду оператором ваших розповідей.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Висновок про царство рослин
ІІІ. Мотивація
Що воно таке:
Дихає, росте,
Живиться, розмножується,
А не ходить? (Рослина)
І на уроці у нас будуть в гостях три ключових слова: живлення, дихання, розмноження.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Дослід націлений на те, щоб продемонструвати, як рослина вбирає не тільки воду, а й поживні речовини.
А допоможе мені розповісти казочку таблиця з вашого підручника с.82 Мал.63
В темному лісі серед високих дерев жила – була маленька рослинка. Коли йшов дощик пила вона своїми корінчиками водичку і отримувала поживні речовини. Але чомусь сумна була рослинка. А тим часом по лісу дрімучому йшла фея Флора. Здивувалася Флора чому така сумна рослинка. А рослинка відповіла, що листочки її не яскраво зелені. Посміхнулась фея і вирішила розвеселити рослинку і покликала на допомогу….
Засвітило яскраве сонце. Зворушилась рослинка і почала дихати …
Листочки у рослинки зазеленіли… І почала вона всім дарувати …Що? (кисень)
Рослинка стала веселою і отримала поживні речовини…Які? (цукор і крохмаль)
( Поживні речовини утворюються тільки на світлі)
Прочитати ( с. 82 перед останній абзац ) І скажіть щоб було би з людством якщо б не було рослин?
Розглянемо мал.. 62, с.81.
Висновок: етапи життя рослини дуже схожі на етапи життя людини.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Що потрібно рослині для росту
А. Поживні речовини, світло, тепло, повітря, вода.
Б. Поживні речовини, тепло, повітря, вода.
2.Рослини самі утворюють поживні речовини
А. Воду і цукор
Б. Крохмаль і цукор
3. Коли рослина виділяє кисень
А.Вдень
Б. Вночі
4. Як дихає рослина?
А. Всіма органами. Вночі.
Б. Всіма органами. Вдень і вночі.
VІІ. Підсумок. Рефлексія.
Вправа «Доповнити речення.»
Я дізнався….(як рослини живляться, дихають, розмножуються)
Я зрозумів….( рослини треба оберігати)
Я полюбив…(природу)
VІІІ. Домашнє завдання
С.81 – 83 читати, відповідати на питання. Провести дослід. Мал..64