Інтегрований урок (українська мова, природознавство, малювання). На уроці використані: загадки, інформація про лісових друзів, фізкультхвилинка "Пантомімо", лист від Сови з прозьбою про допомогу, Книга, яку складали для лісових мешканців, І на завершення уроку сувеніри від Сови за цікаву і кольорову книгу. Матеріал частково використаний з інтернетних джерел.
1
Українська мова
Урок розвитку зв’язного мовлення
Урок-подорож з використанням міжпредметних зв’язків
Тема. Розвиток монологічного мовлення учнів. Складання розповіді за малюнком.
Мета Формувати навички букви і звуку знаку м’якшення; перевірити знання учнів із теми «Наголошення складів»; розвивати логічне мислення, самостійність; виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: малюнки рибки, жабки, їжака, горобця, бджілки, завдання уроку, написи «Лісова школа», «Книга порад», лист від Сови, поради для учнів, картки для самостійної роботи., розмальовка сови, малюнки пір року для роботи в групах.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Діти, давайте привітаємося з гостями і з маленьким сонечком.
«Я- маленьке сонечко. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто.
Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла.
Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя даруюючи тепло.
Я – Сонечко, яке дарую Вам, шановні вчителі, настрій на весь день »
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Діти, сьогодні вранці лісові поштарі-сороки принесли нам цього листа. Що ж у ньому? Прочитаємо? Ось такий лист.
( Зачитується лист.)
Любі мої малята! Допоможіть мені будь ласка. Я вчитель лісової школи - Сова. Коли я йшла на уроки до своїх учнів, то загубила деякі сторінки своєї навчальної книги. А без неї я не можу провести уроки. Я прошу вас відшукати сторінки моєї книги, а я за це подарую вам призи в кінці уроку.
З повагою Лісова Сова!
Але у нас зараз урок української мови і нам потрібно повторити все, що ми вивчили на попередніх уроках.
Що ж робити? Відмовити Сові?
Давайте зробимо так: закріпимо наші знання з української мови і створимо казкову книгу, в яку будемо протягом уроку вкладати сторінки з порадами. Вони допоможуть звірятам вивчати українську мову в Лісовій школі. А після уроку відішлемо цю казкову книгу Сові.
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
Каліграфічна хвилинка.
Відкрийте зошити і запишіть дату.
Діти, подивіться, хто це в Лісовій школі?
Завдання: написати рядок слова Сова.
Зошит свій я відкриваю
І під нахилом кладу.
Ручку правильно тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
За роботу я берусь.
Якого правила ви дотримувались, коли писали?
Пишіть каліграфічно.
Давайте спробуємо допомогти лісовим школярам і виконаємо нелегкі завдання.
Від кого перше завдання ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Все життя живе у воді,
Вся срібляста, у лусці.
Риба.
-Відомо близько 25 тис. видів риб. Вони холоднокровні, температура їх тіла така сама, як температура води. Якщо вода дуже холодна, риба стає млявою і взагалі перестає рухатися. Є риби, які розвивають швидкість до 100 км/год. Найбільша риба – китова акула. Її довжина – від 12 м, а вага – до 20 тон.
Ви знаєте, що риби не вміють говорити, тому завдання мовчазне – Вправа 136
Виписати слова з м’яким знаком. Поділити їх для переносу.
(Вересень, трусить, жовтень, грудень, надходить)
Вставляємо в книгу картинку риби і пораду Пишіть каліграфічно в «Книгу порад»
Відгадайте наступного учня Лісової школи.
У зеленому жакеті,
Галасує в очереті.
Хоч і плавати мастак,
А не риба і не рак. (Жабка)
Також холоднокровні, як риби. В тропічних лісах водяться яскравого кольору жаби: малинові, сині, жовті. Це отруйні жаби. Є жаби-великани, їх вага досягає 5 кг. Є літаючі жаби, які перестрибують з гілки на гілку ніби літають, широко розставив пальці на лапах, як парашут.
Завдання від Жабки.
Робота на індивідуальних картках.
А. 30 букв
Б. 33 букви
В. 32 букви
2. Виберіть рядок лише з голосними звуками:
А. п, о, л, д, з, ж
Б. а, о, у, и, і, е
В. а, ш, у, я, є
3. Скільки складів у слові Мураха:
А. 6
Б. 4
В. 3
4. Поставте наголос у слові Природа.
Вставляємо в книгу картинку Жабки і пораду Вчіться працювати самостійно в «Книгу порад»
Наступне завдання від Мудрої Сови.
В мене шубка з колючок,
В мене сіра спинка.
Ніс як чорний п’ятачок,
Очі – намистинки.
Їжак.
Їжак – невелика тваринка ( 20-30 см ), але голок – 6-8 тис. Це нічна тваринка: вдень спить, вночі виходить на пошуки їжі. Має добрий нюх, але поганий зір і слух. Їжаченята народжуються сліпі і голі, але на другий день вже з’являються м’які білі голочки, а через 2 тижні – темні і гострі.
Робота з підручником.
Вправа 139.
Спиши вставляючи пропущені букви.
Вставляємо в книгу картинку Їжака і пораду Мисліть логічно в «Книгу порад»
А тепер відгадайте наступного школярика Лісової школи.
Я ловлю комах, жучків,
Їм маленьких черв’ячків
В теплий край я не літаю.
Горобець
Горобці, як і інші птахи, їдять 6 р. на день, а пташенят годують ще частіше. Великий горобець приносить своїм пташенятам комах у 65 р. частіше, ніж їсть сам. За 2 години польоту горобець долає 112 км. Горобцям стоїть пам’ятник в американському місті Бостоні за врятування людей від нашестя гусені.
Фізкультхвилинка.
Пантомімо
Вставляємо в книгу картинку Горобця і пораду На кожному уроці обов’язкова розминка в «Книгу порад»
Відгадайте наступну загадку.
Я труд поважаю,
Все літо літаю,
В поле, до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю –
Жалом колю.
Бджола
Бджоли запилюють культурні рослини і дають мед. Живуть вони сім’ями, що називається рій. Свою «родину» розпізнають по запаху, що притаманний тільки їм. Сім’я – це 60-70 тис. бджіл. У них є своя цариця. Вона відкладає яйця в соти. Спілкуються між собою за допомогою танців.
Чайну ложку меду 200 бджіл збирають добу, а 1 бджола повинна облітати 7 мільйонів квіток. За 1 хвилину може облітати 30-40 квіток.
Бджілка – трудівниця, тому Сова дала їй таке завдання: робота в групах
Скласти розповідь за малюнками
Вставляємо в книгу картинку Бджілки і пораду Навчись працювати колективно в «Книгу порад»
Оскільки ми виконали всі завдання, давайте, зробимо Сові сюрприз: наповнимо книгу своїми малюнками. Розмалюйте малюнки і вкладемо їх у книгу.
ІV Підсумок уроку.
Закінчується урок. Що корисного для себе взяли?
Дізнались нове про тварин.
І на згадку про наш урок Сова хоче вам подарувати солодкий подарунок і вітальну листівку з побажаннями від вчительки Сови.
Працюйте завжди залюбки,
Діліться радощами з другом.
Ходіть до школи, малюки,
І хай вона вам домом буде.