Відпрацювання навичок учнів, застосовувати набуті знання для розв'язання прикладів і задач за допомогою рівнянь. Розвивати самостійність вміння аналізувати умову задачі та хід рішення. Формувати світогляд (правильні уявлення), пов'язаний з відображенням реальних процесів та їх властивостей у математичних поняттях.
Тема: Числові та буквені вирази. Рівняння. 5 клас.
Урок 4.
Тема. Розв'язування вправ та задач на рівняння. Самостійна робота.
Мета: відпрацювання навичок учнів застосовувати набуті знання для розв'язання прикладів і задач за допомогою рівнянь. Розвивати самостійність вміння аналізувати умову задачі та хід рішення. Формувати світогляд (правильні уявлення), пов'язаний з відображенням реальних процесів та їх властивостей у математичних поняттях.
Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань
Розв’язати кросворд.
1. Вони бувають числові та буквені.
2. Другий компонент дії ділення.
3. Число від якого віднімають.
4. Результат дії віднімання.
5. Значення невідомого в рівнянні.
6. Число, яке ділять.
7. Розв’язок рівняння.
1 |
в |
и |
р |
а |
з |
и |
|
||||||||
2 |
д |
і |
л |
ь |
н |
и |
к |
||||||||
3 |
з |
м |
е |
н |
ш |
у |
в |
а |
н |
е |
|
||||
8 |
4 |
р |
і |
з |
н |
и |
ц |
я |
|||||||
|
5 6 7 |
р |
о |
з |
в |
я |
з |
о |
к |
||||||
д |
і |
л |
е |
н |
е |
|
|
||||||||
к |
о |
р |
і |
н |
ь |
||||||||||
д |
о |
д |
а |
в |
а |
н |
н |
я |
|
||||||
8. Дія, результат якої сума.
II. Застосування знань
Методика проведення гри
У спеціальному конверті учням пропонується набір карток. Зазвичай їх більше, ніж відповідей на великій картці, яку також вкладено в конверт. Наприклад, на великій карті намальовано 6 прямокутників, а в учня 7-8 карток таких самих розмірів, що й записані на них вправи. Учень дістає з конверта картку, розв'язує рівняння і накриває нею відповідний результат. Картки накладають лицьовим боком униз. Якщо всі рівняння розв'язані правильно, то зворотні боки карток, що накладені на велику картку, складають якийсь умовний шифр: рисунок, креслення, літеру. Вчитель, проходячи по рядах, легко визначає результати роботи учнів. За бажанням роботу учнів можна оцінити.
Наведемо приклад карток і великої картки:
20 + x = 70 |
|
42 – x = 7 |
|
у – 60 = 31 |
|
|
|
|
|
(48 – x) + 24 = 63 |
|
516 – (у + 145) = 276 |
|
(y + 83) – 112 = 243 |
Велика картка
|
|
|
|
|
|
1) 300; 2) 400; 3) 600; 4) 700.
1) 440; 2) 430; 3) 30; 4) 120.
1) 238 + у = 416; 2) т – 2092 = 1067; 3) 987 – (х + 364) = 519; 4) х · х = 104.
1) (х – 187) – 370 = 245; 2) 370 – (х – 187) = 245;
3) (187 – х) – 370 = 245; 4) 370 – (187 – х) = 245.
Коди відповідей |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
2 |
4 |
3 |
2 |
ІІІ. Підсумок уроку
Рефлексія.
Продовж речення.
VI. Домашнє завдання
Повторити §11.
Виконати №399, 401.
1