Урок "Розвязування задач на закон Джоуля-Ленца"

Про матеріал
закріпити вміння й навички учнів обчислювати роботу й потужність електричного струму, використовуючи Закон Джоуля-Ленца; сприяти реальному використанню, розвитку та збагачення досвіду учнів;
Перегляд файлу

Тема: Розв’язування задач.

Мета:

Навчальна: закріпити вміння й навички учнів обчислювати роботу й потужність електричного струму, використовуючи Закон Джоуля-Ленца; сприяти реальному використанню, розвитку та збагачення досвіду учнів;

Розвивальна: розвивати загальні інтелектуальні здібності учнів (порівняння, узагальнення, критичність, самостійність, глибина, широта мислення), інтерес до пізнавальної діяльності, уміння аналізувати, робити висновки; розвивати культуру мовлення методом усного опитування учнів та коментування розв’язання задач. Розвивати уміння учнів використовувати знання з математики при розв’язування задач з фізики;

Виховна: виховувати ціннісне ставлення до життя, почуття відповідальності за власне здоров’я та безпеку; почуття громадянського обов’язку, що виражається в економному використанні електроенергії, дотриманні правил безпеки під час користування електроприладами; виховувати наполегливість, акуратність; сприяти формуванню активної, компетентної особистості.

Тип уроку:

удосконалення знань та формування вмінь розв’язувати задачі.

План

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

ІV. Розв’язування задач.

V. Оцінювання роботи учнів. Підбиття підсумків уроку.

VІ. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

2. Перевірка присутніх (перевірка відвідування учнів)

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів (налаштування учнів на спільну активну роботу).

Фронтальне опитування (метод «Мозковий штурм»)

1. Електричний струм – це … (напрямлений рух зарядних частинок)

2. Силу електричного струму вимірюють в … (амперах)

3. Напругу вимірюють в… (вольтах)

4. Пристрої, які розмикають коло, якщо сила струму в ньому збільшиться понад норму, називають … (запобіжник)

5. Робота електричного струму обчислюється за формулою … (А=IUt)

6. Потужність електричного струму вимірюється в … (Вт)

7. Робота електричного струму позначається буквою … (А)

8. Потужність електричного струму позначається буквою … (Р)

9. Кількість теплоти, яку виділяє провідник зі струмом, обчислюють за допомогою закона … (Джоуля - Ленца)

10. Як математично записують закон Джоуля – Ленца …(Q=I2Rt)

11. За якою формулою обчислюють потужність струму…(P=IU)

12. Як називається прилад для прямого вимірювання роботи струму … (лічильник електричної енергії)

13. В CI роботу електричного струму вимірюють у … (Дж)

14. Яку позасистемну одиницю роботи сили струму використовують у повсякденному житті… (кВт *год)

15. Вольтметром вимірюють … (напругу)

16. Амперметр у електричне коло приєднують … (паралельно)

17. Прилад для регулювання сили струму в колі називається … (реостат)

Запитання:  Чому у квартирних лічильниках електричної енергії вмонтовано запобіжники, які не дозволяють зростати силі струму через лічильник вище від певної межі? (Відповідь: призначення запобіжників — розімкнути коло, якщо сила струму в ньому перевищить максимальні значення.)

Запитання: Чому у плавкому запобіжнику використовують дріт набагато тонший, ніж у проводах, що з’єднують джерело струму та споживачів електроенергії. (Відповідь: це робиться для того, щоб першим нагрівся та розплавився запобіжник, а не проводи електричного кола.)

ІV. Розв’язування вправ

  1. Яка кількість теплоти виділиться за 10 хв у провіднику опором 20 Ом за сили струму 5 А?
  2. Визначте опір провідника, якщо при силі струму 2 А за 5 хв він виділив 2400 Дж енергії.
  3. Яка кількість теплоти виділиться за 30 хв в електричному чайнику з опором 100 Ом, включеному в мережу з напругою 220 В? Скільки води можна нагріти від 20 °С до кипіння, використовуючи все тепло, що виділяється струмом?
  4. Визначте потужність струму в електричній лампі, якщо при напрузі 3 В сила струму в ній 0,1 А
  5. Визначте витрату електричної енергії за 20 с автомобільною електричною лампою, розташованою на напругу 12 В, якщо сила струму 3,5 А
  6. Спіраль нагрівача виготовлена з ніхромового дроту, площа поперечного перерізу якого 5,5 мм2, а довжина – 22 см. Яка кількість теплоти виділиться за 1 год роботи цього електронагрівача, якщо він увімкнений у мережу з напругою 220 В. питомий опір ніхрому g=1,1ом*мм2/м.
  7. Дві лампи опорами 440 Ом та 220 Ом ввімкнені в коло послідовно. Визначте силу струму в кожній лампочці і загальну потужність кола, якщо напруга в колі 220 В. складіть схему електричного кола. Чи може вразити такий струм людину, якщо відомо, що струм від 0,1 А до 3 А викликає смертельні враження (людині при цьому необхідна реанімація)
  8. Визначте вартість енергії, що витрачається під час користування телевізором протягом 4 год за 30 днів. Споживана потужність телевізора 220 Вт. Тариф – 28,02коп/кВт*год

Вправа «Фізична енциклопедія»

Із запропонованих букв (букви надруковані на кольорових картках) скласти слово, яке стосується теми уроку та пояснити значення цього предмету у повсякденному житті людини ЗАПОБІЖНИК складене слово розміщується на дошці (захищає електричне коло від короткого замикання)

Вправа «Знайди зайве слово»

Праска, Фен,  Будильник механічний,  Електрочайник,  Тостер,  Електрокамін

Вправа «Знайди логічну пару»

На звороті дошки прикріплений плакат з фізичними термінами:

- Фізичне явище

- Фізичний прилад

- Фізична величина

- Значення фізичної величини

- Одиниця вимірювання фізичної величини

Поруч на дошці записані словосполучення

 Напруга,  Світіння електричної лампи,  Амперметр,  Ватт,  200 Дж,  Нагрівання провідника зі струмом,   Ампер,  Потужність електричного струму,  220 В,  Вольтметр,  Реостат,  40 Ом,  Ом,  Робота електричного струму,  Нагрівання праски,  Кількість теплоти,  Джоуль,  150 кВт*год,  60 Вт,  

Вимикач,   Коротке замикання,  Джерело електричного струму

V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання: §33-35 – повторити, сторінка 222  № 5, 9, 11- виконати

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Булгакіна Тетяна Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 34. Теплова дія струму. Закон Джоуля-Ленца
Додано
16 березня 2019
Переглядів
12867
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку