Урок розв’язування задач на тему: "Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Коливальний рух."

Про матеріал
Урок сприятиме кращому засвоєнню знань учнів з теми «Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Коливальний рух», допоможе формувати навички і уміння розв’язувати фізичні задачі, застосовуючи набуті знання, використовуючи різні форми роботи на уроці
Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування задач. Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Коливальний рух.

Мета уроку: сприяти кращому засвоєнню знань з теми «Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Коливальний рух», формувати навички і уміння розв’язувати фізичні задачі, застосовуючи набуті знання. Розвивати мислення учнів через самостійне застосування знань.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Хід уроку

Людина знає фізику, якщо вміє розв’язувати задачі.

Е. Фермі

І. Організаційний етап.

1. Вправа «Кнопки мозку». Дана вправа підвищує енергію тіла, активує мозок, готуючи його до сприйняття нової інформації.

2. Розминка-гра. Учитель по черзі називає всі натуральні числа від одиниці до двадцяти, числа кратні трьом і числа, які містять цифру «3», учні замінюють словом «амплітуда».

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Розгадай ребус.

https://lh3.googleusercontent.com/sSqFcsAm58Ilp8WH6MHQ6s-exv69huEdFY1PTrn-3TPqcQwPX7NUVRBlOTcmCMqtWs557E8=s170

2. Заповніть таблицю.

Назва величини

Символ фізичної величини

Одиниця вимірювання в СІ

Формула

Порівняння фізичних величин

Період обертання

      Т

 

 

8 хв= …….с

Обертова частота

 

1/с

 

-------------

 

      А

 

   Ɩ0/4

35 см=……м

Період коливання

 

       с

 

20 с=  ……хв

Частота коливань

 

  Гц

 

2кГц= …Гц

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Метод «Розсипані слова»

Учитель пропонує учням із окремих слів, записаних на дошці, скласти вислів: «Людина знає фізику, якщо вміє розв’язувати задачі», та прокоментувати, як вони розуміють цей вислів щодо розв’язування задач на уроках фізики.

ІV. Розв’язування задач.

1. Розв’язування розрахункових задач.

(один учень біля дошки, решта працюють на місцях)

  1. У скільки разів обертова частота хвилинної стрілки годинника перевищує обертову частоту годинної стрілки?
  2. Секундна стрілка годинника у 2 рази довша, ніж хвилинна. У скільки разів швидкість руху кінця секундної стрілки перевищує швидкість руху кінця хвилинної стрілки?
  3. Тіло, що коливається, за чотири періоди проходить шлях 16 см. З якою амплітудою коливається тіло?
  4. На стіні кают-компанії теплохода висить годинник, маятник якого коливається з частотою 0,5 Гц. Скільки коливань здійснить маятник за час подорожі теплохода з Одеси до Маріуполя? Середня швидкість руху теплохода дорівнює 15 км/год, а відстань між містами – 600 км.

2. Самостійне виконання завдань під контролем і з допомогою вчителя.

  1. У скільки разів обертова частота секундної стрілки годинника перевищує обертову частоту хвилинної стрілки?
  2. Незатухаючі коливання тіла з амплітудою 4 см і частотою 2 Гц тривали 3 с. Який шлях пройшло тіло за цей час?
  3. Коли підвішений на пружині тягарець коливається у вертикальному напрямку, його висота над столом змінюється від 5 до 15 см. За 1 хв тягарець проходить шлях 6 м. Визначте частоту коливань, вважаючи їх незатухаючими.

     3. Задачі на логічне мислення.

          Гра «Вірю, не вірю»

  1. При добовому обертанні Землі, точки на екваторі та у середніх широтах рухаються з однаковою швидкістю.
  2. Період обертання хвилинної стрілки годинника дорівнює 1,5 години.
  3. За одне коливання тіло проходить шлях, який дорівнює чотирьом амплітудам.
  4. Період коливань математичного маятника збільшиться вдвічі, якщо масу тіла, яке прикріплене до нитки, збільшити у 2 рази.
  5. Чи вірно, що математичним маятником можна вважати портфель школяра, підвішений на мотузці завдовжки 0,5 м?
  6. Прикладами коливального руху є розгойдування гойдалки, обертання Місяця навколо Землі, кружляння на каруселі.

       4. Розв’язування якісних задач.

  1. У скільки разів зміниться період коливань банки з піском, якщо в результаті висипання піску повна маса банки зменшиться в 2 рази?
  2. Куди треба пересунути сочку маятника (тягарець на стрижні), якщо годинник поспішає?
  3. . Чи зміниться період коливань гойдалки, якщо замість однієї людини на гойдалку сядуть двоє?
  4. Космонавт узяв із собою на Місяць наручний механічний годинник і маятниковий годинник. Який з них іде на Місяці так само, як на Землі?

V. Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа «Результат».

Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли.

VІ. Домашнє завдання.

Повторити §12, §13

Виконати вправу 12(6) та вправу 13(7)

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 15. Коливальний рух. Амплітуда, період і частота коливань
Додано
14 березня 2019
Переглядів
4331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку