18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Конспект уроку "Подорож по річці охайність"

Про матеріал
Розробка конспекту уроку основ здоров'я "Подорож по річці Охайність", під час якого учні мають змогу в цікавій формі закріпити правила гігієни та догляду за собою, виконати завдання на шляху до кінцевої зупинки.
Перегляд файлу

Тема: Уявна подорож по річці Охайність. Предмети і засоби особистої гігієни, догляд за шкірою, волоссям, нігтями.

Мета: поглибити знання дітей про предмети і засоби особистої гігієни; формувати її навички; розвивати пам’ять, увагу, уяву, мислення; виховувати охайність, акуратність, любов до чистоти.

Обладнання: предмети особистої гігієни індивідуального користування, предмети широкого вжитку;монети корабля і островів Зуб, Око, Ніс, Вухо, Ніготь, Шкіра, Волосся, ребуси.

 

            Хід уроку:

1. Підготовча частина

1.1. Вступна бесіда про чистоту.

Однією з найголовніших умов гігієни є чистота. Народна мудрість каже: “Чистота – запорука здоров’я”. Вона потрібна, щоб перемагати небезпечних ворогів людини – збудників хвороб. Бактерії – живі істоти, яких ми не бачимо неозброєним оком. Їх багато у воді, ґрунті, вони потрапляють на руки разом з брудом.

Наприклад, перших американських космонавтів, які побували на Місяці, два тижні тримали в ізольованих камерах: непокоїлись, що вони привезли на Землю бактерії, з якими неможливо боротися.

Отже, щоб бути здоровим, треба щодня бути чистим і охайним.

1.2. Бесіда про предмети особистої гігієни індивідуального користування.

- Як ви розумієте "предмети особистої гігієни"?

- Відгадайте загадки (коли прозвучить відповідь, цей предмет виставляю на дошку )

  • Зуби є, рота немає ( гребінець )
  • Гладеньке, запашненьке,

Миє чистенько,

        Треба, щоб у кожного було

        Що, малята? … ( мило )

  • Білий, сніжний порошок

Він по зубах скок та скок,

Заблищали наші зубки,

Посміхнулись наші губки. ( зубний порошок )

  • Щетинкова голівка

Залазить у наш рот,

Рахує наші зубки,

Знімає з них наліт. ( зубна щітка )

  • Наче їжачок на вигляд,

Та не просить їсти.

По одягу пробіжить –

Стане одяг чистий. ( одежна щітка )

  • Лежу в кишені і чекаю

бруднуль і плаксія.

Витру їм потоки сліз,

Не забуду і про ніс. ( носова хустина )

  • Гумова Акулинка

Пішла гулять по спинці.

Поки вона гуляла,

Спинка рожевою стала ( губка ) 

1.3. Гра "Вибери предмет особистої гігієни, яким користуєшся ти".

На дошці розташовані різноманітні предмети особистої гігієни. Учні повинні вибрати ті, якими користуються вони.

2. Основна частина.

2.1. Уявна гра – подорож по річці Охайність.

Повідомлення вчителя:

  •                 Королева Гігієна запросила до себе в гості. Сьогодні ми попливемо кораблем “ Здоров’я ” по річці Охайність і зупинимось на кожному з островів, що нам зустрінуться.

а) Перша зупинка " Острів Зуб "

На жаль, нікому не доводилось бачити посмішку слона. Може, тому, що у нього зіпсовані зуби ? – запитайте ви. Зовсім ні! З чим-чим, а з зубами у слона все гаразд! Щоправда, їх небагато – всього шість. Але змінюються вони все життя. Тому майже не дошкуляють клаповухому велетню.

А ось в акулячій пащі вишикувались рядами тисячі гострих, як лезо бритви, зубів. А позаду кожного робочого – запасний. Зручно, нічого не скажеш! Акулячі зуби чистить маленька рибка – санітар, поїдаючи дрібних паразитів на тілі й зубах хижачки.

Та найбільше ви б здивувались, якби побачили крокодила з його роззявленою пащею, у якій спокійно господарює маленька пташка – кулик-дерихвіст, яку називають " крокодилів сторож ". Пташка для крокодила жива зубна щітка. Вона старанно вичищає рештки їжі між зубами тварини.

Кожен з вас хоче мати гарну посмішку. Скажіть, як слід доглядати за зубами, щоб посмішка була білосніжною і радісною.

Бесіда ( Учні розповідають про догляд за зубами, як слід правильно чистити їх). Вчитель проводить підсумок.

  •                Чистіть зуби вранці і ввечері по 2-3 хвилини.
  •                Після чищення зубну щітку мийте з милом і зберігайте головкою     догори.
  •                Після кожного прийому їжі прополіскуйте ротову порожнину.
  •                Зубну щітку змінюйте на нову 4 рази на рік.

б) Розповідь-пояснення. Зупинка " Острів Вухо "

  •                 Скажіть, як ви думаєте, чи всі вуха однакові, чи бувають різні?
  •      Так, вуха бувають різні – великі й маленькі, приплюснуті й відстовбурчені, видовжені й кругленькі. А для чого вони потрібні? Вони потрібні, щоб ми чули музику, голоси природи, голоси інших людей. Наші вуха дуже чутливі, тому бояться сильного шуму, надголосної музики, криків та вересків. Не варто знущатися над власними вухами, слухаючи гучну музику в навушниках плеєра.

 Пам’ятайте, що вуха легко простудити, тому остерігайтеся протягів. А коли на вулиці сильний вітер, обов’язково прикрийте їх шапкою або капюшоном.

 Шкіра всередині вуха тонка і ніжна. Чи знаєте ви як треба чистити вуха? Розкажіть своїм товаришам!

 Не можна чистити вуха гострими предметами, для цього є спеціальні палички або ватні джгутики. Мити вуха і за вухами потрібно щодня теплою водою з милом. За допомогою клейкої речовини, яка є у наших вухах в наш організм не потрапляють різноманітні шкідливі мікроби. Так як вона накопичує і не пропускає мікроби, і сама зростає, то треба її вичищати, щоб не мати поганий слух. А чим вичищати? Хто скаже? Отже, ви запам’ятали? (відповіді дітей). Т що треба робити? (відповіді дітей). Тепер можна вирушати у нашу незвичайну подорож по чарівній річці і не оминати жодного острова.

в) Зупинка " Острів Ніс "

  •                 А що це так гарно пахне? Ну, звичайно, обід, який готують на честь приїзду гостей. Тобто нас з вами. А як ми про це здогадались? Завдяки носу! Правильно! Якою б формою не був ніс – рівненький чи кирпатенький, - неодмінно скаже правду про різні запахи. Так буде завжди, якщо ваші носики дружитимуть з носовичками.
  •                 До речі, перепусткою на острів Ніс є носовичок. Продемонструйте свої.
  •                 Чи можемо обійтись без носа? (відповіді дітей)

Ніс зігріває холодне повітря взимку, очищує забруднене повітря від пилу, тому внутрішня поверхня носа має бути чистою. Користуйтеся для цього тепленькою водичкою. Якщо в носі утворилася твердь шкірочки, не роздряпуйте її, а скористайтесь ватним джгутиком і кремом.

Отже, що треба робити, щоб носик був чистеньким? А хусточки або носовички обов’язково носити завжди з собою? Хто не має носовичка сьогодні повинен взяти вдома і завтра вже мати у своїй кишеньці!

Г) Зупинка " Острів Око "

Природа попіклувалася про те, щоб наші очі були захищені від небезпек.

  •      Як ви думаєте, що захищає наші очі від небезпек? (відповіді дітей)

Брови захищають їх від поту, що стікає по лобі, повіки захищають від пилу, коли ми кліпаємо. Але ніщо не допоможе очам, якщо ви почнете терти їх брудними руками, гратися перед обличчям гострими предметами, довгими годинами не відходити від екрана телевізора чи комп’ютера.

Причинами втрати зору можуть бути недостатня освітленість, читання в автомобілях і лежачи. Краще читати за столом, обладнаним настільною лампою.

Вважають, що учні молодших класів можуть дивитися телевізор не більше 15-20 хвилин протягом дня. Щоб очі не перевтомлювались і не хворіли, для них потрібен відпочинок, що ми і виконаємо.

Валеологічна пауза. Вправи для очей.

  1.    Міцно ( рахуйте до 6-10 ) заплющте очі, потім розплющте їх на такий самий час. Зробіть 6-8 разів ( вдома ).
  2.    Протягом 1-2 хвилин швидко покліпайте очима.
  3.    Стоячи, відведіть праву руку в сторону і повільно переміщуйте кінець напівзігнутої руки справа наліво. Не повертаючи голови, слідкуйте очима за пальцем. Потім переміщуйте палець зліва направо, продовжуючи слідкувати за ним очима. Повторіть 10-12 разів.

 Давайте повторимо.

  •                 Що захищає наші очі?
  •                 Що не слід робити, щоб не пошкодити очі?
  •                 Як треба читати?
  •                 Які вправи ви запам’ятали з валеологічної паузи?

Ґ)  Зупинка " Острів Ніготь "

  •                 Нігті, а їх у людей 20, - необхідна річ. Вони – захисники наших пальчиків від ударів, пошкоджень. Але нігті можуть стати житлом. Для кого? (відповіді дітей). Чи знаєте ви правила догляду за нігтями?
  •                 Бесіда:
  •     Нігті на ногах слід підстригати раз на тиждень.
  •     Ніколи не гризти нігті . Це некрасиво і небезпечно можна захворіти на кишкові хвороби.
  •     Після брудної роботи руки мити з милом щіточкою, щоб вимести бруд з нігтів.

Як правильно мити руки?

  •     Потрібно закотити рукава.
  •     Мило не брати сухими руками, їх треба намочити спочатку.
  •     Струмінь води не робити тоненьким, а то води буде мало, і не дуже сильний, а то захлюпаєшся.
  •     Намилені руки повинні перекочуватись одна по одній, потім скласти долоньки і потерти, після цього сполоснути і витирати.
  •     Взяти розправлений рушник в одну руку і витирати іншу, кожний пальчик окремо.
    •                 Послухайте " Казку про жаднюгу ".

У мене під нігтем Жаднюга з’явився. Сидить і грязюку збирає.Я рибу ловив, черв’яків копав під нігті земля забилася, а він її всю собі захапав.

Ми посварились схопив пилку для нігтів і нігті вичистив. Жаднюга заволав, ніби його ріжуть:

Ти мого собаку задавив! Я тебе за це до суду притягну!

Та який там у нього собака? Гадаєте, ньюфаундленд? Мікротер’єр звичайнісінький! Через кілька днів дивлюсь знову Жаднюга під ніготь забився, а з ним ціла юрба мікротер’єрів. Сидить, нігтеву чорноту збирає. І назбирав дещо: три порошинки кам’яного вугілля, дві шпички і трішки вершкового масла з бутерброда. Зліпив усе докупи – тут у нього ніби город буде! Він грядки скопає, ранній салат вирощуватиме.

Ну, я взяв пилку і вичистив нігті. Страшенно зарепетував Жаднюга:

Ти у мене коштовний камінь поцупив!

  •                 Який камінь? Крихітка цукрова! Слава богу що в мене тільки один Жадюга. А в Юрчика десятеро! А влітку відверто кажучи, 20! Юрасик влітку босоніж ходить. У нього Жаднюги заможно живуть. Він їх береже і, навіть коли руки миє, пучки пластиром заклеює. Мабуть, люблять! А у вас є Жаднюги? Ні! А як ви їх позбуваєтесь? Чи знаєте ви правила догляду за нігтями?
  •                 Що ви запам’ятали, побувавши на острові «Ніготь»?
  •                 Які правила ви запам’ятали? (відповіді дітей)

д) Зупинка " Острів Шкіра "

  •                 Шкіра зовнішній покрив тіла людини. Вона захищає організм від пошкоджень, мікробів. Шкіра повинна бути завжди чистою. Приймати ванну необхідно раз на тиждень. Щодня треба мити руки, ноги, обличчя, шию, вуха. Витиратись слід власним, чистим і сухим рушником. Для обличчя, ніг, тіла у кожного повинні бути окремі рушники. А ви дотримуєтесь правил, миєтесь, маєте рушники для тіла, рук, ніг? (відповіді дітей)

е) Зупинка " Острів Волосся "

  •                 Народне прислів’я каже: " Коса дівоча краса ". Волосся може бути і коротким, та не менш гарним. За волоссям слід доглядати. Мити його необхідно в міру забруднення, прочісувати власним гребінцем або щіткою  2-3 рази на день. Зачіски в дівчаток і хлопчиків повинні бути зручними і охайними, не закривати очі. Запам’ятайте: користуватися чужими гребінцями, заколками, головними уборами заборонено.
  •                 А у кого з вас найдовше волосся?
  •                 Як ви за ним доглядаєте?
  •                 Щоб волосся було густішим, його можна ополіскувати відваром кореня лопуха, ромашки, кропиви, лушпинням цибулі.
  •                 Скажіть, можна користуватися чужим гребінцем, шпилькою?
  •                 Що ви запам’ятали?

3. Заключна частина

3.1. Гра " Предмети особистої гігієни і ми "

Учні повинні віднести до однієї з колонок: предмети особистої гігієни і предмети загального користування. ( рушник; щітка зубна, одежна, для волосс; паста; губка; пилочка; палочка ватна; носовичок; лак; шампунь )

3.2. Підведення підсумків заняття.

  •                 Що запам’яталось?
  •                 Які речі є індивідуальними для кожної людини?
  •                 Чому?
  •                 Чим небезпечне недотримання правил особистої гігієни?
  •                 Що вам сподобалось найбільше?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як думала Оленка...

Думала Оленка так: щоб здоров’я мати,
Треба їсти їй буряк, пити чай із м’яти,
Їсти супчики й борщі, вареники з сиром,
І котлетки, й вергунці, але знати міру.
Прокидатись на зорі, зарядку робити,
Помагати у дворі, з дітьми в мирі жити.
Ще трудитися щодень, волю гартувати,
І завжди співать пісень, словом, не тужити!
Чемні говорить слова та людей вітати,
Добрії робить діла, менших захищати.

  • Чи правильно міркувала Оленка?
  • Чому треба привчатися до роботи?
  • Чому Оленка думала, щоб бути здоровою, то треба говорити хороші слова, вітатися...
  • Яке прислів’я говорить про те, що для здоров’я важлива добра думка?
  • Порівняй думки дітей і зроби висновок.

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку