Тема: Сантиметр. Довжина відрізка
Мета: формування предметних компетентностей:
Обладнання: шаблони листочків з цифрами, індивідуальні набори карток з цифрами, геометричні фігури, відео https://www.youtube.com/watch?v=5GtPVKZ0LrM, https://www.youtube.com/watch?v=mdxEiKlEU7g , смужки, лінійки, зошит – посібник О. Істера «Математика» частина 1.
.
Хід уроку
І. Організація класу
Всі почули ви дзвінок –
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
(Об’єднання учнів у дві групи )
- Восени часто дмуть вітри холодні, злі. І сьогодні така буря налетіла й принесла до нашого класу осінні листочки й розсипала по всьому класі . Ваше завдання знайти всі листочки.
- Завдання І групі: Знайти кленові листочки з цифрами і вишикуватися від найменшого числа до найбільшого.
- Завдання ІІ групі: Знайти липові листочки з цифрами і вишикуватися від найбільшого числа до найменшого.
Зміст гри. Основне правило: учень повинен відповідати на запитання, не вимовляючи жодного слова.
Запитання 1. Покажіть сусідів числа 7. (Учні показують картки з числами 6 і 8.)
Запитання 2. Яка геометрична фігура має три кути?
Скільки сонечок на небі?
Скільки пальців на руках у тебе?
Скільки вікон має клас? (3)
Скільки парт стоїть у нас?
ІІІ. Повідомлення завдань уроку.
- Відгадайте загадку, бо це є наше завдання уроку:
- Щоб довжини виміряти,
Інструмент цей треба мати,
Як будуємо пряму,
Цей прилад я візьму.
Вийде не пряма, а змійка,
Як загубиться … (лінійка)
- Отже, сьогодні ми ознайомимося з одиницею вимірювання довжини - сантиметром та сантиметровою лінійкою; учитимемося вимірювати довжини відрізків.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
(https://www.youtube.com/watch?v=5GtPVKZ0LrM)
- Чому героям казки не вдалося виміряти удава?
- На вашу думку, чого бракувало героям, щоб виміряти довжину удава?
2. Ознайомлення з одиницями вимірювання довжини.
- У давнину люди використовували для вимірювання довжин ті вимірювальні прилади, які завжди були при собі: довжина суглоба, пальця, розмах рук . Однією з найважливіших одиниць довжини був лікоть,тобто відстань від ліктя до кінця середнього пальця. Ліктем купці вимірювали тканину, яку продавали, намотуючи іі на руку, висоту дерева, зрубаного на будівництво будинку.
- Виміряйте ліктем ширину вашої парти.
- Яка довжина парти? (відповіді учнів)
- У класі стоять різні парти? (однакові)
- Гаразд, виміряйте, будь ласка, довжину підручника за допомогою вказівного пальця.
4. Ознайомлення з лінійкою і сантиметром.
Перегляд відео.
https://www.youtube.com/watch?v=mdxEiKlEU7g
- Візьміть у руки лінійку. Що ви на ній бачите? (поділки, цифри)
Це прилад для вимірювання довжини відрізків — лінійка. Початок відліку позначено цифрою 0. На однаковій відстані на лінійці є позначення — цифри. Відстань між двома сусідніми цифрами називають сантиметром. Уся шкала лінійки розбита на сантиметри. На лінійці, кінець кожного сантиметра позначений рискою, біля якої стоїть цифра. Яка відстань між сусідніми цифрами?
Лінійка відразу дозволяє дізнатися скільки сантиметрів укладається вздовж вимірюваного предмета. Прикладемо лінійку до смужки, довжину якої ми прагнемо дізнатися, так, щоб риска із цифрою 0 перебувала в одному кінці смужки (на початку). Подивимося,біля якої цифри знаходиться другий кінець вимірюваної смужки. Ця цифра покаже, якої довжини смужка, скільки в ній сантиметрів.
Робимо висновок : відстань між цифрами дорівнює 1 сантиметр. Скажіть, будь ласка, скільки сантиметрів між поділками 0 і 4; 0 і 7?
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Ознайомлення з правилом с.33
2. Практична робота. Вимірювання довжини відрізків.
Завдання 2 – 4 с. 33
3.Порівняння довжин
Завдання 5. с.33
VІ. Підсумок уроку
Зробимо останній крок – підсумуємо урок.
1. Вправа «Мікрофон».
– Ось і завершився наш урок.
– Чи він вам сподобався?
2. Гра «Продовжте речення».
На уроці я навчився…
Хотів би ще навчитися…
Найскладніше було…
Найлегше було…
3. Рефлексія.
– Покажіть смайликом, з яким настроєм ви закінчили урок. Чому?