Тема: Уявна подорож по річці Охайність. Предмети і засоби особистої гігієни, догляд за шкірою, волоссям, нігтями.
Мета: поглибити знання дітей про предмети і засоби особистої гігієни; формувати її навички; розвивати пам’ять, увагу, уяву, мислення; виховувати охайність, акуратність, любов до чистоти.
Обладнання: предмети особистої гігієни індивідуального користування, предмети широкого вжитку;монети корабля і островів Зуб, Око, Ніс, Вухо, Ніготь, Шкіра, Волосся, ребуси.
Хід уроку:
1. Підготовча частина
1.1. Вступна бесіда про чистоту.
Однією з найголовніших умов гігієни є чистота. Народна мудрість каже: “Чистота – запорука здоров’я”. Вона потрібна, щоб перемагати небезпечних ворогів людини – збудників хвороб. Бактерії – живі істоти, яких ми не бачимо неозброєним оком. Їх багато у воді, ґрунті, вони потрапляють на руки разом з брудом.
Наприклад, перших американських космонавтів, які побували на Місяці, два тижні тримали в ізольованих камерах: непокоїлись, що вони привезли на Землю бактерії, з якими неможливо боротися.
Отже, щоб бути здоровим, треба щодня бути чистим і охайним.
1.2. Бесіда про предмети особистої гігієни індивідуального користування.
- Як ви розумієте "предмети особистої гігієни"?
- Відгадайте загадки (коли прозвучить відповідь, цей предмет виставляю на дошку )
Миє чистенько,
Треба, щоб у кожного було
Що, малята? … ( мило )
Він по зубах скок та скок,
Заблищали наші зубки,
Посміхнулись наші губки. ( зубний порошок )
Залазить у наш рот,
Рахує наші зубки,
Знімає з них наліт. ( зубна щітка )
Та не просить їсти.
По одягу пробіжить –
Стане одяг чистий. ( одежна щітка )
бруднуль і плаксія.
Витру їм потоки сліз,
Не забуду і про ніс. ( носова хустина )
Пішла гулять по спинці.
Поки вона гуляла,
Спинка рожевою стала ( губка )
1.3. Гра "Вибери предмет особистої гігієни, яким користуєшся ти".
На дошці розташовані різноманітні предмети особистої гігієни. Учні повинні вибрати ті, якими користуються вони.
2. Основна частина.
2.1. Уявна гра – подорож по річці Охайність.
Повідомлення вчителя:
а) Перша зупинка " Острів Зуб "
На жаль, нікому не доводилось бачити посмішку слона. Може, тому, що у нього зіпсовані зуби ? – запитайте ви. Зовсім ні! З чим-чим, а з зубами у слона все гаразд! Щоправда, їх небагато – всього шість. Але змінюються вони все життя. Тому майже не дошкуляють клаповухому велетню.
А ось в акулячій пащі вишикувались рядами тисячі гострих, як лезо бритви, зубів. А позаду кожного робочого – запасний. Зручно, нічого не скажеш! Акулячі зуби чистить маленька рибка – санітар, поїдаючи дрібних паразитів на тілі й зубах хижачки.
Та найбільше ви б здивувались, якби побачили крокодила з його роззявленою пащею, у якій спокійно господарює маленька пташка – кулик-дерихвіст, яку називають " крокодилів сторож ". Пташка для крокодила жива зубна щітка. Вона старанно вичищає рештки їжі між зубами тварини.
Кожен з вас хоче мати гарну посмішку. Скажіть, як слід доглядати за зубами, щоб посмішка була білосніжною і радісною.
Бесіда ( Учні розповідають про догляд за зубами, як слід правильно чистити їх). Вчитель проводить підсумок.
б) Розповідь-пояснення. Зупинка " Острів Вухо "
Пам’ятайте, що вуха легко простудити, тому остерігайтеся протягів. А коли на вулиці сильний вітер, обов’язково прикрийте їх шапкою або капюшоном.
Шкіра всередині вуха тонка і ніжна. Чи знаєте ви як треба чистити вуха? Розкажіть своїм товаришам!
Не можна чистити вуха гострими предметами, для цього є спеціальні палички або ватні джгутики. Мити вуха і за вухами потрібно щодня теплою водою з милом. За допомогою клейкої речовини, яка є у наших вухах в наш організм не потрапляють різноманітні шкідливі мікроби. Так як вона накопичує і не пропускає мікроби, і сама зростає, то треба її вичищати, щоб не мати поганий слух. А чим вичищати? Хто скаже? Отже, ви запам’ятали? (відповіді дітей). Т що треба робити? (відповіді дітей). Тепер можна вирушати у нашу незвичайну подорож по чарівній річці і не оминати жодного острова.
в) Зупинка " Острів Ніс "
Ніс зігріває холодне повітря взимку, очищує забруднене повітря від пилу, тому внутрішня поверхня носа має бути чистою. Користуйтеся для цього тепленькою водичкою. Якщо в носі утворилася твердь шкірочки, не роздряпуйте її, а скористайтесь ватним джгутиком і кремом.
Отже, що треба робити, щоб носик був чистеньким? А хусточки або носовички обов’язково носити завжди з собою? Хто не має носовичка сьогодні повинен взяти вдома і завтра вже мати у своїй кишеньці!
Г) Зупинка " Острів Око "
Природа попіклувалася про те, щоб наші очі були захищені від небезпек.
Брови захищають їх від поту, що стікає по лобі, повіки захищають від пилу, коли ми кліпаємо. Але ніщо не допоможе очам, якщо ви почнете терти їх брудними руками, гратися перед обличчям гострими предметами, довгими годинами не відходити від екрана телевізора чи комп’ютера.
Причинами втрати зору можуть бути недостатня освітленість, читання в автомобілях і лежачи. Краще читати за столом, обладнаним настільною лампою.
Вважають, що учні молодших класів можуть дивитися телевізор не більше 15-20 хвилин протягом дня. Щоб очі не перевтомлювались і не хворіли, для них потрібен відпочинок, що ми і виконаємо.
Валеологічна пауза. Вправи для очей.
Давайте повторимо.
Ґ) Зупинка " Острів Ніготь "
Як правильно мити руки?
У мене під нігтем Жаднюга з’явився. Сидить і грязюку збирає.Я рибу ловив, черв’яків копав під нігті земля забилася, а він її всю собі захапав.
Ми посварились схопив пилку для нігтів і нігті вичистив. Жаднюга заволав, ніби його ріжуть:
− Ти мого собаку задавив! Я тебе за це до суду притягну!
Та який там у нього собака? Гадаєте, ньюфаундленд? Мікротер’єр звичайнісінький! Через кілька днів дивлюсь − знову Жаднюга під ніготь забився, а з ним − ціла юрба мікротер’єрів. Сидить, нігтеву чорноту збирає. І назбирав дещо: три порошинки кам’яного вугілля, дві шпички і трішки вершкового масла з бутерброда. Зліпив усе докупи – тут у нього ніби город буде! Він грядки скопає, ранній салат вирощуватиме.
Ну, я взяв пилку і вичистив нігті. Страшенно зарепетував Жаднюга:
− Ти у мене коштовний камінь поцупив!
д) Зупинка " Острів Шкіра "
е) Зупинка " Острів Волосся "
3. Заключна частина
3.1. Гра " Предмети особистої гігієни і ми "
Учні повинні віднести до однієї з колонок: предмети особистої гігієни і предмети загального користування. ( рушник; щітка − зубна, одежна, для волосс; паста; губка; пилочка; палочка ватна; носовичок; лак; шампунь )
3.2. Підведення підсумків заняття.
Як думала Оленка...
Думала Оленка так: щоб здоров’я мати, |