Урок. Розв'язування задач на відсотки

Про матеріал
Конспект уроку з математики для учнів 5 класу за темою "Відсотки". Задачі уроку: 1. Закріпити теоретичні знання з теми «Відсотки». 2. Удосконалити практичні уміння та навички розв’язувати задачі на знаходження відсотків від числа та числа за його відсотком. 3. Формувати компетентності: математичну, інформаційно-цифрову, підприємливість, соціальні та громадянські компетентності.
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики для учнів 5 класу

вчителя математики Добропільського НВК «Спеціалізована школа  І-ІІІ ступенів №4 з поглибленим вивченням окремих предметів – дошкільний навчальний заклад»

 Андросенко Марини Миколаївни

 

 

Тема: «Знаходження відсотків від числа та числа за його відсотком»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: 
дидактична: сформувати навички розв’язування задач на знаходження числа за його відсотком, вдосконалювати уміння та навички знаходити відсотки від числа, заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності; 
розвивальна: розвивати в учнів усну і письмову культуру мовлення, логічне мислення, цікавість до математики, прагнення краще вчити предмет; здатність до застосування знань і вдосконалення умінь, до забезпечення переносу знань і способів дій у нові умови; 
виховна: виховувати у них позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні навчальні досягнення, допитливість, уважність, натхнення. 
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок; 
Обладнання:

Презентація до уроку, проектор, інтерактивна дошка, конструктор Lego, підручник, робочий зошит, документ-камера, картки оцінювання учнів, смартфони. 
Задачі уроку:

  1. Закріпити теоретичні знання з теми «Відсотки».
  2. Удосконалити практичні уміння та навички розв’язувати задачі на знаходження відсотків від числа та числа за його відсотком.
  3. Формувати компетентності:  математичну, інформаційно-цифрову, підприємливість, соціальні та громадянські компетентності.

 

Очікувані результати

На уроці учні застосовують вміння:

- перетворювати відсотки у дріб, перетворювати дроби у відсотки,

- знаходити відсоток від числа,

- знаходити число за його відсотком,

- розв’язувати задачі на відсотки.

Хід уроку.

Доброго дня, діти. Прошу вас відгадати ребус. Він підкаже вам тему сьогоднішнього уроку.

ДЕВІЗ УРОКУ:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:cmlZUGhcRksELM:http://nasha-vifania.at.ua/blaise_pascal_b.jpg «Предмет математики є на стільки серйозним, що корисно не втрачати випадку зробити його цікавішим»

                                                             Блез Паскаль

 

 

 

І. Перевірка домашнього завдання

Вправа «Lego».

(учні працюють в парах, вони повинні за допомогою конструктора складати пірамідки за вказівками вчителя)

  1. Скласти піраміду з 4 деталей у якій 50% червоних деталей
  2. Скласти піраміду з 4 деталей у якій 25% зелених деталей
  3. Скласти піраміду  з 5 деталей у якій 40% зелених деталей
  4. Скласти піраміду у якій 20% червоних деталей
  5. Скласти піраміду у якій 75% синіх деталей

Інтерактивна вправа «Знайди пару»

https://learningapps.org/watch?v=pg1070zo519

Інтерактивна вправа «Впиши правильну відповідь»

https://learningapps.org/watch?v=pk8bb1uu219

ІІ. Актуалізація знань.

Робота з ментальною картою.

 

 

 

 

 

 

 

ЛИСТ ОЦІНЮВАННЯ

Прізвище        клас

Виконана робота

Кількість балів

Кількість зароблених балів

1

Домашня робота

 

2

Вправа «Lego»

2б

 

3

Інтерактивні вправи

 

4

Робота в групах

 

5

Відповіді доповідачей та рецензентів

1-2б

 

8

Контроль знань

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ми з вами розв'язували багато задач на відсотки. Скажіть, а навіщо нам потрібно було цьому вчитися? Де застосовуються ті знання і вміння, які ви отримали, вивчаючи тему "Відсотки"?

          Знання з теми «Відсотки» мають широке використання у повсякденному житті. Ми розглянемо практичне застосування відсотків у банківській справі. Поговоримо про банк та деякі аспекти його повсякденної роботи.

Ринкова система постійно розширюється та вдосконалюється. Важливу роль у ринкових відносинах відіграють комерційні банки, які виконують 2 основні функції: зберігають грошові вклади і надають кредити. Тож сьогодні, діти, ваше майбутнє дуже важко уявити без якісної математично-економічної освіти. Життя постійно вимагатиме від вас такої особистісної якості, як вміння бути діловою людиною. А як ви розумієте, яка це ділова людина? (Відповіді дітей)

(Діти розгадують ребус)

Відповідь. БАНК

Перевірка домашнього завдання по роботі з енциклопедією над новими поняттями – 5хв.

Банк — це установа, яка акумулює тимчасово вільні кошти на принципах строковості, надає кредити, здійснює грошові розрахунки.

Часто можна почути такі терміни: кредит, депозит, іпотека тощо. Може хтось із вас знає, що означають ці терміни і коли їх слід вживати?

Кредит — кошти, що надаються банком громадянам і юридичним особам для використання з поверненням банку з відсотками.

Депозит — кошти, що приймаються банком від громадян і юридичних осіб, зберігаються і повертаються особам з відсотками.

Іпотека  - це застава нерухомості для забезпечення зобов’язань перед кредитором.

Найпоширеніший варіант використання іпотеки - це покупка квартири в кредит. Заставляється при цьому, як правило, житло, що купується, хоча можна закласти й уже наявну у власності квартиру.

Прибуток банку формується залежно від вкладів і кредитів: кредити дають під 10 % — 20 %, депозити приймають під 5 % — 18 %.

Прибуток банку — це різниця між депозитом і кредитом.

Як бачимо банківська справа тісно пов’язана з відсотками.

Але уміти виконувати відсоткові розрахунки потрібно усім верствам населення. Розглянемо це на прикладі уявної родини.

ІІІ. Застосування знань, удосконалення вмінь та навичок.

В роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Арістотеля: «Розум полягає не лише у знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання».

Вам надається можливість застосовувати свої знання й вміння на всіх етапах уроку.

(учні працюють в групах над задачами, розв’язки виводяться на екран за допомогою документ-камери )


Задача 1. «Мамі телефон»

У мами скоро день народження і вона мріє про новий телефон. У магазині «Алло» якраз знижка 18% на усі моделі. За якою ціною можна придбати тетефон Sony, якщо його його початкова ціна 4210 грн?  

 

Задача 2. «Ліки для бабусі»

У бабусі закінчилися ліки від тиску і вона просить вас купити їй нові. В аптеці «Здоров’я» вони коштують 130 грн., а в аптеці «Добрі ліки» 150, але в цій аптеці у нас є дисконтна картка на знижку 18%. У якій аптеці нам вигідніше купувати ліки?

 

Задача 3. «Хочу мати автомобіль»

Батько вирішив оформити кредит на купівлю автомобіля.  Йому сподобався Nissan Qashqai, який коштує 420 000 грн. ПриватБанк надає кредит на купівлю автомобіля під 12% річних на три роки за умови першого внеску 20% від вартості автомобіля. Допоможіть розрахувати розмір щомісячного внеску.

Перший внесок

  

Залишається

 

Нараховуємо відсотки банку

 

Загальна сума до оплати

 

Щомісячний платіж

 

 

Задача 4. «Заощадливий дідусь»

Дідусь поклав гроші в банк на рік. Банк сплатив 18% річних, що склало 540     грн. Яка сума була покладена в банк?

IV. Фізкультхвилинка.

Час прийшов для відпочинку,
Проведемо фізкультхвилинку.
Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Дружно всі присіли, встали.
І руками помахали.
Три! Чотири! Нахилились.
Зі струмочка гарно вмились.
П’ять! Шість! Всі веселі.
Крутимось на каруселі.
А тепер всі руки в боки.
Як зайчата скоки-скоки!
Сім! Вісім! В потяг сіли,
Ніжками затупотіли.
Дев’ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли.

V. Контроль знать за допомогою додатка Kahoot!

(учні виконують тестування за допомогою мобільних телефонів)

https://play.kahoot.it/#/lobby?quizId=3b1c2544-712e-4240-ae3d-6dfd7c1cb00b

VI. Домашнє завдання

Повторити § 42,43. Розв’язати задачі:

1) У який банк ви б поклали свої гроші: туди, де нараховують 14 % річних, чи туди, де нараховують 19 % річних? Скільки буде грошей через рік, якщо ви поклали 1000 грн.?

2) Ціна автомобіля спочатку знизилася на 10%, а потім зросла на 10%. Як і наскільки відсотків змінилася ціна автомобіля після двох переоцінок?

 

VIІ. Рефлексія.

https://play.kahoot.it/#/lobby?quizId=f6f083a2-c0aa-4f47-af45-ce09ee3726d7

 

docx
Додав(-ла)
Androsenko Marina
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
1703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку