Алгебра 7 класс
Тема. Розв'язування лінійних рівнянь та рівнянь, що зводяться до лінійних. Самостійна робота
Мета: освітня: систематизувати вміння учнів розв'язувати лінійні рівняння з однією змінною та рівняння, що зводяться до лінійних; формувати навички самостійної роботи; розвиваюча: розвивати розумову діяльність; виховна: виховувати самостійність; намагатися скласти ситуацію успіху для кожного учня.
Тип уроку: засвоєння навичок і вмінь.
Очікуванні результати: Після уроку учні зможуть розв’язувати лінійні рівняння.
Компетентності :саморозвитку, комунікативна, соціальна
Епіграф уроку:
Не достатньо знати, необхідно також застосовувати.
Анатоль Франс
ХІД УРОКУ
"Настрій на творчість"
Закрийте на хвилину очі. Постарайтеся переродитися заново.
Те творче "Я", яке таїлося в Вас тривалий час, раптом починає витісняти світ буденності і стандартів, світ звичок і стереотипів. Приготуйтеся подивитися на світ іншими очима. Оригінальність і фантазія, образність і гумор, радість пошуку і муки творчості - ось це і буде вашим неодмінним супутником, коли ви відкриєте очі. Голова наповнюється радісним світлом. В очах світло, як яскраве сонячне світло. Всі труднощі і перешкоди для Вас - дрібниці. Ви захоплені пошуком нового. Ваші дії виняткові. Ви вже втілення творчості та натхнення. Відкривайте очі і дивіться на світ заново. Як Ви могли не помічати всього цього раніше? Як раніше Ви могли загрузнути в буденне? Тепер ваші дії виняткові. Радісне збудження, приплив бадьорості, прилив натхнення. Ви зможете без втоми творити, вигадувати, бути в пошуку. Ваші здібності неймовірні! Озирніться навколо, оцініть всю принадність цього стану! Творчих успіхів!
Учитель перевіряє наявність домашнього завдання в учнівських зошитах. Обговорюється процес розв'язування домашніх вправ, сильніші учні відповідають на запитання слабших. Учитель проводить коротке опитування за алгоритмом зведення до лінійного рівняння.
III .Актуалізація опорних знань
Скласти і вирішити лінійне рівняння,
а )якщо воно має один корінь: наприклад 2х +3 = 5, х = 1
б) якщо лінійне рівняння не має коренів: 2х +4 = 2х-3, 0 х =- 7
в) якщо лінійне рівняння має нескінченно багато коренів.0x=0
IV.Систематизація знань про розв’язування лінійних рівняннь, що зводяться до лінійних
"І це цікаво знати"
Одного разу в англійському графстві Кемберленд вибухнула гроза, сильний вітер виривав дерева з корінням, утворюючи воронки. В одній з таких воронок жителі виявили якесь чорне речовина. Назва цієї речовини зашифровано рівняннями. Розв'яжіть рівняння, корені рівнянь замініть літерами, використовуючи відповідність число-буква
1) 3(m-30)=m+50 ( 70 Г);
2) 6(y-1)-30=3y ( 12 Р);
3) 3x-55=2x+43 ( 98 А);
4) 4(2,5b-5)=20 (4 Ф);
5) 22-9a=2(0,5a-4) (3 І);
6) 4(x-4)=3,8x+2 (90 Т).
Шматочками графіту пастухи стали мітити овець, а торговці робили написи на кошиках і ящиках.
- Дізнатися, в якому році сталося описана подія? Для цього розв’яжіть таке рівняння.
Клас розбивається на три варіанти:
1) 0,4x-99,5=0,1(3x+5) ( 1000)
+
2) 0,8x-(0,7x+23,5)=26,5 (500)
+
3) 0,5y-10,6=0,3(y+8) ( 65)
Отже, графіт був знайдений в 1565 році. У перших олівців було два недоліки: вони бруднили пальці і швидко ламалися. Шматки графіту стали обмотувати тасьмою, тканиною, а для міцності змішували з сіркою, смолою, сурмою. Пізніше стали додавати глину і суміш обпалювали в печі. Такий олівець яким ми пишемо сьогодні, з'явився в кінці ... Стоп! Зараз ми дізнаємося в якому столітті він з'явився вирішивши рівняння.
-3(y+2,5)=14,1-4,2y XVIII век
V.Самостійна робота
Розташуй відповіді в порядку зростання і розшифруй слово.
Варіант 1 |
|
Варіант 2 |
|
|
О |
|
Г |
|
К |
|
Ц |
780: (х-24)+38=90 |
Е |
(31-у:350)8=200 |
А |
(2х+9+9х):4-26=45 |
Н |
52-(5у+4+у):38=50 |
Н |
2(0,6х-3)=3(-0,1х+3) |
Т |
4(0,7х-4)=3(-0,2х+6) |
А |
Сучасний олівець винайшов у 1794 році талановитий французький вчений і винахідник Ніколя Жак Конте. |
|
Найпростішою конструкцією є механічний олівець з грифелем 2 мм, де стрижень утримується металевими затисками (цанга) - цанговий олівець |
|
Після закінчення роботи зошити збираються для перевірки, але вчитель повідомляє учням ,які слова були зашифровані і що вони позначають.
VI. Підбиття підсумків уроку
Оціни ступінь складності уроку:
"+" - Легко
"0"-звичайно
"-" - Важко
VII Домашнє завдання:
Обов’язково : № 103 ( а,б), № 106
Якщо зможити : № 1219 ,1221