Урок "Розв’язування вправ і задач на відсотки"

Про матеріал
Розробка уроку, яка допомагає розвивати медіаграмотність школярів. Метою уроку є повторити відомості про відсотки, знаходження відсотків від числа та числа за його відсотком; розвивати в учнів усний рахунок, логічне мислення, обчислювальні навички; виховувати наполегливість, працелюбність, свідоме ставлення до навчання; формувати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях та у житті; розвивати вміння протистояти впливу пропаганди та реклами; виховувати критичне ставлення до інформації та відповідальність за свої дії.
Перегляд файлу

Тема уроку. Розв’язування вправ і задач на відсотки

Мета уроку. Повторити відомості про відсотки, знаходження відсотків від числа та числа за його відсотком. Розвивати в учнів усний рахунок, логічне мислення, обчислювальні навички; виховувати наполегливість, працелюбність, свідоме ставлення до навчання. Формувати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях та у житті. Розвивати вміння протистояти впливу пропаганди та реклами. Виховувати критичне ставлення до інформації та відповідальність за свої дії.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

Обладнання: проектор, інтерактивна дошка, ватман, схема, картинки

Програмне забезпечення та Інтернет-сервіси: сервіси LearningApps, Kahoot

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальна бесіда. Запитання до учнів:

  • Що таке відсоток?
  • Як знайти відсоток від числа?
  • Як знайти число за його відсотком?
  • Скільки відсотків дівчат у вашому класі?

Інтерактивна вправа «Встанови відповідність» (https://learningapps.org/watch?v=pzzx0kptk19)

Завдання. Встановити відповідність між зображенням та відсотком фігури, яка зафарбована. (Учні виконують вправу на інтерактивній дошці).

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

У моєму класі 25 учнів, тому розрізаю круг на 25 рівних частин. Кожному учневі роздаю одну частину. За допомогою магнітів на дошці учні із частин утворюють круг.

  • Скільки відсотків становить круг? (Клас – це єдине ціле, тому всі учні класу – 100%)
  • Скільки відсотків від всіх учнів класу становить кожен учень? (100%: 25 = 4%)

IV. Повідомлення теми та мети уроку

V. Розв’язування задач.

Практичне завдання. Нехай у вас є 1000 грн. Ви хочете вкласти цю суму на депозит. Проаналізуйте різні варіанти депозиту (гривні, долар, євро), врахуйте курс валют та визначте яким буде найвигіднішим вклад.

(Відповідь. Найкращим буде вклад у гривнях).

Фізкультхвилинка (учні рухаються під музику та слова Олексія Малахова «Сто відсотків щастя»).

(Звучить пісня)

Матуся сорочку мені вишивала

І тихо співала пісні

Про вічне кохання,

Про мить сподівання,

Та зичила щастя мені.

Вона вчила мене дарувати добро,

Я бажаю його вам усім!

Хай минає печаль і розвіється зло,

Хай лелеки летять в кожен дім!

 

Приспів:

Сто відсотків щастя бажаю вам!

Сто листів кохання і телеграм!

Друзів на всі віки і шлях легкий,

Щоб серця палали живим вогнем!

Мрії хай збуваються день за днем!

Миру у кожен дім бажаю всім! Всім!

 

  • 100% щастя – це багато? (відповіді учнів)

Робота в групах.

Учні діляться на 4 групи. Кожна група отримує вирізку із реклами.

Завдання проаналізувати рекламу і зробити висновок про доцільність покупки.

 

Група 1.

Пачка олівців коштувала 50 грн. За скільки ви купите олівці? Це можливо?

 

 

Група 2. Морозиво коштувало 30 грн. У сусідньому магазині таке ж морозиво коштує 23 грн. Де краще купити морозиво? Чи вигідною буде покупка?

Група 3. Записник коштує 40 грн. В сусідньому магазині записник коштує 35 грн. Яку покупку вигідно зробити, щоб придбати два записник

Група 4. Глобус коштував 120 грн, а після знижки став коштувати 80 грн.  Чи варто довіряти рекламі?

Учні, виконавши завдання в групі, обговорюють його. Завдання проектуються на інтерактивну дошку.

Завдання «Чарівна скринька». Дуже часто магазини, фірми з нагоди дня народження організовують акції. Відсоток знижки витягають із коробочки або скриньки. Давайте сьогодні спробуємо визначити свій рівень знижки.  Уявіть, що товар коштує 1500 грн.

Вчитель пропонує учням скриньку, в якій записані відсотки. Учні витягають записки із відсотками та обчислюють, якою буде нова ціна товару.  (на листках записано 5%, 3%, 8%, 10%, 15%, 18%, 20%, 22%, 25%, 30%, 35%, 40%. 50%).

VI. Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Так-Ні». Гра проводиться за допомогою сервісу kahoot! Учні завантажують сервіс з допомогою планшетів і приєднуються до сесії вчителя.

V. Підсумки уроку і домашнє завдання.

Вправа «Самооцінка».

На дошці прикріплений ватман із зображенням шкали на 100%. Учні за допомогою смайликів оцінюють рівень засвоєння своїх знань, прикріплюючи смайлики на відповідний рівень.

C:\Users\Користувач\Desktop\IMG_1323.JPG

 

Домашнє завдання.

У газетах, журналах, в Інтернет знайти інформацію, у якій зазначені відсотки. Проаналізувати дані у статті та визначити, чи можливою є така інформація, достовірною.   

 

docx
Додано
19 вересня 2021
Переглядів
523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку