Урок "Кругообіг води в природі"

Про матеріал
Матеріали уроку відповідають віковим особливостям учнів. Має сучасні форми і методи навчання. На всіх етапах уроку учні думають, висловлюють власні думки
Перегляд файлу

Урок природознавство

Клас 3

Вчитель Мірченко Ольга Володимирівна

Тема: Кругообіг води в природі.

Мета: Продовжити формувати поняття «вода», сформувати поняття «кругообіг води в природі», продовжити формувати навички дослідницької роботи та пошукову активність. Виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати творчі здібності, мовлення, увагу.

Обладнання: таблиця «Кругообіг води в природі», фізична карта України, ребус, малюнки із зображенням природи в різні пори року, кольорові фішки, етапи уроку, записані на дошці.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Фенологічні спостереження

  • Яка пора року?
  • Який місяць?
  • На вулиці тепло чи холодно?
  • Який стан неба?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були сьогодні опади?

ІІІ. Мотивація навчання

  • Діти, про що ви мрієте?
  • Давайте прочитаємо девіз уроку.

Райдуга в небі –

Сім кольорів

Нам прокладають

Дорогу до мрій!

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Сьогодні на уроці природознавства ми продовжимо роботу над складанням журналу. А пройти через усі етапи уроку нам допоможе райдуга. Кожен етап матиме свій колір.
  • А скільки кольорів у райдуги?
  • Як вони розташовані?

Етапи уроку записані на дошці.

  1. Сторінками журналу.
  2. Цікавинки.
  3. Безкінечна подорож
  4. «Я також хочу сказати».
  5. «Що мені розповів підручник».
  6. «Я зможу себе перевірити».
  7. Маю думку.
  • На кінець уроку у нас мають скластися сім кольорів у райдужну стежку і з'явитися ще один журнал з назвою сьогоднішнього уроку. Отже, починаємо роботу.

V. Перевірка знань, які діти отримали на минулому уроці «Сторінками журналу».

- Про яку речовину ми говорили на попередньому уроці? ( на дошці вивішується ребус «вода» ).

- А що наші ерудити підготували для нас?

1. Загадки про воду

2. Прислів'я про воду

3. Значення води у побуті та шанування її нашими предками.

4. «Народ скаже, як зав'яже»

- Народ здавна шанував воду, бо вона має велике значення в житті людини і всього живого . І що більша повага, то влучніший вислів ( учні читають приказки і прикмети).

4. «Цікавинки»

(діти розказують про склад води та вплив її властивостей на життя планети та людини).

5. Вправа «Закінчи речення»

Дощ – це вода у ………. стані.

Град – це вода у ………. стані.

Пара – це вода у ………. стані.

  • А які вода має ознаки? ( прозора, текуча, безбарвна, без смаку, не має форми).
  • В якому стані зображено воду на малюнках? ( учні роблять опис біля дошки).

VІ. Робота за темою уроку «Безквнечна подорож».

    - Сьогодні я розповім вам про незвичайну, але вічну подорож.

1. Створення проблемної ситуації.

    - Уважно роздивіться карту. Якого  кольору на ній більше? Синього.

    - Та це велику кількість річок, струмків, та озер, зображених на карті. Всі струмки і річки несуть свої чисті води в море.

2. Проблема.

      - Та чому вода в морі не заливає ьерега? Чому його рівень залишається постійним?

3. Дослідження ( відповідають діти).

     -  Бо вода в морі зв'язана з іншими морями. ( розповідь учителя).

     - А ще тому, що вода постійно випаровується. Ви бачили, як під дією сонячного проміння влітку вода випаровується з поверхні калюж ( калюжі висихають ).

4. Дослід.

        - Якщо налити в миску воду і поставити її на сонце, то води не стане. Де ж вона подінеться?

        - Вода нагрілась і перетворилась на пару. Пара піднялася високо в небо, а там з'єдналась з іншими краплинками і утворила хмари. Хмаринки з'єднались у велику синю хмару. Блиснула блискавка, і з хмари на землю пішов дощ. Це наша вода повернулась на землю. Вода потрапила до річок, ставків, напоїла рослини. Та знову пригріє сонечко, і вода запарує з відкритих водоймищ, з листків рослин вгору, туди, де пливуть хмаринки.

5. Висновок.

       - Вода постійно перебуває у русі, вона здійснює нескінченну подорож.

6. Підсумок.

       - Ми пройшли вже три етапи уроку і здобули веселкові позначки. Перед нами новий етап.

7. Виступи учнів «Я також хочу сказати».

    - Можливо, хтось із вас спостерігав, як випаровується вода з листя рослин? ( діти діляться своїми спостереженнями ).

     - На уроках ми читали багато книжок, можливо, в них було описано кругообіг води у вигляді казки?

( учні пригадують казку «Подорож маленької краплинки» і розповідають її ).

  1. Робота з підручником «Що мені розповів підручник»
  • А тепер попрацюємо із статтею підручника.

Вправа «Ти мені – я тобі» ( діти читають, потім задають один одному питання ).

  1. Самостійна робота «Я зможу себе перевірити»

1.     Більша частина Землі вкрита:

А) льодовиками;

Б) водою;

В) сушею.

2. Які властивості має вода?

А) текуча, не має власної форми, прозора, безбарвна;

Б) має власну форму, непрозора , має запах;

В) блакитного кольору, має смак.

    3. З’єднай стрілками:

Дощ                                       газоподібний стан

Сніг                                        рідкий стан

Пара                                       твердий стан

    4. Які речовини не розчиняються у воді?___________________________________________________________________________________________ 

                                               І І варіант

1.     Більша частина прісної  води перебуває в :

А) океанах;

Б) морях;

В) льодовиках.

2. Як називається  перехід водяної пари в рідкий стан?

А) випаровування

Б) конденсація

В) кругообіг

 3. З’єднай стрілками:

Роса                                                   газоподібний стан

Град                                                   рідкий стан

Пара                                                  твердий стан

 4. Які речовини  розчиняються у воді?______________________________________________________________________________________________

 

VІ.. Творча робота «Маю свою думку»

  • Чи багато чистої води на землі
  • Що треба робити, щоб зберегти чисту воду ?
  • Можливо, всі перелічені заходи не потрібні, а природа і сама про себе подбає?

VІІ. Підсумок уроку.

  • Ось і завершується наш урок. Райдужна стежка мерехтить нам чвоїми кольорами. І ми можемо дати відповіді на останні запитання уроку.

Вправа «Закінчи речення»

З поверхні озера, річки, ставка, моря, океану, також із поверхні рослин вда постійно ……. .

Перетворення води з одного стану в інший і переміщення її у природі називається …….. .

VІІІ. Домашнє завдання

Намалювати «Подорож води в природі», скласти власний план щодо збереження водоймі нашого міста.

 

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку