Урок "Розв`язування математичних задач у середовищі Lazarus"

Про матеріал
Урок можна провести як узагальнюючий з теми "Розгалуження в Lazarus". Учні поглиблюють свої знання не тільки з інформатики, а й з математики
Перегляд файлу

Тема. Розв`язування математичних задач  у середовищі Lazarus

Мета уроку: поглибити знання учнів з окремих тем алгебри та геометрії; удосконалити вміння учнів розробляти програми у середовищі Lazarus за допомогою алгоритмів розгалуження; формувати математичну та інформаційну культуру; розвивати логічне мислення, творчість, увагу, колективізм.

Обладнання: локальна мережа комп`ютерного класу, проектор.

Хід уроку.

І. Привітання.

Добрий день, учні! Вітаю наших гостей. Сподіваюся, що на сьогоднішньому уроці ви розкриєте свій потенціал, покращите знання, удосконалите вміння, які здобули на попередніх уроках. Адже, чим більше ти знаєш, тим більше ти вмієш. (Слайд)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Що ми вивчали на попередніх уроках інформатики? (складання програм з розгалуженням).
  2. Які команди використовують для реалізації розгалуження? (if Then Else – повне розгалуження, неповне розгалуження –If Then).
  3. Які компоненти на формі дають можливість виконати такі програми? (перемикачі, прапорці, розкривний список).
  4. Яка особливість цих компонентів? (Перемикач, розкривний список – вибір одного варіанта із запропонованих, прапорець – вибір одного, або декількох, або всіх варіантів).

ІІІ. Перевірка знань учнів.

Пропоную перевірити ваші знання за допомогою програми Plickers. (Слайд) На екран будуть проектуватися питання з варіантами відповідей, правильна – тільки одна. Використовуючи картки з QR-кодами піднімайте їх  так, щоб зверху опинилася літера, яка є правильним варіантом на вашу думку. Я відповіді фотографую на телефон і бачу ваші результати.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

  • Нещодавно на уроках алгебри ви вивчили квадратні рівняння та знаєте, як знаходити їхні корені. Але вам, у класі з поглибленим вивченням математики, доводиться розв`язувати дуже багато таких рівнянь. Так чому б не автоматизувати цей процес?
  • Починаючи з 7 класу ви знайомитеся з функціями, які мають певні особливості.
  • Вивчили чотирикутники, властивості яких треба знати.

 

Так чому б не створити довідник для узагальнення цих понять?

Звичайно, що уроку нашого замало для вирішення всіх цих завдань. Тому сьогодні ви продемонструєте свої роботи, які готували як короткочасні проекти.

VІ. Виступи учнів(Слайд)

Група1. Скласти програму, в якій би обчислювалися корені квадратного рівняння або повідомлялося, що їх немає.

Група 2. Створити довідник для вивчення властивостей функцій (розкривний список).

Група3. Створити довідник про види паралелограмів, трапецію та їх властивості (перемикачі) .

Група 4. Створити проект, у якому  за трьома відомими сторонами визначався вид трикутника.

Група 5. Створити програму, в якій обчислюється вартість піци залежно від обраних інгредієнтів ( прапорці).

VІІ. Практична робота за комп`ютерами. (Слайд)

  1. А тепер я пропоную керівникам груп протестувати  роботу програм, створених іншими групами. Звичайно, вам запропоновані проекти з помилками. Ви їх повинні знайти і виправити.
  2. Іншим членам груп пропоную зіграти в гру «Знайди пару», яку я підготувала в середовищі Learning. Ви повинні поєднати всі елементи, щоб співпали означення та його пояснення. Також зберіть програму із запропонованих команд, в якій розв`язується така задача: знайти значення функції

 

VІІІ. Фізкульхвилинка (Вправи для очей)

 

ІХ. Домашнє завдання: створити проект з використанням розгалуження для розв`язування задачі з математики, фізики або хімії.

 

Х. Підсумок уроку

Оцінки за урок

 Хочу подякувати всім учасникам груп, які плідно попрацювали на уроці (Слайд). Закінчую наш урок висловом Стіва Джобса: «Ми знаходимося тут, щоб вкласти свій внесок  у цей світ. Інакше навіщо ми тут?». Сьогодні ви зробили свій внесок у полегшення розуміння математичних задач і програмування, а завтра, можливо, ваш винахід або ідея змінить світ. Я бажаю вам наполегливості у досягненні своєї мети і успіхів у навчанні. Тому що, чому б не навчався, ти навчаєшся для себе. (Слайд)

 

 

 

 

 

Група1. Скласти програму, в якій би обчислювалися корені квадратного рівняння або повідомлялося, що їх немає. 

Група 2. Створити довідник для вивчення властивостей функцій (розкривний список)

Група3. Створити довідник про види паралелограмів, трапецію та їх властивості (перемикачі).

Група 4. Створити програму, в якій обчислюється вартість піцци залежно від обраних інгредієнтів ( прапорці).

Група 5. Створити проект, в якому за двома відомими кутами і за трьома відомими сторонами визначався вид трикутника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Знайдіть помилки, виправте їх і протестуйте програму «Корені квадратного рівняння» для таких рівнянь:
  1. 2– 4х–1 = 0
  2. х2 – 6х + 9 = 0
  3. 2+ 4х + 3 = 0

 

  1. Знайдіть помилки, виправте їх і протестуйте програму «Корені квадратного рівняння» для таких рівнянь:
  1. 2– 4х–1 = 0
  2. х2 – 6х + 9 = 0
  3. 2+ 4х + 3 = 0

 

  1. Знайдіть помилки, виправте їх і протестуйте програму «Чотирикутники»

 

  1. Знайдіть помилки, виправте їх і протестуйте програму «Функції»

 

  1. Знайдіть помилки, виправте їх і протестуйте програму «Вид трикутника» для таких кутів:
    1) 10  80
  1.             6010
  2.             30    70

 

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розв`язування математичних задач у середовищі Lazarus8 клас

Номер слайду 2

Чим більше ти знаєш, тим більше ти вмієш.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Проектні завдання. Група1. Скласти програму, в якій би обчислювалися корені квадратного рівняння або повідомлялося, що їх немає. Група 2. Створити довідник для вивчення властивостей функцій (розкривний список)Група3. Створити довідник про види паралелограмів, трапецію та їх властивості (перемикачі). Група 4. Створити програму, в якій обчислюється вартість піцци залежно від обраних інгредієнтів ( прапорці). Група 5. Створити проект, в якому за трьома відомими сторонами визначався вид трикутника.

Номер слайду 5

Практична робота. Протестуйте програми з виправленням помилок. Середовище Learning. Apps: «Знайди пару», «Склади програму» для знаходження значення функції 𝒙𝟐−𝟑, якщо 𝒙<𝟎𝒙+𝟔,   якщо 𝒙>𝟓𝒙+𝟏𝟎, для всіх інших 𝒙 

Номер слайду 6

Стів Джобс«Ми знаходимося тут, щоб вкласти свій внесок у цей світ.Інакше навіщо ми тут?»

Номер слайду 7

чому б не навчався, ти навчаєшся для себе

zip
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
1 лютого 2020
Переглядів
2254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку