Урок
ТЕМА УРОКУ. Розв’язування компетентністних задач.
МЕТА УРОКУ:
ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу.
ОБЛАДНАННЯ: дошка, компютери, мультимедійний проектор, інструкції з ТБ в кабінеті інформатики
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Доброго дня! А тепер за парту всі сідайте рівно. І до роботи візьмемось сумлінно.
Малюнкове вітання.
На партах в учнів лежать смайлики: один – радісний, другий-сумний.
Покажіть, будь ласка, який у вас зараз настрій, радісний чи сумний?
( Учні показують). Учням, що обрали «сумні» смайлики, раджу налаштуватись на роботу. А тим, хто обрав радісний, кажу: «Я сподіваюсь, що ваш настрій на протязі уроку не погіршиться».
Психологічна настанова «Самоналаштування»:
- Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:
-Я зможу добре сьогодні попрацювати на уроці.
-Я особистість творча.
-Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
III. Вивчення нового матеріалу.
Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з поняттям компетентнісні задачі.
В усі часи освіта будувалась так, що частину відомостей про оточуючий світ учні отримували напряму, репродуктивним шляхом від вчителя, іншу ж – засвоювали самі, шляхом проведення власних досліджень та вирішення „життєвих” завдань за методом „спроб та помилок”. Значна роль у формуванні особистості людини як інтелектуального, мобільного та компетентного суб‘єкта відводиться навчальній дисципліні інформатика, оскільки інформатична компетентність на сьогодні є інваріантною: знання, уміння та здатності, що стосуються використання ІКТ у повсякденному житті, не залежать від змісту професійної діяльності майбутнього фахівця. Максимальна частка вивчення нового матеріалу опрацьовується в процесі розв‘язування компетентнісних задач. Такі задачі мають бути (практично значущими для учнів, такими, що демонструють міжпредметні зв‘язки та потребують застосування сучасних ІКТ для ефективної реалізації, є цікавими та мають практичне застосування у власному повсякденному житті учнів). За допомогою використання компетентнісних задач перед учнем постає значуща для кожного з них проблемна ситуація, що, в свою чергу, ініціює активізацію їх інтелектуальної самостійної діяльності. Для їх реалізації передбачається експериментальна робота за комп‘ютером як під керівництвом вчителя, так і самостійно згідно до запропонованого плану. Для проектування компетентнісних завдань з інформатики за основу пропонується взяти структуру, що складається з двох блоків (Рис. 1):
- Блок І – містить основну умову задачі, що складається з опису проблемної ситуації та вимог щодо очікуваних результатів. Слід зауважити, що рівень вимог може змінюватись;
- Блок ІІ – це методично розроблена допомога, що складається з додаткових запитань та завдань, виконання яких актуалізують раніше отримані знання та дозволяє формувати технологічні уміння.
Рис. 1. Структура проблемно-розвивальної компетентнісної задачі
Процес складання кампетентнісних задач, в яких будуть задовольнятись навчальні і пізнавальні потреби та чітко відслідковуватись взаємозв'язки навчального процесу та повсякденного життя учнів, носить нелінійний характер (Рис. 2.).
Рис. 2. Структурна схема процесу складання компетентнісних завдань
Фізхвилинка.
Для успішного виконання творчого завдання вам необхідно сконцентрувати увагу. З біології людини ви знаєте, що увага - це фактор, керуючий вибором інформації для сприйняття. Сприйняття інформації буде активним, по-перше, якщо мозок буде насичений киснем. По-друге, якщо його направляти на активні дії.
Руки в боки, руки так, руки вгору, як вітряк, знову в боки, знову так, знову вгору, як вітряк.
Вправу повторити 3 рази.
IV. Розвязування задач
Задача. Ваші батьки звернулися до вас із проханням створити для них макети візитки. Опрацюйте самостійно матеріал присвячений видам, вимогам до оформлення візитки. Знаючи рід занять створіть засобами текстового редактора макети візиток. Розмір візитки 85х55 мм.. Підготуйте документ для друку.
Розв’язування.
Середовище подання результату: текстовий документ.
Для отримання розв’язання поданої задачі забезпечимо себе початковими вхідними даними.
Класичне оформлення візитки досить строге: темний текст на світлому тлі. Європейська традиція передбачає використання рожевого, блакитного й білого тла та темно-синього, темно-коричневого й чорного тексту. Можна застосовувати також золоту, срібну, бронзову фарби. Дуже важливий елемент візитної картки — шрифт тексту, який багато в чому вирішує завдання оригінальності, наочності візиток та сприяє запам’ятовуванню розміщеної на них інформації. Головна вимога до шрифту — зручність у прочитанні. Не рекомендується використовувати складні декоративні шрифти, а також різновиди курсиву.
П.І.Б. |
Вид діяльності або пропозиція послуг. |
Назва компанії |
№ телефону |
Інші контактні дані (ел.адреса, веб сайт) |
Довбуш Петро Семенович |
Доставка вантажів |
«ВАНТАЖ БЕЗ ПРОБЛЕМ» |
(052) 111 22 33 |
wantag@gmail.com |
створюємо документ Microsoft Word;
Програма автоматично проведе розмітку листа під стандартні розміри візитки. І відразу ж відобразить текст, введений в поле «Адреса». Вам залишиться тільки відредагувати його розташування на майбутньої візитній картці і підібрати колір заливки таблиці та тексту.
Документ готовий до друку.
V. Підсумок уроку
1. Домашнє завдання.
2. Самооцінювання учнів.
3. Малюнкове вітання
- Чи змінився ваш настрій наприкінці уроку? Покажіть це смайликами. Учні показують.