Тема. Розв’язування задач.
Мета уроку: осмислення учнями відомих понять «рівномірний рух» і «швидкість рівномірного руху», формування вмінь і навичок застосовувати отримані знання під час розв’язування задач.
Тип уроку: урок засвоєння вмінь і навичок.
Хід уроку
Недостатньо знати, необхідно також застосовувати.
Д. Юм
І. Організаційний етап.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вступне слово вчителя.
Сьогодні на уроці ми узагальнимо та систематизуємо ваші знання з теми «рівномірний рух» та «швидкість рівномірного руху». Для цього ми з вами відправимось у подорож до країни знань.
Вам, шановні учні, я пропоную стати космічними дослідниками і відправитись в міжнародну експедицію. Кожен з вас покаже свої знання з теорії, при розв’язуванні експериментальних та якісних задач, вміння працювати в команді. Наша гра розпочинається! Дослідники, не забувайте, що в грі діють закони: закон часу та закон чіткості і чесності!
ІІІ. Інтерактивна вправа. Проведення гри - подорожі .
Вправа «Визначте свій настрій на уроці».Учитель пропонує учням наклеїти смайлики, які відповідають їхньому настрою на уроці. Учитель визначає психологічну налаштованість учнів на урок .
Станція «Розминка».
Форма роботи: командна гра учнів.
Гру проводить учитель, який задає запитання учням. (Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бали).
Бліц опитування.
1. Зміну з часом положення тіла або частин тіла в просторі відносно інших тіл називають …
2. Тіло, відносно якого розглядається положення рухомого тіла називається …
3. Фізична модель тіла, розмірами якого в умовах даної задачі можна знехтувати називається …
4. Уявна лінія, яку описує матеріальна точка під час руху називається …
5. Рух, коли матеріальна точка рухається уздовж прямої, називається …
6. Рух, коли матеріальна точка рухається уздовж кривої, називається …
7. Довжину траєкторії, яку описує тіло під час свого руху називають …
8. Рух, під час якого тіло за будь-які однакові інтервали часу проходить однаковий шлях, називається …
9. Напрямлений відрізок прямої, який з’єднує початкове та кінцеве положення тіла, називають …
10. Фізична величина, яка показує, який шлях проходить тіло за одиницю часу називається …
11. Швидкість руху тіла позначають літерою …
12. Одиниця швидкості руху тіла в СІ є …
Станція «Практична».
Форма роботи: робота учнів у парах.
Учні розв’язують задачі на картках. (Кожна відповідь оцінюється в 1 бал).
Задача №1
Виразіть у метрах за секунду швидкості: 7,2 км/год; 3600 см/хв.
Задача №2
Виразіть у метрах за секунду швидкості: 6 м/хв; 36 дм/год.
Станція «Розв’яжи задачу».
Форма роботи: індивідуальна робота учнів.
Учні розв’язують задачі на картках. (Правильна відповідь оцінюється в 10 балів).
1. Людина робить 5 кроків за 3с. Довжина кроку становить 75 см. Скільки часу витратить людина на подолання 6 км 750 м?
2. Людина йде зі швидкістю 5,4 км/год. Скільки кроків у секунду вона робить? Довжина кроку становить 60 см.
Станція «Експериментальна». «Автомобільні перегони».
Форма роботи: робота учнів у групі.
Влаштуйте перегони автомобілів. Для цього до кожного іграшкового автомобіля прив’язана нитка, а другий кінець нитки закріплений на олівці. Рухайте автомобілі, обертаючи олівець. Хто швидше пройде трасу? Якою є швидкість руху кожного автомобіля? Які прилади вам потрібні, щоб це визначити?
Станція «Помилок».
Форма роботи: робота учнів у парах.
Знайти та виправити помилки у разі їх наявності. (Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бали).
1) 1 км = 100см 4) 10 см = 0,1 м
2) ʋ = Ɩ/t 5) 1 хв = 3600 с
3) 1 год = 360 с 6) Ɩ= ʋ ∙ t
Станція «Зайве слово».
Форма роботи: робота учнів у групі.
Із даного переліку слів з теми, серед яких зустрічаються поняття, назвати слова, які не мають відношення до неї. (Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бали).
Для першої групи:
1) механічний рух, швидкість, метр, терези, час;
2) траєкторія, секунда, кілометр, температура, переміщення;
3) шлях, довжина, кілометр, об’єм;
4) матеріальна точка, тіло відліку, мензурка, графік руху.
Для другої групи:
1) траєкторія, шлях, переміщення, молекула;
2) сантиметр, спідометр, енергія, лінійка;
3) година, метр за секунду, об’єм, шлях;
4) швидкість, температура, матеріальна точка, кілометр
Станція «Пізнавальна».
Метод навчання: метод цікавих повідомлень.
Учні презентують цікаві повідомлення.
1) Найбільша і найменша швидкість серед тварин.
2) Швидкість транспортних засобів.
3) Швидкість перебігу фізичних явищ.
4) Чому швидкість кораблів вказують не в км/год, а у вузлах?
ІV. Підведення підсумків уроку.
Станція «Підсумкова».
Форма роботи: бесіда з учнями.
Учитель підводить підсумок уроку. Наша подорож закінчується. Ми знаходимось на станції підсумкова, але й тут на нас чекає завдання. Прокоментувати вислів Д. Юма, взятий за епіграф до уроку: « Недостатньо знати, необхідно також застосовувати».(Заслуховуються думки учнів).
Учитель підводить підсумок бесіди. Будь яка наука будується на знаннях, практиці. Наша подорож – це ще одна цеглинка у міцний фундамент ваших знань.
Проводиться підрахунок балів. Учитель оголошує оцінки , отримані учнями за урок.
V. Домашнє завдання.
1).Повторити §9,10.
2).Скласти ребуси, кросворди, вірші з вивченої теми.