Тема. Рослинний і твариний світ лісостепу.
Мета. продовжувати формувати в учнів поняття про природні зони; повторити та узагальнити знання учнів про зону «Степів»; узагальнити та розширити знання учнів про природу рідного краю, дати уявлення про природну зону «Лісостеп»; вдосконалювати навички роботи з географічними картами. Розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес. Виховувати дбайливе ставлення до всього живого, екологічну культуру, уміння бачити прекрасне в природі, бажання розкривати таємниці природи.
Обладнання: карти «Природні зони світу», «Природні зони України», «Карта рослинності України», « Політична карта світу», світлини тварин та рослин лісостепів.
Хід уроку
І. Організація классу (пісня «Материки», вправи на встановлення дихання).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Яку проблему вирішував Центаврик ?
- Яку природну зону досліджував Центаврик? Що дізнався про неї?
- Який висновок він зробив?
- Хто вже зрозумів над якою темою ми будемо сьогодні працювати?(Продовжувати вивчати тему «Лісостеп»).
- До нас на урок завітали гості. А ось які, вам треба відгадати…
- Кого впізнали? (ховраха та хом`яка).
- Що очікуєте ви від уроку?
- Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку:
щоб ви точно і красиво висловлювали свої думки;
злагоджено працювали в парах та групах;
Ховрах і хом`як – це мешканці степу чи лісу? Обгрунтуй свою думку.____________________________
Чим харчуються ховрахи та хомяки? ________________________________________________________
Поміркуй, чому ці тварини зазвичай живуть у норах. __________________________________________
- Який висновок ми можемо зробити?
ФХВ зимова
ІІІ. Тлумачний словник.
- Тлумачний словник пропонує нам нові слова. Увага, дивимося на екран (відео).
- Що таке КОЛКИ? АНТРОПОГЕННІ ЛАНДШАФТИ?
ІV. Вправа «Повітряна кулька».
-Навчимося читати нові слова.
- Які слова нові для вас? Де здобудемо нову інформацію?
V. Робота з довідкою боротового комп`ютера Адаптера.
1. Повторення алгоритму роботи з текстом.
2. Прослуховування тексту ( аудіо).
3. Робота за змістом.
VI. Закріплення.
VII. Рефлексія. Мої очікування справдились, бо ви намагались працювати активно,дружно, злагоджено, висловлювати свої думки точно, старались говорити правильно.
- А чи справдилися ваші сподівання? Поділіться враженнями. Своє висловлювання почніть зі слів: урок для мене пройшов… (відповіді учнів)