УРОК № 7
ТЕМА УРОКУ: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ВПРАВ НА ЗАСТОСУВАННЯ ВЛАСТИВОСТЕЙ СТЕПЕНЯ З НАТУРАЛЬНИМ ПОКАЗНИКОМ
МЕТА УРОКУ:
НАВЧАЛЬНА: навчити застосовувати властивості степеня з натуральним показником при спрощенні виразів і розв’язуванні рівнянь, користуватися властивостями степеня при визначенні значень числових виразів та при порівнянні чисел
РОЗВИВАЮЧА: розвивати в учнів комунікативні компетентності, компетентності продуктивної творчої діяльності та саморозвитку і самоосвіти
ВИХОВНА: виховувати самостійність, лаконічність викладу думки, акуратність ведення записів, ретельність у виконавських діях тощо
Тип уроку: урок застосування знань, формування умінь та навичок учнів ХІД УРОКУ:
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Я хочу розпочати сьогоднішній урок із питання, яке, здається, недоречним на уроці математики: „Як ви гадаєте, чи знають дорослі люди та діти шкільного віку елементарні правила дорожнього руху?”
Ймовірна відповідь: „Так!”
А чи всі користуються ними, тобто чи всі застосовують правила дорожнього руху у реальних життєвих ситуаціях?
Ймовірна відповідь: „Ні!”
Нажаль, таких прикладів можна навести чимало. Ми знаємо правила, чули про закони, але користуватися ними не вміємо або користуємося невдало. В математиці, як у житті! Вивчив правило – чудово, а чи навчився їм користуватися? Ми з вами на минулому уроці познайомились і довели властивості степеня з натуральним показником, виходячи з цього, як ви гадаєте, чому ми маємо присвятити свій сьогоднішній урок?
Ймовірна відповідь: „Тому, щоб навчитися користуватися вивченими властивостями степеня на практиці.”
Дійсно, на сьогоднішньому уроці ми маємо навчитися застосовувати властивості степеня на практиці.
2.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
3.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Технологія «Знайди помилку».
2. Фронтальне опитування учнів
1. Дайте визначення степеня з натуральним показником.
2. Як інакше називають другу та третю степінь числа?
3. Сформулюйте властивості степеня з натуральним показником.
4. Запишіть ці властивості у вигляді формул.
Властивості степеня з натуральним показником:
am ∙ an = am+n;
am : an = am-n; а ≠ 0, m > n
(am)n = am∙n;
(ab)n = anbn;
, b ≠ 0
5. Доведіть основну властивість.
4.ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ УЧНІВ ДОВОДИТИ ТОЖНОСТІ
Колективне виконання завдань з підручника: № 217, 219, 221, 224, 225
5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Давайте разом заповнимо пелюстки моєї „алгебраїчної ромашки”.
Користуючись різними властивостями степеня, на пелюстках цих „ромашок” написати приклади, які б дорівнювали виразу в середині. Чим більше пелюсток, тим краще.
6. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
§6, виконати № 218, 220, 222