Тема уроку. Розв’язування вправ і задач на відсотки
Мета уроку. Повторити відомості про відсотки, знаходження відсотків від числа та числа за його відсотком. Розвивати в учнів усний рахунок, логічне мислення, обчислювальні навички; виховувати наполегливість, працелюбність, свідоме ставлення до навчання. Формувати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях та у житті. Розвивати вміння протистояти впливу пропаганди та реклами. Виховувати критичне ставлення до інформації та відповідальність за свої дії.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок
Обладнання: проектор, інтерактивна дошка, ватман, схема, картинки
Програмне забезпечення та Інтернет-сервіси: сервіси LearningApps, Kahoot
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальна бесіда. Запитання до учнів:
Інтерактивна вправа «Встанови відповідність» (https://learningapps.org/watch?v=pzzx0kptk19)
Завдання. Встановити відповідність між зображенням та відсотком фігури, яка зафарбована. (Учні виконують вправу на інтерактивній дошці).
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.
У моєму класі 25 учнів, тому розрізаю круг на 25 рівних частин. Кожному учневі роздаю одну частину. За допомогою магнітів на дошці учні із частин утворюють круг.
IV. Повідомлення теми та мети уроку
V. Розв’язування задач.
Практичне завдання. Нехай у вас є 1000 грн. Ви хочете вкласти цю суму на депозит. Проаналізуйте різні варіанти депозиту (гривні, долар, євро), врахуйте курс валют та визначте яким буде найвигіднішим вклад.
(Відповідь. Найкращим буде вклад у гривнях).
Фізкультхвилинка (учні рухаються під музику та слова Олексія Малахова «Сто відсотків щастя»).
(Звучить пісня)
Матуся сорочку мені вишивала
І тихо співала пісні
Про вічне кохання,
Про мить сподівання,
Та зичила щастя мені.
Вона вчила мене дарувати добро,
Я бажаю його вам усім!
Хай минає печаль і розвіється зло,
Хай лелеки летять в кожен дім!
Приспів:
Сто відсотків щастя бажаю вам!
Сто листів кохання і телеграм!
Друзів на всі віки і шлях легкий,
Щоб серця палали живим вогнем!
Мрії хай збуваються день за днем!
Миру у кожен дім бажаю всім! Всім!
Робота в групах.
Учні діляться на 4 групи. Кожна група отримує вирізку із реклами.
Завдання проаналізувати рекламу і зробити висновок про доцільність покупки.
Група 1.
Пачка олівців коштувала 50 грн. За скільки ви купите олівці? Це можливо?
Група 2. Морозиво коштувало 30 грн. У сусідньому магазині таке ж морозиво коштує 23 грн. Де краще купити морозиво? Чи вигідною буде покупка?
Група 3. Записник коштує 40 грн. В сусідньому магазині записник коштує 35 грн. Яку покупку вигідно зробити, щоб придбати два записник
Група 4. Глобус коштував 120 грн, а після знижки став коштувати 80 грн. Чи варто довіряти рекламі?
Учні, виконавши завдання в групі, обговорюють його. Завдання проектуються на інтерактивну дошку.
Завдання «Чарівна скринька». Дуже часто магазини, фірми з нагоди дня народження організовують акції. Відсоток знижки витягають із коробочки або скриньки. Давайте сьогодні спробуємо визначити свій рівень знижки. Уявіть, що товар коштує 1500 грн.
Вчитель пропонує учням скриньку, в якій записані відсотки. Учні витягають записки із відсотками та обчислюють, якою буде нова ціна товару. (на листках записано 5%, 3%, 8%, 10%, 15%, 18%, 20%, 22%, 25%, 30%, 35%, 40%. 50%).
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Гра «Так-Ні». Гра проводиться за допомогою сервісу kahoot! Учні завантажують сервіс з допомогою планшетів і приєднуються до сесії вчителя.
V. Підсумки уроку і домашнє завдання.
Вправа «Самооцінка».
На дошці прикріплений ватман із зображенням шкали на 100%. Учні за допомогою смайликів оцінюють рівень засвоєння своїх знань, прикріплюючи смайлики на відповідний рівень.
Домашнє завдання.
У газетах, журналах, в Інтернет знайти інформацію, у якій зазначені відсотки. Проаналізувати дані у статті та визначити, чи можливою є така інформація, достовірною.