Урок Розв'язування задач на тему "Рівномірний рух. Швидкість рівномірного руху".

Про матеріал
Даний конспект уроку допоможе вчителям у підготовці до уроку, у формуванні навичок та умінь учнів застосовувати отримані знання під час розв'язування задач, використовуючи різні форми навчання на уроці.
Перегляд файлу

Тема. Розв’язування задач.

Мета уроку: осмислення учнями відомих понять «рівномірний рух» і «швидкість рівномірного руху», формування вмінь і навичок застосовувати отримані знання під час розв’язування задач.

Тип уроку: урок засвоєння вмінь і навичок.

Хід уроку

Недостатньо знати, необхідно також застосовувати.

Д. Юм

І. Організаційний етап.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя.

 Сьогодні на уроці ми узагальнимо та систематизуємо ваші знання з теми  «рівномірний рух» та «швидкість рівномірного руху». Для цього ми з вами відправимось у подорож до країни знань.

Вам, шановні учні, я пропоную стати космічними дослідниками і відправитись в міжнародну експедицію. Кожен з вас покаже свої знання з теорії, при розв’язуванні експериментальних та якісних задач, вміння працювати в команді. Наша гра розпочинається! Дослідники, не забувайте, що в грі діють закони: закон часу та закон чіткості і чесності!       

ІІІ.  Інтерактивна вправа. Проведення гри - подорожі .

Вправа «Визначте свій настрій на уроці».Учитель пропонує учням наклеїти смайлики, які відповідають їхньому настрою на уроці. Учитель визначає психологічну налаштованість учнів на урок .

Станція «Розминка».

Форма роботи: командна гра учнів.

Гру проводить учитель, який задає запитання учням. (Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бали).

Бліц опитування.

1. Зміну з часом положення тіла або частин тіла в просторі відносно інших тіл називають …

2. Тіло, відносно якого розглядається положення рухомого тіла називається …

3. Фізична модель тіла, розмірами якого в умовах даної задачі можна знехтувати називається …

4. Уявна лінія, яку описує матеріальна точка під час руху називається …

5. Рух, коли матеріальна точка рухається уздовж прямої, називається …

6. Рух, коли матеріальна точка рухається уздовж кривої, називається …

7. Довжину траєкторії, яку описує тіло під час свого руху називають …

8. Рух, під час якого тіло за будь-які однакові інтервали часу проходить однаковий шлях, називається …

9. Напрямлений відрізок прямої, який з’єднує початкове та кінцеве положення тіла, називають …

10. Фізична величина, яка показує, який шлях проходить тіло за одиницю часу називається …

11. Швидкість руху тіла позначають літерою …

12. Одиниця швидкості руху тіла в СІ є …

 Станція «Практична».

Форма роботи: робота учнів у парах.

Учні розв’язують  задачі на картках. (Кожна відповідь оцінюється в 1 бал).

Задача №1

Виразіть у метрах за секунду швидкості: 7,2 км/год; 3600 см/хв.

Задача №2

Виразіть у метрах за секунду швидкості: 6 м/хв; 36 дм/год.

Станція «Розв’яжи задачу».

Форма роботи: індивідуальна робота учнів.

Учні розв’язують  задачі на картках. (Правильна відповідь оцінюється в 10 балів).

1. Людина робить 5 кроків за 3с. Довжина кроку становить 75 см. Скільки часу витратить людина на подолання 6 км 750 м?

2. Людина йде зі швидкістю 5,4 км/год. Скільки кроків у секунду вона робить? Довжина кроку становить 60 см.

Станція «Експериментальна». «Автомобільні перегони».

Форма роботи: робота учнів у групі.

Влаштуйте перегони автомобілів. Для цього до кожного іграшкового автомобіля прив’язана нитка, а другий кінець нитки закріплений на олівці. Рухайте автомобілі, обертаючи олівець. Хто швидше пройде трасу? Якою є швидкість руху кожного автомобіля? Які прилади вам потрібні, щоб це визначити?

Станція «Помилок».

Форма роботи: робота учнів у парах.

Знайти та виправити помилки у разі їх наявності. (Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бали).

1) 1 км = 100см                4) 10 см = 0,1 м

2)  ʋ = Ɩ/t                            5) 1 хв = 3600 с       

3) 1 год = 360 с                 6) Ɩ= ʋ ∙ t

Станція «Зайве слово».

Форма роботи: робота учнів у групі.

Із даного переліку слів з теми, серед яких зустрічаються поняття, назвати слова, які не мають відношення до неї. (Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бали).

Для першої групи:

1) механічний рух, швидкість, метр, терези, час;

2) траєкторія, секунда, кілометр, температура, переміщення;

3) шлях, довжина, кілометр, об’єм;

4) матеріальна точка, тіло відліку, мензурка, графік руху.

Для другої групи:

1) траєкторія, шлях, переміщення, молекула;

2) сантиметр, спідометр, енергія, лінійка;

3) година, метр за секунду, об’єм, шлях;

4) швидкість, температура, матеріальна точка, кілометр

 

Станція «Пізнавальна».

Метод навчання: метод цікавих повідомлень.

 Учні  презентують цікаві повідомлення.

1) Найбільша і найменша швидкість серед тварин.

2) Швидкість транспортних засобів.

3) Швидкість перебігу фізичних явищ.

4) Чому швидкість кораблів вказують не в км/год, а у вузлах?

ІV. Підведення підсумків уроку.

Станція «Підсумкова».

Форма роботи: бесіда з учнями.

Учитель підводить підсумок уроку. Наша подорож закінчується. Ми знаходимось на станції підсумкова, але й тут на нас чекає завдання. Прокоментувати вислів Д. Юма, взятий за епіграф до уроку: « Недостатньо знати, необхідно також застосовувати».(Заслуховуються думки учнів).

Учитель підводить підсумок бесіди. Будь яка наука будується на знаннях, практиці. Наша подорож – це ще одна цеглинка у міцний фундамент ваших знань.

Проводиться підрахунок балів. Учитель оголошує оцінки , отримані учнями за урок.

 

V.  Домашнє завдання.

1).Повторити §9,10.

        2).Скласти ребуси, кросворди, вірші з вивченої теми.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Довга Ганна Вільямсівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 9. Рівномірний рух. Швидкість руху
Додано
14 березня
Переглядів
186
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку