Тема. Розв`язування математичних задач у середовищі Lazarus
Мета уроку: поглибити знання учнів з окремих тем алгебри та геометрії; удосконалити вміння учнів розробляти програми у середовищі Lazarus за допомогою алгоритмів розгалуження; формувати математичну та інформаційну культуру; розвивати логічне мислення, творчість, увагу, колективізм.
Обладнання: локальна мережа комп`ютерного класу, проектор.
Хід уроку.
І. Привітання.
Добрий день, учні! Вітаю наших гостей. Сподіваюся, що на сьогоднішньому уроці ви розкриєте свій потенціал, покращите знання, удосконалите вміння, які здобули на попередніх уроках. Адже, чим більше ти знаєш, тим більше ти вмієш. (Слайд)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
ІІІ. Перевірка знань учнів.
Пропоную перевірити ваші знання за допомогою програми Plickers. (Слайд) На екран будуть проектуватися питання з варіантами відповідей, правильна – тільки одна. Використовуючи картки з QR-кодами піднімайте їх так, щоб зверху опинилася літера, яка є правильним варіантом на вашу думку. Я відповіді фотографую на телефон і бачу ваші результати.
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Так чому б не створити довідник для узагальнення цих понять?
Звичайно, що уроку нашого замало для вирішення всіх цих завдань. Тому сьогодні ви продемонструєте свої роботи, які готували як короткочасні проекти.
VІ. Виступи учнів(Слайд)
Група1. Скласти програму, в якій би обчислювалися корені квадратного рівняння або повідомлялося, що їх немає.
Група 2. Створити довідник для вивчення властивостей функцій (розкривний список).
Група3. Створити довідник про види паралелограмів, трапецію та їх властивості (перемикачі) .
Група 4. Створити проект, у якому за трьома відомими сторонами визначався вид трикутника.
Група 5. Створити програму, в якій обчислюється вартість піци залежно від обраних інгредієнтів ( прапорці).
VІІ. Практична робота за комп`ютерами. (Слайд)
VІІІ. Фізкульхвилинка (Вправи для очей)
ІХ. Домашнє завдання: створити проект з використанням розгалуження для розв`язування задачі з математики, фізики або хімії.
Х. Підсумок уроку
Оцінки за урок
Хочу подякувати всім учасникам груп, які плідно попрацювали на уроці (Слайд). Закінчую наш урок висловом Стіва Джобса: «Ми знаходимося тут, щоб вкласти свій внесок у цей світ. Інакше навіщо ми тут?». Сьогодні ви зробили свій внесок у полегшення розуміння математичних задач і програмування, а завтра, можливо, ваш винахід або ідея змінить світ. Я бажаю вам наполегливості у досягненні своєї мети і успіхів у навчанні. Тому що, чому б не навчався, ти навчаєшся для себе. (Слайд)
Група1. Скласти програму, в якій би обчислювалися корені квадратного рівняння або повідомлялося, що їх немає.
Група 2. Створити довідник для вивчення властивостей функцій (розкривний список)
Група3. Створити довідник про види паралелограмів, трапецію та їх властивості (перемикачі).
Група 4. Створити програму, в якій обчислюється вартість піцци залежно від обраних інгредієнтів ( прапорці).
Група 5. Створити проект, в якому за двома відомими кутами і за трьома відомими сторонами визначався вид трикутника.
1