Тема: Рівняння
Мета: закріпити й узагальнити знання учнів з теми « Рівняння» формувати уміння розв’язувати рівняння, задачі на складання рівнянь, формувати уміння і навички аналізувати задачі для вибору раціонального способу розв’язування ;
розвивати логічне мислення; сприяти вихованню старанності і охайності під час запису.
Рівняння - це золотий ключ, який відкриває всі математичні таємниці
С.Коваль
Хід уроку
Діти, щоб дізнатись тему сьогоднішнього уроку потрібно відгадати загадку:
Загадкове, вам знайоме
В ньому є щось невідоме
Його треба розв’язати
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко без вагання
Відповість, що це ...
На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо розв’язувати рівняння, задачі на складання рівнянь. Але урок ми проведемо у вигляді подорожі до моря. Щоб дістатись до моря ви сьогодні будете не просто учні, а учні-краплинки води. Вашими помічниками в подорожі стануть уважність, пам’ять, швидкість мислення, винахідливість, взаємодопомога. Але, щоб перетворитися на краплинки води і потрапити до моря, варто перевірити чи готові ви до подорожі. Перевіримо ваші знання.
І Актуалізація знань
Проведемо гру «Закінчи речення»
Рівняння - одне з найважливіших понять не тільки математики, а й багатьох прикладних наук. Це найзручніший спосіб для розв’язання найважчих задач. Рівняння - це золотий ключ, який відкриває всі математичні таємниці.
Багато уваги розв’язанню рівнянь приділив арабський математик першої половини IX ст. Мухам мед бен - Муса аль-Хорезмі.
З чим завданням ви справились молодці, а зараз проведемо усну розминку:
х+17 = 50,
х = 50-17,
х = 33.
х—14 = 66,
х = 66+14,
х = 80.
100-х = 35,
х= 100 -35,
х = 65.
А тепер давайте прочитаємо вирази, використовуючи слова «сума» і «різниця»
х +34 (134+х) - 583 (242 - а) -126
х-57 (х-506)+ 215 475 -(х-129)
206-у 345-(х+120) а+ 652
Молодці, я думаю ви готові стати краплинками, щоб продовжити свою подорож. Ми знаємо, що море складається з трьох шарів:
Верхній - планктон, Середній - нектон, Нижній - бентос.
В кожному шарі живе дуже багато риби і щоб дізнатись про фауну моря потрібно розв’язати такі завдання.
II. Розв’язування вправ. Ось жителька планктону Медуза роздала завдання. Виберіть ті рівняння,які ви швидко розв’яжете :
х + 26 = 33 56-х = 49 х-23 = 54 80 + х= 857
х = 33-26 х = 56-49 х = 54+23 х = 857-80
х = 7 х = 7 х = 77 х = 777
Діти, підніміть руку в кого відповідь складається з 1 цифри. Назвіть корінь вашого рівняння?
Діти, підніміть руку в кого відповідь складається з 2 цифр. Назвіть корінь вашого рівняння?
Діти, підніміть руку в кого відповідь складається з 3 цифр. Назвіть корінь вашого рівняння?
Скажіть, яке число зустрічалось у вас найчастіше при розв’язуванні рівнянь. А що ми знаємо про число 7? Розкажіть.
З давніх-давен щасливим вважалося число 7. У багатьох народів число 7 увійшло до легенд, прислів'ї та приказок як синонім чогось великого та непорушного. Всі чули про сім чудес світу.
У Середньовіччі кожна освічена людина повинна була знати сім вільних мистецтв. Це були предмети, що вивчались у середньовічній школі.
7. Музика
Згідно з легендами, значна кількість давніх міст збудовано на семи холмах, утому числі Рим та Київ. Ще з давніх-давен рибалки, мисливці, землероби спостерігали за небом, їх увагу привернуло сузір'я Великої Ведмедиці, в якому сім зірок. А Місяць? Спостерігаючи, як змінюється форма його диска, люди помітили, що через 7 днів після молодика на небі з'являється пів-Місяць, ще через 7 — повний Місяць і т.д.
До цього часу в нас тиждень з семи днів; ми вважаємо, що веселка складена з семи кольорів (Червоний, оранжевий жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий)
Кажуть, що ріка Ніл має 7 рукавів, та їх значно більше.
Про щось невідоме ми кажемо «за сімома печатками», а коли хтось почуває себе щасливим, то він на «сьомому небі».
У народній творчості теж часто зустрічається число 7. А чи знаєте ви прислів’я чи приказки у яких зустрічається число 7?
Перший шар ми подолали. Другий шар моря —нектон. Тут водиться риба, маса якої досягає 1,5 тонни при довжині 9 м. Називається вона білуга. Вона підготувала для вас конверт: № 375(1,3), 381(4,6), 384 (1,3)
Отже, свої знання ми збагатили. А чи мажемо продовжиш подорож? Ні. Ой, тут у нас є ще й осетр зі своєю задачею: № 409
III Самостійна робота (тестування)
Ось подолали і другий шар. Підходимо до третього, а там нас чекає коник із тестуванням.
Варіант1
1 .Знайти невідомий доданок х+150= 460
а)310 6)300 в)610 г)460
2.Знайти невідомий від’ємник 280-х = 130
а)420 6)80 в)20 г)150
3.Яке з рівнянь має коренем число 4 ?
а)28-у=13 б)а+12=16 в)15+(26-у)=38 г)96-(х+16)=78
4.Яке з рівнянь відповідає умові задачі. Петрик задумав чисто. Якщо від цього числа відняти 187 і отриману різницю відняти від числа370, то одержимо245. Яке чисто задумав Петрик?
а)(х-187)-370=245 б)370-(187-х)=245 в)(187-х)-370=245 г) 370-(х-187)=245
5.Знайдіть задумане чисто Петрика ( розв’яжіть рівняння).
Варіант 2
1.Знайти невідомий від’ємник 206-х =139
а) 273 б)345 в)67 г)87
2. Знайти невідомий доданок х+34= 76
а)110 б) 42 в)100 г)46
З Яке з рівнянь має коренем число 2 ?
а) х-53=68 6) 48+(а-28)=58 в) 103-у=89 г)73+( 18-х)=89
4. Яке з рівнянь відповідає умові задачі .Оденка задумала чисто. Якщо до цього числа додати 43 і отриману суму відняти від числа 96, то одержимо 25. Яке число задумала Оденка ?
а)96-(х+43)=25 6) (х+43)-96=25 в) (х-43)+96=25 г)(43-х)-96=25
5. Знайдіть задумане чисто Оленки. ( розв’яжіть рівняння).
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Варіант 1 |
а |
г |
б |
г |
312 |
Варіант 2 |
в |
б |
г |
а |
31 |
V Підсумок
Сьогодні ви гарно попрацювали . Підсумком нашого уроку буде розгадування кросворду.
VI Домашнє завдання
У нас ще залишилась одна рибина Камбала. Що ж вона нам запропонує? На ній ми знайдемо домашнє завдання
Повторити §11, розв’язати № 385, 389(1),391