Урок розвитку монологічного мовлення. Складання розповіді за малюнком для 2 класу

Про матеріал

Інтегрований урок (українська мова, природознавство, малювання). На уроці використані: загадки, інформація про лісових друзів, фізкультхвилинка "Пантомімо", лист від Сови з прозьбою про допомогу, Книга, яку складали для лісових мешканців, І на завершення уроку сувеніри від Сови за цікаву і кольорову книгу. Матеріал частково використаний з інтернетних джерел.

Перегляд файлу

1

 

Українська мова

Урок розвитку зв’язного мовлення

Урок-подорож з використанням міжпредметних зв’язків

 

 

Тема. Розвиток монологічного мовлення учнів. Складання розповіді за малюнком.

Мета Формувати навички букви і звуку знаку м’якшення; перевірити знання учнів із теми «Наголошення складів»; розвивати логічне мислення, самостійність; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: малюнки рибки, жабки, їжака, горобця, бджілки, завдання уроку, написи «Лісова школа», «Книга порад», лист від Сови, поради для учнів, картки для самостійної роботи., розмальовка сови, малюнки пір року для роботи в групах.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Діти, давайте привітаємося з гостями і з маленьким сонечком.

«Я- маленьке сонечко. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто.

Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла.

Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя даруюючи тепло.

Я – Сонечко, яке дарую Вам, шановні вчителі, настрій на весь день »

 

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Діти, сьогодні вранці лісові поштарі-сороки принесли нам цього листа. Що ж у ньому? Прочитаємо? Ось такий лист.

( Зачитується лист.)

Любі мої малята! Допоможіть мені будь ласка. Я вчитель лісової школи -  Сова. Коли я йшла на уроки до своїх учнів, то загубила деякі сторінки своєї навчальної книги. А без неї я не можу провести уроки. Я прошу вас відшукати сторінки моєї книги, а я за це подарую вам призи в кінці уроку.

З повагою Лісова Сова!

Але у нас зараз урок української мови і нам потрібно повторити все, що ми вивчили на попередніх уроках.

Що ж робити? Відмовити Сові?

Давайте зробимо так: закріпимо наші знання з української мови  і створимо казкову книгу, в яку будемо протягом уроку вкладати сторінки з порадами. Вони допоможуть звірятам вивчати українську мову в Лісовій школі. А після уроку відішлемо цю казкову книгу Сові.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

Каліграфічна хвилинка.

Відкрийте зошити і запишіть дату.

Діти, подивіться, хто це в Лісовій школі?

Результат пошуку зображень за запитом "сова в лісовій школі"

Завдання: написати рядок слова Сова.

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом кладу.

Ручку правильно тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

За роботу я берусь.

Якого правила ви дотримувались, коли писали?

Пишіть каліграфічно.

Давайте спробуємо допомогти лісовим школярам і виконаємо нелегкі завдання.

Від кого перше завдання ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Все життя живе у воді,

Вся срібляста, у лусці.

Риба.

-Відомо близько 25 тис. видів риб. Вони холоднокровні, температура їх тіла така сама, як температура води. Якщо вода дуже холодна, риба стає млявою і взагалі перестає рухатися. Є риби, які розвивають швидкість до 100 км/год. Найбільша риба – китова акула. Її довжина – від 12 м, а вага – до 20 тон.

Ви знаєте, що риби не вміють говорити, тому завдання мовчазне – Вправа 136

Виписати слова з м’яким знаком. Поділити їх для переносу.

(Вересень, трусить, жовтень, грудень, надходить)

 

Вставляємо в книгу картинку риби і пораду Пишіть каліграфічно в «Книгу порад»

Результат пошуку зображень за запитом "риба"

 

Відгадайте наступного учня Лісової школи.

У зеленому жакеті,

Галасує в очереті.

Хоч і плавати мастак,

А не риба і не рак.   (Жабка)

 

Також холоднокровні, як риби. В тропічних лісах водяться яскравого кольору жаби: малинові, сині, жовті. Це отруйні жаби. Є жаби-великани, їх вага досягає 5 кг. Є літаючі жаби, які перестрибують з гілки на гілку ніби літають, широко розставив пальці на лапах, як парашут.

