Урок природознавство
Клас 3
Вчитель Мірченко Ольга Володимирівна
Тема: Кругообіг води в природі.
Мета: Продовжити формувати поняття «вода», сформувати поняття «кругообіг води в природі», продовжити формувати навички дослідницької роботи та пошукову активність. Виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати творчі здібності, мовлення, увагу.
Обладнання: таблиця «Кругообіг води в природі», фізична карта України, ребус, малюнки із зображенням природи в різні пори року, кольорові фішки, етапи уроку, записані на дошці.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Фенологічні спостереження
ІІІ. Мотивація навчання
Райдуга в небі –
Сім кольорів
Нам прокладають
Дорогу до мрій!
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.
Етапи уроку записані на дошці.
V. Перевірка знань, які діти отримали на минулому уроці «Сторінками журналу».
- Про яку речовину ми говорили на попередньому уроці? ( на дошці вивішується ребус «вода» ).
- А що наші ерудити підготували для нас?
1. Загадки про воду
2. Прислів'я про воду
3. Значення води у побуті та шанування її нашими предками.
4. «Народ скаже, як зав'яже»
- Народ здавна шанував воду, бо вона має велике значення в житті людини і всього живого . І що більша повага, то влучніший вислів ( учні читають приказки і прикмети).
4. «Цікавинки»
(діти розказують про склад води та вплив її властивостей на життя планети та людини).
5. Вправа «Закінчи речення»
Дощ – це вода у ………. стані.
Град – це вода у ………. стані.
Пара – це вода у ………. стані.
VІ. Робота за темою уроку «Безквнечна подорож».
- Сьогодні я розповім вам про незвичайну, але вічну подорож.
1. Створення проблемної ситуації.
- Уважно роздивіться карту. Якого кольору на ній більше? Синього.
- Та це велику кількість річок, струмків, та озер, зображених на карті. Всі струмки і річки несуть свої чисті води в море.
2. Проблема.
- Та чому вода в морі не заливає ьерега? Чому його рівень залишається постійним?
3. Дослідження ( відповідають діти).
- Бо вода в морі зв'язана з іншими морями. ( розповідь учителя).
- А ще тому, що вода постійно випаровується. Ви бачили, як під дією сонячного проміння влітку вода випаровується з поверхні калюж ( калюжі висихають ).
4. Дослід.
- Якщо налити в миску воду і поставити її на сонце, то води не стане. Де ж вона подінеться?
- Вода нагрілась і перетворилась на пару. Пара піднялася високо в небо, а там з'єдналась з іншими краплинками і утворила хмари. Хмаринки з'єднались у велику синю хмару. Блиснула блискавка, і з хмари на землю пішов дощ. Це наша вода повернулась на землю. Вода потрапила до річок, ставків, напоїла рослини. Та знову пригріє сонечко, і вода запарує з відкритих водоймищ, з листків рослин вгору, туди, де пливуть хмаринки.
5. Висновок.
- Вода постійно перебуває у русі, вона здійснює нескінченну подорож.
6. Підсумок.
- Ми пройшли вже три етапи уроку і здобули веселкові позначки. Перед нами новий етап.
7. Виступи учнів «Я також хочу сказати».
- Можливо, хтось із вас спостерігав, як випаровується вода з листя рослин? ( діти діляться своїми спостереженнями ).
- На уроках ми читали багато книжок, можливо, в них було описано кругообіг води у вигляді казки?
( учні пригадують казку «Подорож маленької краплинки» і розповідають її ).
Вправа «Ти мені – я тобі» ( діти читають, потім задають один одному питання ).
1. Більша частина Землі вкрита:
А) льодовиками;
Б) водою;
В) сушею.
2. Які властивості має вода?
А) текуча, не має власної форми, прозора, безбарвна;
Б) має власну форму, непрозора , має запах;
В) блакитного кольору, має смак.
3. З’єднай стрілками:
Дощ газоподібний стан
Сніг рідкий стан
Пара твердий стан
4. Які речовини не розчиняються у воді?___________________________________________________________________________________________
І І варіант
1. Більша частина прісної води перебуває в :
А) океанах;
Б) морях;
В) льодовиках.
2. Як називається перехід водяної пари в рідкий стан?
А) випаровування
Б) конденсація
В) кругообіг
3. З’єднай стрілками:
Роса газоподібний стан
Град рідкий стан
Пара твердий стан
4. Які речовини розчиняються у воді?______________________________________________________________________________________________
VІ.. Творча робота «Маю свою думку»
VІІ. Підсумок уроку.
Вправа «Закінчи речення»
З поверхні озера, річки, ставка, моря, океану, також із поверхні рослин вда постійно ……. .
Перетворення води з одного стану в інший і переміщення її у природі називається …….. .
VІІІ. Домашнє завдання
Намалювати «Подорож води в природі», скласти власний план щодо збереження водоймі нашого міста.