Тема. Алгоритми з розгалуженням. Базова алгоритмічна структура розгалуження. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Scratch
Цілі:
ознайомити учнів з алгоритмічною структурою розгалуження,сформувати навички формально виконувати алгоритми з розгалуженням в навчальної діяльності та побуту, перевірити рівень знань, умінь і навичок про істинні та хибні висловлювання, закріпити знання учнів про умовне висловлювання «Якщо – то – інакше» і навчити складати та виконувати алгоритми з розгалуженням у визначеному навчальному середовищі; розвивати логічне та алгоритмічне мислення, пам’ять, творчу уяву; виховувати національно-патріотичні якості учнів, активність, прагнення до знань.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання та наочність: інтерактивна дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, роздатковий матеріал.
Програмне забезпечення: Scratch.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Привітання учнів, перевірка наявності учнів, готовності їх до уроку.
Та перш ніж розпочати повторимо правила поведінки (Слайд2).
Сьогодні ми працюватимемо разом. Кожному з вас хочу побажати, щоб на цьому уроці ви були:(Слайд3).
«У» - усміхненими,
«С» - спокійними,
«П» - прогресивними,
«І» - ініціативними,
«Х» - хоробрими.
Генрі Форд говорив: «Збиратися разом – це початок, Триматися разом – це прогрес, Працювати разом – це успіх». Іншими словами, я бажаю Вам УСПІХУ!
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1.Тестування учнів (Слайд4).
2. Вправа «Зіпсована записка»(Слайд5).
Висловлювання — це ...(речення), яке містить твердження про певний об'єкт або зв'язки між об'єктами.
Висловлювання можуть бути ...(істинними) та ...(хибними).
Висловлювання вважається ...(істинним), якщо воно відповідає реальній ситуації, і хибним, якщо не відповідає.
Висловлювання "Якщо — то— інакше" називається ...(умовним), бо воно містить умову.
3. Вправа "Так-ні". Чи істинні висловлювання?( Слайд 6)
Даєте відповідь на запропоновані запитання “так” або “ні”. При відповіді “так” в зошитах малюєте відрізок, а при відповіді “ні” - куточок. Кожну наступну відповідь домальовуєте до попередньої.
1. Якщо в трикутнику два кути прямі, то він прямокутний.(Ні)
2. Якщо натуральне число ділиться на 2 без остачі, воно парне.(Так)
3. Україна розміщена в Європі.(Так)
4. Леся Українка - автор "Кобзаря".(Ні)
5. Мишка – пристрій для виведення інформації. (Ні)
6.При роботі за комп’ютером відстань до екрана має бути 50-70 см.(Так)
7. Слово школа – дієслово.
8. Якщо число ділиться на 10, то воно ділиться - на 5.(Так)
9. Дніпро ділить Україну на Лівобережну та Правобережну. (Так)
Оцінітьсебе самі (Слайд 7)
Що нагадуєо триманий графік? Так, кардіограму. Ви склали її правильно,
значитьсерце в нормі, настрій хороший і ви готові до уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ми з вами продовжуємо розглядати алгоритми. З алгоритмами пов'язане все наше життя. Сьогодні ми познайомимось з однієї із базових алгоритмічних структур – структурою розгалуження.
Отже, тема уроку "Алгоритми з розгалуженням" (Слайд 8)
(Слайд 9)
Дехто вважає, що складання алгоритмів занадто віддалене від звичайного життя. Але алгоритми можна застосувати навіть в мистецтві. (Слайд 10)
Витязь на роздоріжжі. Витязь стоїть на перехресті доріг біля вказівного каменю на якому зроблена наступна напис.
Напис на камені відповідає текстам бувальщини.
Який вибір зробить витязь?
Вибір витязя залежить від мети його подорожі.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Ситуації, коли, залежно від того, чи виконується умова, треба приймати різні рішення або виконувати різні дії, трапляються часто.(Слайд 11)
Таку ситуацію в алгоритмах називають розгалуженням.
Розгалуження – це дія (ситуація) в алгоритмі, залежно від якої приймаються різні рішення або виконуються різні дії.
Складемо алгоритм переходу дороги по пішохідному переходу у вигляді блок-схеми (Слайд 12)
Алгоритми можна виконувати не лише в реальних середовищах, а й у віртуальних. (Слайд 13) Це можуть бути середовища різних програм, а також спеціальні навчальні середовища виконання алгоритмів. З одних із таких навчальних середовищ є Scratch.
(Слайд 14, 15) У середовищі Скретч для створення алгоритмів із розгалуженням існує команда «Якщо – то - інакше» та «Якщо - то…», міститься в групі Керування (помаранчевий контейнер)
Розглянемо приклад алгоритма з структурою розгалуження в середовищі Скретч.
V. Фізкультхвилинка
VІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Завдання. Створити проект, персонаж якого після введення користувачем з клавіатури номера якогось з місяців року, повідомлятиме про відповідну пору року (зима, весна, літо чи осінь) при зміні на належні тла сцени та образу самого персонажа.
VIІ. Підсумки уроку
Рефлексія
VІІI. Домашнє завдання
Опрацювати § 3.3, ст. 83- виконати завдання №1
|
1 |