Урок "Розв'язування рівнянь"

Про матеріал
Узагальнюючий урок по темі: "Рівняння". Урок удосконалення вмінь учнів розв’язувати рівняння за правилом знаходження невідомих компонентів арифметичних дій.
Перегляд файлу

Тема: Рівняння

Мета: закріпити й узагальнити знання учнів з теми « Рівняння» формувати уміння розв’язувати рівняння, задачі на складання рівнянь, формувати уміння і навички аналізувати задачі для вибору раціонального способу розв’язування ;

розвивати логічне мислення; сприяти вихованню старанності і охайності під час запису.

Рівняння - це золотий ключ, який відкриває всі математичні таємниці

 С.Коваль

Хід уроку

Діти, щоб дізнатись тему сьогоднішнього уроку потрібно відгадати загадку:

Загадкове, вам знайоме

В ньому є щось невідоме

Його треба розв’язати

 Тобто корінь відшукати.

Кожен легко без вагання

Відповість, що це ...

 

На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо розв’язувати рівняння, задачі на складання рівнянь. Але урок ми проведемо у вигляді подорожі до моря. Щоб дістатись до моря ви сьогодні будете не просто учні, а учні-краплинки води. Вашими помічниками в подорожі стануть уважність, пам’ять, швидкість мислення, винахідливість, взаємодопомога. Але, щоб перетворитися на краплинки води і потрапити до моря, варто перевірити чи готові ви до подорожі. Перевіримо ваші знання.

І Актуалізація знань

Проведемо гру «Закінчи речення»

  •       Компоненти дії додавання це...
  •       Щоб знайти невідомий доданок треба від ....
  •       Компоненти дії віднімання це ...
  •       Щоб знайти невідоме зменшуване треба до...
  •       Щоб знайти невідомий від’ємник треба від ...
  •       Компоненти дії множення це…
  •       Щоб знайти невідомий множник треба…
  •       Компоненти дії ділення це…
  •       Щоб знайти невідоме ділене треба …
  •       Щоб знайти невідомий дільник треба…
  •       Рівняння - це ...
  •       Розв’язати рівняння означає...
  •       Коренем рівняння називається...

Рівняння - одне з найважливіших понять не тільки математики, а й багатьох прикладних наук. Це найзручніший спосіб для розв’язання найважчих задач. Рівняння - це золотий ключ, який відкриває всі математичні таємниці.

Багато уваги розв’язанню рівнянь приділив арабський математик першої половини IX ст. Мухам мед бен - Муса аль-Хорезмі.

З чим завданням ви справились молодці, а зараз проведемо усну розминку:

  1.   До якого числа треба додати 17, щоб отримати 50? Як знайти це число?

х+17 = 50,

х = 50-17,

х = 33.

  1.    Від якого числа треба відняти 14, щоб отримати 66? Як знайти це число?

х—14 = 66,

х = 66+14,

х = 80.

  1.    яке число треба відняти від 100, щоб отримати 35? Як знайти це число?

100-х = 35,

х= 100 -35,

х = 65.

А тепер давайте прочитаємо вирази, використовуючи слова «сума» і «різниця»

х +34 (134+х) - 583 (242 - а) -126

х-57 (х-506)+ 215 475 -(х-129)

206-у 345-(х+120) а+ 652

Молодці, я думаю ви готові стати краплинками, щоб продовжити свою подорож. Ми знаємо, що море складається з трьох шарів:

Верхній - планктон, Середній - нектон, Нижній - бентос.

В кожному шарі живе дуже багато риби і щоб дізнатись про фауну моря потрібно розв’язати такі завдання.

II. Розв’язування вправ. Ось жителька планктону Медуза роздала завдання. Виберіть ті рівняння,які ви швидко розв’яжете :

х + 26 = 33 56-х = 49 х-23 = 54 80 + х= 857

х = 33-26 х = 56-49 х = 54+23 х = 857-80

х = 7 х = 7 х = 77 х = 777

Діти, підніміть руку в кого відповідь складається з 1 цифри. Назвіть корінь вашого рівняння?

Діти, підніміть руку в кого відповідь складається з 2 цифр. Назвіть корінь вашого рівняння?

Діти, підніміть руку в кого відповідь складається з 3 цифр. Назвіть корінь вашого рівняння?

Скажіть, яке число зустрічалось у вас найчастіше при розв’язуванні рівнянь. А що ми знаємо про число 7? Розкажіть.

З давніх-давен щасливим вважалося число 7. У багатьох народів число 7 увійшло до легенд, прислів'ї та приказок як синонім чогось великого та непорушного. Всі чули про сім чудес світу.

  1. Висячі сади Семіраміди у Вавилоні.
  2. Піраміди в Єгипті.
  3. Храм Артеміди в Ефесі.
  4. Статуя Зевсу в Олімпії.
  5. Гелікарнаський мавзолей.
  6. Статуя бога Сонця на острові Родос (Колос Родоський).
  7. Александрійський маяк.

У Середньовіччі кожна освічена людина повинна була знати сім вільних мистецтв. Це були предмети, що вивчались у середньовічній школі.

  1.   Граматика 
  2.   Риторика
  3.   Діалектика
  4.   Арифметика.
  5.   Геометрія
  6.   Астрономія

7. Музика

Згідно з легендами, значна кількість давніх міст збудовано на семи холмах, утому числі Рим та Київ. Ще з давніх-давен рибалки, мисливці, землероби  спостерігали за небом, їх увагу привернуло сузір'я Великої Ведмедиці, в якому сім зірок. А Місяць? Спостерігаючи, як змінюється форма його диска, люди помітили, що через 7 днів після молодика на небі з'являється пів-Місяць, ще через 7 — повний Місяць і т.д.

До цього часу в нас тиждень з семи днів; ми вважаємо, що веселка складена з семи кольорів (Червоний, оранжевий жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий)

Кажуть, що ріка Ніл має 7 рукавів, та їх значно більше.

Про щось невідоме ми кажемо «за сімома печатками», а коли хтось почуває себе щасливим, то він на «сьомому небі».

У народній творчості теж часто зустрічається число 7. А чи знаєте ви прислів’я чи приказки у яких зустрічається число 7?

  1.   Сім раз від мір, а раз відріж.
  2.   Один з сошкою, а семеро з ложкою.
  3.   Сім п'ятниць на тиждень.
  4.   Сім верст до небес, і все пішки.
  5.   Краще один раз побачити, ніж сім раз почути.
  6.   Семеро одного не чекають.
  7.   Де одинець—хазяйству кінець, де сім—щастя всім.

Перший шар ми подолали. Другий шар моря —нектон. Тут водиться риба, маса якої досягає 1,5 тонни при довжині 9 м. Називається вона білуга. Вона підготувала для вас конверт: № 375(1,3), 381(4,6), 384 (1,3)

Отже, свої знання ми збагатили. А чи мажемо продовжиш подорож? Ні. Ой, тут у нас є ще й осетр зі своєю задачею: № 409

III Самостійна робота (тестування)

Ось подолали і другий шар. Підходимо до третього, а там  нас чекає коник із тестуванням.

Варіант1

1 .Знайти невідомий доданок  х+150= 460

а)310 6)300 в)610 г)460

2.Знайти невідомий від’ємник     280-х = 130

а)420   6)80      в)20     г)150

3.Яке з рівнянь має коренем число 4 ?

а)28-у=13   б)а+12=16   в)15+(26-у)=38     г)96-(х+16)=78

4.Яке з рівнянь відповідає умові задачі. Петрик задумав чисто. Якщо від цього числа відняти 187 і отриману різницю відняти від числа370, то одержимо245. Яке чисто задумав Петрик?

а)(х-187)-370=245     б)370-(187-х)=245 в)(187-х)-370=245     г) 370-(х-187)=245

5.Знайдіть задумане чисто Петрика ( розв’яжіть рівняння).

Варіант 2

1.Знайти невідомий від’ємник 206-х =139

а) 273         б)345                   в)67                         г)87

2. Знайти невідомий доданок х+34= 76

а)110          б) 42       в)100             г)46

З Яке з рівнянь має коренем число 2 ?

а) х-53=68 6) 48+(а-28)=58 в) 103-у=89 г)73+( 18-х)=89

4. Яке з рівнянь відповідає умові задачі .Оденка задумала чисто. Якщо до цього числа додати 43 і отриману суму відняти від числа 96, то одержимо 25. Яке число задумала Оденка ?

а)96-(х+43)=25 6) (х+43)-96=25 в) (х-43)+96=25 г)(43-х)-96=25

5. Знайдіть задумане чисто Оленки. ( розв’яжіть рівняння).

 

1

2

3

4

5

Варіант 1

а

г

б

г

312

Варіант 2

в

б

г

а

31

 

V Підсумок

Сьогодні ви гарно попрацювали . Підсумком нашого уроку буде розгадування кросворду.

 

  1. геометрична фігура, яка має початок і немає кінця
  2.   розв’язок рівняння
  3.   наступне число 5, 6 ,7,...
  4.   компонент дії додавання
  5.   арифметична....
  6.   знак арифметичної дії
  7.   найменше натуральне число
  8.   результат дії віднімання

VI Домашнє завдання

У нас ще залишилась одна рибина Камбала. Що ж вона нам запропонує? На ній ми знайдемо домашнє завдання

Повторити §11, розв’язати №  385, 389(1),391

 

docx
Додано
6 березня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку