Урок "Рослини - організми"

Про матеріал
Поглибити поняття «рослини-організми»; сформувати в учнів уявлення про особливості живлення і дихання рослин; розвивати вміння міркувати, правильно висловлювати свою думку; виховувати дбайливе ставлення до рослин.
Перегляд файлу

Природознавство

Тема: Рослини – організми

Мета: поглибити поняття «рослини-організми»; сформувати в учнів уявлення про особливості живлення і дихання рослин; розвивати вміння міркувати, правильно висловлювати свою думку; виховувати дбайливе ставлення до рослин.

Тип уроку: комбінований

Обладнання уроку:  презентація, результати дослідів, відео «Дихання рослин», «Етапи життя рослин»

 

Хід уроку

І. Організація класу до початку уроку

Знов  лунає  шкільний  дзвінок,

кличе  усіх  на  цікавий  урок.

Здавна  в  українців  існує  чудовий  звичай: шановних гостей зустрічати з  радістю  і  миром.

 (Діти  промовляють хором)

                                           Ми  вам  раді,  люди  добрі,

                                           і  вітаєм  щиро  вас.

                                           Всіх  запрошуєм  ласкаво

                                           на  урок  у  третій  клас.

А  тепер  зручніше  сідайте,  починаємо наш урок із повідомлення синоптика.

Дома ви зробили подорож у царство рослин і зараз я вам пропоную побути в ролі юних натуралістів і продемонструвати свою підготовку. А я буду оператором ваших розповідей.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Водорості  (слайд №1)
  2. Мохи   (слайд №2)
  3. Папороті ( слайд №3)
  4. Хвойні рослини (слайд №4)
  5. Квіткові рослини (слайд №5)

Висновок про царство рослин

ІІІ.  Мотивація

  • Яке ключове слово на цьому етапі нашої спільної роботи
  1. Загадка

      Що воно таке:

      Дихає, росте,

      Живиться, розмножується,

      А не ходить?   (Рослина)

  1. Вправа « Асоціативний кущ»
  • Які виникають асоціації, коли ви чуєте слово – рослина

І на уроці у нас будуть в гостях три ключових слова: живлення, дихання, розмноження.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Виступ дослідника

Дослід націлений на те, щоб продемонструвати, як рослина вбирає не тільки воду, а й поживні речовини.

 

  • Діти, але рослини живляться не тільки речовинами, які вбирають із грунту. Бажаєте ще більше узнати про живлення рослин?

А допоможе мені розповісти казочку таблиця з вашого підручника с.82 Мал.63

 

  1. Казка про Рослинку з навчальним характером.

В темному лісі серед високих дерев жила – була маленька рослинка. Коли йшов дощик пила вона своїми корінчиками водичку і отримувала поживні речовини. Але чомусь сумна була рослинка. А тим часом по лісу дрімучому йшла фея Флора. Здивувалася Флора чому така сумна рослинка. А рослинка відповіла, що листочки її не яскраво зелені. Посміхнулась фея і вирішила розвеселити рослинку і покликала на допомогу….

  • Як ви думаєте, діти, кого?

Засвітило яскраве сонце. Зворушилась рослинка і почала дихати …

  • Чим вдень дихають рослини? (вуглекислим газом.)

Листочки у рослинки зазеленіли… І почала вона всім дарувати …Що? (кисень)

Рослинка стала веселою і отримала поживні речовини…Які? (цукор і крохмаль)

  • Сподобалася вам казка?
  • А чому вчить ця казочка?

( Поживні речовини утворюються тільки на світлі)

 

  • А ваша задача прочитати у підручнику як рослина використовує цукор і крохмаль (с.82 останній абзац)

 

  1. Обговорення досліду ( відео «Дихання рослин»)
  • Які рослини в акваріумі ( водорості)
  • Чому з`являються бульбашки? ( це кисень, який виділяють водорості)
  • Який зробимо висновок. (Рослини дихають і виділяють кисень)

Прочитати ( с. 82 перед останній абзац ) І скажіть щоб було би з людством якщо б не було рослин?

 

  1. Робота з таблицею. (с.82, мал.. 63) Які процеси вночі з рослиною відбуваються ( вдихає кисень, а видихає вуглекислий газ)

 

  1. Етапи життя рослин . Відео «Етапи життя рослин»

 

  • Давайте зараз продивимось відео які етапи життя у рослини .
  • Якого етапу з життя рослини ми не побачили?

Розглянемо мал.. 62, с.81.

  

Висновок: етапи життя рослини дуже схожі на етапи життя людини.

 

  • Сьогодні ми розглянули  рослину як організм. Але яке слово треба ще додати (живі ) Рослини – живі організми. І як треба поводитись з рослинами? ( Дбайливо. Від рослин залежить життя людини)

 

V.  Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Гра «Вірю — не вірю»
  • Рослини живляться тільки речовинами, які вбирають із ґрунту.
  • Вода рухається по стеблу.
  • Поживні речовини утворюються тільки на світлі.
  • Дихають рослини всіма органами тільки вночі.
  • Квітки та плоди з насінням потрібні рослині для розмноження.
  1. Тести

1.Що потрібно рослині для росту

А. Поживні речовини, світло, тепло, повітря, вода.

Б. Поживні речовини, тепло, повітря, вода.

 

2.Рослини самі утворюють поживні речовини

А. Воду і цукор

Б. Крохмаль і цукор

 

3. Коли рослина виділяє кисень

А.Вдень

Б. Вночі

 

4. Як дихає рослина?

А. Всіма органами. Вночі.

Б. Всіма органами. Вдень і вночі.

 

VІІ. Підсумок. Рефлексія.

Вправа «Доповнити речення.»

Я дізнався….(як рослини живляться, дихають, розмножуються)

Я зрозумів….( рослини треба оберігати)

Я полюбив…(природу)

VІІІ. Домашнє завдання

С.81 – 83 читати, відповідати на питання. Провести дослід. Мал..64

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку