Розробка уроку має на меті :
1. Закріпити знання учнів про густину речовини. прищепити навички розв'язування якісних і розрахункових задач.
2. Перевірку знань учнів у вигляді самостійної роботи.
Урок /
Розв’язування задач.
Мета уроку: |
Закріпити знання учнів про густину речовини. прищепити навички розв’язування якісних і розрахункових задач. |
Тип уроку: |
комбінований урок. |
Перевірка знань |
Самостійна робота № 5 «Густина» (наприкінці уроку). |
ХІД УРОКУ.
Також привертається увага учнів, що з основної формули для густини можна одержати формули для розрахунку маси й об’єму тіл: m = · V i .
Вчитель докладно розбирає з учнями етапи розв’язування задач, при цьому аркуші з надрукованими етапами роздаються учням на парти.
1-й етап Аналіз фізичної проблеми
На цьому етапі вам необхідно:
2-й етап Пошук математичної моделі
На цьому етапі вам необхідно:
3-й етап Розв'язання і аналіз результатів
На цьому етапі вам необхідно:
Учні дивлячись в попередньо роздані надруковані етапи розв’язування задач, самостійно по черзі коментують записи, які за їх словами відтворює на дошці вчитель (робить зразок для учняв).
Дано: Розв’язування: Розрахунки:
V1 = 200 cм3; 1) 1 = m1 / V1, де 1) = 1600 г 200см3 = 8 г/см3
m1 = 1,6 кг; 2) V = V1 - V2, тоді 8 г/см3 8,9 г/см3 – куля має порожнину.
1 = 8,9 г/см3. ; 2) = 179,78 см3
_______________ V = V1 - V2 V = 200 см3 – 179,78 = 20,22 см3
V - ? [ ] = [ ] = [ ] = [ см3 ]
Відповідь: 20,22 см3.
Дано: Розв’язування: Розрахунки:
V1 = 300 cм3; 1) спл = = , де 1) = 1600 г 200см3 = 8 г/см3
V2 = 100 cм3
1 = 7,3 г/см3 ; mол = олVол , mсв = свVсв спл = =
2 = 11,3 г/см3. спл = = = 8,3 ( )
V - ? [ ] = [ ] =
= [ ] = [ ]
Відповідь: 8,3 .
Дано: Розв’язування: Розрахунки:
m = 0,73г ; 1) , де 1)
= 7,3 г/см3; 2) V = d ∙ S
S = 400 см2. ; 2) = 0,00025 (см)
_______________ [ V ] = [ ] = [ ] = [ см3 ]
d - ? [ d ] = [ ] = [ см ]
Відповідь: 0,00025 см.
ЗАДАЧІ ІЗ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ № 5
Густина.
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ______________________________________________________
1. Густина міді 8900 кг/м3. Це означає, що … Оберіть правильне твердження.
А. Об’єм 8900 кг міді буде 8900 м3.
Б. Об’єм 1 кг міді буде 8900 м3.
С. Маса 1 м3 міді становить 8900 кг.
2. Об’єм суцільної алюмінієвої кульки дорівнює 10 см3. Оберіть правильне твердження.
А. Маса кульки більше 40 г.
Б. Маса 1 см3 алюмінію більше 2 г.
В. Об’єм 1 г алюмінію дорівнює 2,7 см3.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ__________________________
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ_____________________
б) З якого металу виготовили деталь, якщо її маса 3,9 кг, а об’єм 500 см3?
б) Яку масу гасу можна влити в бідон об’ємом 0,02 м3?
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ________________________________________________________
Домашнє завдання.
р2) № 7.27; 7.28; 7.61; 7.63; 7.64.
р3) № 7.52; 7.54; 7.71; 7.74; 7.76.
Етапи розв’язування фізичних задач.
1-й етап Аналіз фізичної проблеми
На цьому етапі вам необхідно:
2-й етап Пошук математичної моделі
На цьому етапі вам необхідно:
3-й етап Розв'язання і аналіз результатів
На цьому етапі вам необхідно:
ЗАДАЧІ ІЗ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ № 5
Густина.
ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ______________________________________________________
1. Густина міді 8900 кг/м3. Це означає, що … Оберіть правильне твердження.
А. Об’єм 8900 кг міді буде 8900 м3.
Б. Об’єм 1 кг міді буде 8900 м3.
С. Маса 1 м3 міді становить 8900 кг.
2. Об’єм суцільної алюмінієвої кульки дорівнює 10 см3. Оберіть правильне твердження.
А. Маса кульки більше 40 г.
Б. Маса 1 см3 алюмінію більше 2 г.
В. Об’єм 1 г алюмінію дорівнює 2,7 см3.
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ__________________________
ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ_____________________
б) З якого металу виготовили деталь, якщо її маса 3,9 кг, а об’єм 500 см3?
б) Яку масу гасу можна влити в бідон об’ємом 0,02 м3?
ВИСОКИЙ РІВЕНЬ________________________________________________________
Розв’язування задач Клас 7 Урок 6/15 Страница 1