Завдання від Жабки.

Робота на індивідуальних картках.

  1. В українській мові:

А. 30 букв

Б. 33 букви

В. 32 букви

2. Виберіть рядок лише з голосними звуками:

     А. п, о, л, д, з, ж

     Б. а, о, у, и, і, е

     В. а, ш, у, я, є

3. Скільки складів у слові Мураха:

     А. 6

     Б. 4

     В. 3

4. Поставте наголос у слові Природа.

 

Вставляємо в книгу картинку Жабки і пораду Вчіться працювати самостійно в «Книгу порад»

Результат пошуку зображень за запитом "жабка"

 

Наступне завдання від  Мудрої Сови.

В мене шубка з колючок,

В мене сіра спинка.

Ніс як чорний п’ятачок,

Очі – намистинки.

Їжак.

Їжак – невелика тваринка ( 20-30 см ), але голок – 6-8 тис. Це нічна тваринка: вдень спить, вночі виходить на пошуки їжі. Має добрий нюх, але поганий зір і слух. Їжаченята народжуються сліпі і голі, але на другий день вже з’являються м’які білі голочки, а через 2 тижні – темні і гострі.

Робота з підручником.

Вправа 139.

Спиши вставляючи пропущені букви.

 

Вставляємо в книгу картинку Їжака і пораду Мисліть логічно в «Книгу порад»

Результат пошуку зображень за запитом "їжачок казковий"

 

А тепер відгадайте наступного школярика Лісової школи.

Я ловлю комах, жучків,

Їм маленьких черв’ячків

В теплий край я не літаю.

Горобець

Горобці, як і інші птахи, їдять 6 р. на день, а пташенят годують ще частіше. Великий горобець приносить своїм пташенятам комах у 65 р. частіше, ніж їсть сам. За 2 години польоту горобець долає 112 км. Горобцям стоїть пам’ятник в американському місті Бостоні за врятування людей від нашестя гусені.

Фізкультхвилинка.

Пантомімо

  1. Показати сову
  2. Котика
  3. Сонечко
  4. Сіли так тихо як зайчик під кущик

Вставляємо в книгу картинку Горобця і пораду На кожному уроці обов’язкова розминка в «Книгу порад»

Пов’язане зображення

 

Відгадайте наступну загадку.

Я труд поважаю,

Все літо літаю,

В поле, до гаю,

Збираю медок

Із різних квіток.

Кого не злюблю –

Жалом колю.

Бджола

Бджоли запилюють культурні рослини і дають мед. Живуть вони сім’ями, що називається рій. Свою «родину» розпізнають по запаху, що притаманний тільки їм. Сім’я – це 60-70 тис. бджіл. У них є своя цариця. Вона відкладає яйця в соти. Спілкуються між собою за допомогою танців.

Чайну ложку меду 200 бджіл збирають добу, а 1 бджола повинна облітати 7 мільйонів квіток. За 1 хвилину може облітати 30-40 квіток.

Бджілка – трудівниця, тому Сова дала їй таке завдання: робота в групах

Скласти розповідь за малюнками

  1. Осінь

Результат пошуку зображень за запитом "осінь"

  1. Зима

Результат пошуку зображень за запитом "зима"

  1. Літо

Результат пошуку зображень за запитом "літо"

 

Вставляємо в книгу картинку Бджілки і пораду Навчись працювати колективно в «Книгу порад»

Центр розвитку дитини - Бджілка

 

Оскільки ми виконали всі завдання, давайте, зробимо Сові сюрприз: наповнимо книгу своїми малюнками. Розмалюйте малюнки і вкладемо їх у книгу.

Результат пошуку зображень за запитом "розмальовка сова"

 

 

ІV Підсумок уроку.

Закінчується урок. Що корисного для себе взяли?

Дізнались нове про тварин.

І на згадку про наш урок Сова хоче вам подарувати  солодкий подарунок і вітальну листівку з побажаннями від вчительки Сови.

Працюйте завжди залюбки,

Діліться радощами з другом.

Ходіть до школи, малюки,

І хай вона вам домом буде.

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
3489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку