Тема уроку: Розв’язування задач. Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Коливальний рух.
Мета уроку: сприяти кращому засвоєнню знань з теми «Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Коливальний рух», формувати навички і уміння розв’язувати фізичні задачі, застосовуючи набуті знання. Розвивати мислення учнів через самостійне застосування знань.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.
Хід уроку
Людина знає фізику, якщо вміє розв’язувати задачі.
Е. Фермі
І. Організаційний етап.
1. Вправа «Кнопки мозку». Дана вправа підвищує енергію тіла, активує мозок, готуючи його до сприйняття нової інформації.
2. Розминка-гра. Учитель по черзі називає всі натуральні числа від одиниці до двадцяти, числа кратні трьом і числа, які містять цифру «3», учні замінюють словом «амплітуда».
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Розгадай ребус.
2. Заповніть таблицю.
Назва величини |
Символ фізичної величини |
Одиниця вимірювання в СІ |
Формула |
Порівняння фізичних величин |
Період обертання |
Т |
|
|
8 хв= …….с |
Обертова частота |
|
1/с |
|
------------- |
|
А |
|
Ɩ0/4 |
35 см=……м |
Період коливання |
|
с |
|
20 с= ……хв |
Частота коливань |
|
Гц |
|
2кГц= …Гц |
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Метод «Розсипані слова»
Учитель пропонує учням із окремих слів, записаних на дошці, скласти вислів: «Людина знає фізику, якщо вміє розв’язувати задачі», та прокоментувати, як вони розуміють цей вислів щодо розв’язування задач на уроках фізики.
ІV. Розв’язування задач.
1. Розв’язування розрахункових задач.
(один учень біля дошки, решта працюють на місцях)
2. Самостійне виконання завдань під контролем і з допомогою вчителя.
3. Задачі на логічне мислення.
Гра «Вірю, не вірю»
4. Розв’язування якісних задач.
V. Підсумок уроку.
Інтерактивна вправа «Результат».
Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли.
VІ. Домашнє завдання.
Повторити §12, §13
Виконати вправу 12(6) та вправу 13(7)