7 клас Алгебра
Тема: Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Розкладання многочленів на
множники різними способами».
Мета: Використовуючи нестандартну форму проведення уроку, перевірити якість знань і
вмінь учнів з теми «Розкладання многочленів на множники різними способами»,
зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв’язки між предметом і
українським фольклором; розвивати логічне мислення, вміння працювати
самостійно і в парі з товаришами, виховувати охайність записів.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Мотивація навчання.
Учитель. Сьогодні в нас підсумковий урок з теми «Розкладання многочленів на множники різними способами». Проведемо його під назвою «Математична масляна». Чому масляна? І що це таке? За народними звичаями Масляну святкували останнього тижня лютого. Кожен день масляної мав свою назву і супроводжувався відповідними дійствами. Люди прощалися із зимою, зимовими святами, залишаючи в пам’яті найкраще. В ці дні відзначалася перемога світла і тепла над силами холоду .Божество зими Моран поступається своєю владою божеству весни Ладі.
На «Математичній масляній» ми теж відсвяткуємо перемогу сили знань над неуцтвом і лінню, показавши як ви засвоїли тему «Розкладання многочленів на множники різними способами».
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Щоб дізнатися, як називався понеділок масляної, пограємо і ми в математичні сніжки. Учні об’єднуються в три групи (по рядах). По черзі кожній групі вчитель задає запитання. Учні відповідають на запитання, одночасно розгадуючи кросворд:
4. Два тотожно рівні вирази, сполучені знаком рівності (тотожність).
5. Рівність, яка містить невідомі числа, позначені буквами (рівняння)
6. Число, яке задовольняє рівняння (корінь).
7. Вираз, який ми розкладаємо на множники (многочлен).
ІV. Розв’язування вправ.
1.Два учні працюють на дошці із картками.
Картка 1
1. Запишіть формулу різниці кубів, прочитайте її.
2. Розкладіть на множники многочлени:
а) б) в)
3. Доведіть, що при кожному натуральному значенні n значення виразу
ділиться на 8.
Картка 2
а) б) в)
2. Розв’яжіть рівняння:
2.Поки учні готуються біля дошки решта розшифровують назву вівторка (на дошці висить таблиця з алфавітом і намальована таблиця для запису відгаданих букв).
|
|
|
|
|
|
|
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
А Б В Г Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У
25 26 27 28 29 30 31 32 33
Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
Учитель. Назва вівторка, так як і назва понеділка складається з семи букв.
Спільний числовий множник, який потрібно винести за дужки, відповідає певній букві в алфавіті
1. (З)
2. ; (А)
3. 24х-36у; (І)
4. 16; (Г)
5. 42х - 63с; (Р)
6. 33кр - 44р+11с; (И)
7. 29t – 59q (Ш).
Учень, який знайшов спільний множник, виходить до дошки, записує відповідну букву в таблицю.
Учитель. Вівторок – «Заігриш». Цього дня починалися ігри. За потішання і сміливість пригощали млинцями.
3.Робота в малих групах « Математичне лото»
Ми з вами пограємо в математичне лото. Клас поділено на 9 груп. Кожна група отримує завдання. Учні розв’язують завдання в зошиті, а знайдену відповідь шукають на великій картці. Тоді один з членів групи знаходить прямокутну картинку з такою ж відповіддю. Коли прямокутники закриті картками, і якщо всі відповіді знайдено правильно, виходить рисунок.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
За рисунком учні повинні відгадати назву середи «Ласунка». Назва говорить сама за себе. Пригощали всіх ласощами і млинцями.
Після завдань учні повідомляють, що четвер – «Розгуляй». Всіляко веселилися, каталися на конях, санках, лижах. А п’ятниця називалася «Тещині посиденьки». Зяті ходили до тещі на млинці.
V. Підсумок уроку.
Неділя – «Прощений день». Прощалися з Масляною, просили вибачення за колишні образи в близьких і знайомих, бажали: «Хай не заходить сонце в серці Вашому». І я вам від усієї душі цього бажаю. А потім, як висловили все, що на душі лежало – починали співати і танцювати, прощатися з зимою. А ще щоб у вас ніколи не згасало бажання вчитися, досягти своєї мрії. І так сьогодні на уроці ми: 1) повторили способи розкладання многочленів на множники; 2) згадали формули скороченого множення; 3) провели контроль якості засвоєння знань з даної теми.
VІ. Домашнє завдання:
Повторити
Розв’язати