Урок «Основи здоров’я»
2 клас
Тема. Розваги вдома.
Мета. Ознайомити дітей з небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути в квартирі, вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях; формувати навички безпечних розваг удома, вміння вибирати місця та іграшки для розваг. Розвивати навички користування побутовою технікою, ліками. Розширити уявлення дітей про небезпечні речовини у побуті.
Обладнання. Малюнки й ілюстрації по темі уроку.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Будемо працювати старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти – просто молодці!
ІІ. Вступне слово вчителя.
Сьогодні ми познайомимось з тим, як можна розважатися вдома, чим можна гратися, а від чого треба знаходитися подалі. Пригадаємо правила користуватися побутовою технікою; поговоримо про обережне поводження з ліками. Всі ці знання вам необхідні для того, щоб ігри і розваги вдома приносили лише радість, задоволення, а не були причиною травм, пожеж і біди.
ІІІ. Мотивація.
Сформулювати мету сьогоднішнього уроку може кожен з вас, скориставшись фразою: « На цьому уроці я дізнаюся …»
ІV. Робота над темою уроку.
Кошенятко чеше вуса
Лапками двома.
На базар пішла матуся,
Вдома я сама.
Вмиюсь чисто, вмиюсь біло
І тоді візьмусь за діло.
Підмету гарненько в хаті,
Молока дам кошеняті.
Своє ліжко застелю,
Квіти в горщику поллю.
Заплету я кіски русі
І чекатиму матусю.
- Розкажіть, у які ігри ви граєтесь, як розважаєтесь, якщо вдома ви залишаєтеся самі?
- Найголовніше, що повинно бути з вами під час будь – яких розваг - це Б Е З П Е К А.
Тільки якщо ваші ігри будуть безпечними, ви можете сказати, що вмієте гратися і відпочивати.
Для власної безпеки краще гратися у своїй кімнаті або в загальній кімнаті в своєму куточку. На місці ваших розваг завжди повинно бути чисто і прибрано.
Чи можете ви в будь-який момент сказати, де знаходиться та чи інша ваша іграшка? Якщо так, ви – справжній господар свого відпочинку.
Одним із зручних місць для тихих ігор та розваг є ваш робочий стіл. За ним зручно малювати, грати в шахи чи шашки, складати конструктор, робити витинанки, розгадувати ребуси і кросворди.
|
|
р |
у |
к |
а |
в |
и |
ч |
к |
а |
д |
ю |
й |
м |
о |
в |
о |
ч |
к |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
о |
з |
а |
|
|
|
к |
о |
л |
о |
б |
о |
к |
|
|
п |
о |
п |
е |
л |
ю |
ш |
к |
а |
|
Я від баби втік,
Я від діда втік,
То й від тебе втечу! (колобок)
Загадки
Він з хоботом резиновим,
З шлунком парусиновим.
Як загуде його мотор,
Ковтає він і пил, і бруд. (пилосос)
Ось так дім – одне вікно,
Кожний день в вікні кіно. (телевізор)
В нашій кухні кілька літ
Він воркує наче кіт.
І ховає справжню зиму
За надійними дверима. (холодильник)
Вітя вірш прочитав,
Я з Сергійком заспівав.
Слово в слово, тон у тон
Повторив … ( магнітофон )
Мама донечці – малечі
Варить кашу кожний вечір.
І говорить їй щоразу:
« Обережно, доню, з газом!
Витік газу небезпечний,
Газ отруйний, і до речі,
Навіть від іскринки газ
Може вибухнути враз.
Від його вогню пожежі …
Будь уважна з ним - без межі!
Будь обачна з ним завжди!
І не станеться біди»
Хто ж відмовиться подивитися цікавий мультфільм по телевізору. А як тобі подобається перемагати у комп’ютерних іграх! Але завжди потрібно пам’ятати про правила перегляду телепередач.
Позиція «Я вважаю, що …»
Обґрунтування «…тому, що …»
Приклад «…наприклад…»
Висновок «Тому я вважаю …»
(малюнки лікаря, міліціонера, сантехніка, листоноші)
Не відчиняй двері чужому,
Не вір його жодному слову.
Він скаже тобі: «Я від мами,
Вона забула свою панаму».
Ти незнайомця пустиш у хату,
А в нього зброя, він пихатий.
Тебе він може налякати,
І шубу мамину забрати.
Якось вранці на вітрині
В господарчім магазині
Говорили хімікати:
«Дуже люблять купувати
Всіх нас господині.
Допоможемо їм прати,
Чисто дім поприбирати,
Колір сукні відновити,
Гарну зачіску зробити.
Та не треба забувати,
Що хімічні речовини,
Якщо візьме нас дитина,
Можуть лиха їй завдати»
Всі небезпечні речовини (гас, ацетон, бензин, відбілювач, рідина проти комах – шкідників та інші) дорослі повинні зберігати у спеціально відведених місцях. Ваше завдання – ні за яких умов не брати в руки пляшки, банки, каністри з речовинами, якими користуються дорослі. Вони зберігають у собі велику небезпеку – отруєння, опіки, пошкодження очей і слизових оболонок носа і рота, пожежу і, навіть, смерть.
Одного разу на станцію швидкої допомоги зателефонувала дівчинка, сказала, що гралася з братиком, а він чомусь раптово заснув. Дорослих вдома немає, а вона ніяк не може брата розбудити…. Заблимала на «швидкій» тривожна синя лампа, завила сирена, і лікарі полетіли по вулицях. Тільки бригада швидкої допомоги зайшла в квартиру і побачила блідого хлопчика, що нерухомо лежав на підлозі, всі зрозуміли, що він не спить, а йому дуже-дуже погано.
Що на вашу думку станеться далі? |
Які докази можете навести? |
Що сталося насправді? |
|
|
|
Підкреслити назви небезпечних речовин.
Крем, папір, мед, ацетон, молоко, ртуть, вода, нафта, сік, бензин, оцет, лак, олія, розчинник, фарба, сода, спирт, одеколон, мило, шампунь, дихлофос, клей.
«Коли телефонуємо за таким номерами 101, 102, 103, 104?»
V. Підсумок уроку
На аркуші паперу діти обводять свою долоню і на кожному пальчику дають відповіді на запитання (записані на дошці).
Великий – що найбільше сподобалось на уроці?
Вказівний – з яким настроєм пройшов урок?
Середній – що нового ви дізналися?
Безіменний – що найбільше схвилювало?
Мізинчик – яку рису характеру ви хотіли б у собі вдосконалити?
Долоньки з написами зачитуються за бажанням дітей, а потім прикріплюються на дошку.
Будьте завжди розумні, розважливі, ні за яких обставин не панікуйте. Дотримуйтесь правил поводження з різними приладами, предметами. Пам’ятайте! Ваше здоров’я і ваша безпека у ваших руках.