Що вивчає фізика
План – конспект для учнів 7 класу
Урок № 1 дата____________________
Тема. Фізика – наука про природу і її значення в житті людини. Зміни, що відбуваються в природі.
Мета: в загальних рисах ознайомити учнів із предметом вивчення фізики; домогтися засвоєння ними окремих фізичних понять; викликати інтерес і бажання вивчати новий предмет.
Основні поняття: природа, фізика, фізичне тіло, фізичні явища, речовина.
Обладнання: візок, спиртівка, гумовий корок, Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування практичних умінь.
План уроку: 1 Фізика та інші науки про природу.
Хід уроку
Всі ми різні і водночас дуже схожі. Давайте перевіримо. Хто любить кататися на велосипеді, підніміть угору праву руку .Хто вміє плавати, покажіть праву долоню. Хто добре відпочив улітку, плесніть у долоні, а всі , в кого є друзі, посміхніться. Як бачите, ми краще пізнали одне одного.
ІІ. Актуалізація опорних знань. . Мозковий штурм.
Спробуйте заплющити очі і пригадати все, що ви пов’язуєте зі словом «Природа».
Повідомлення теми і мети.
План розповіді .
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Наука пояснює міфи
«… Мойсей побачив кущ, який горів, але не згорав».
Як ви думаєте, таке могло бути насправді?
Пояснення явища: тривалий час кущ, який горів, вважався дивом. учнів
Але сьогодні відомо, що такий кущ насправді існує на Синайському півострові і називається він випотом або кущем Мойсея. Ця рослина виділяє летку ефірну олію, яка легко займається під дією сонячних променів. Екземпляр цього куща привезли в Польщу і посадили в гірсько-степовому заповіднику в Скороціцах. У 1960р. газети повідомили, що в жаркий день кущ Мойсея спалахнув червоно-блакитним полум’ям .
ІV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
1.Що вивчає фізика З давніх-давен людина замислювалася над перебігом природних явищ, які спостерігала довкола себе. Спочатку вони дивували її,іноді - лякали, бо людина не могла пояснити, чому та чи інша зміна у природі відбувається саме так, а не інакше. З часом від простого споглядання явищ люди перейшли до цілеспрямованого спостереження за ними. Згодом вони почали шукати закономірності перебігу природних явищ, проводити найпростіші досліди для з’ясування їхніх причин. Логічним продовженням було узагальнен-
ня здобутих результатів, висунення передбачень та їх перевірка.
Так народжувалася наука про природні явища, властивості живої і
неживої матерій, з яких складається навколишній світ.
Фізика – наука про загальні закономірності перебігу явищ природи,
властивості і будову матерії, закони її руху. У перекладі з грецької
слово «фізика» означає природа.
картоплина потоне, у солоній – плаватиме.
Виконання досліду: серветку завчасно змочіть водою, облийте спиртом і підпалить. Полум’я з часом згасне, серветка залишиться неушкодженою.
Виконання досліду: підпаліть папір і опустіть його на дно посудини.
Очищене яйце покладіть на горлечко пляшки, легенько притиснувши.
Через деякий час яйце впаде на дно посудини.
Учні по черзі вибирають один із побачених дослідів і пробують
пояснити його.
VI. Узагальнення і систематизація знань.
1.Запишіть у таблицю слова до відповідної колонки: зошит, вода,
алюміній, ручка, повітря, веселка, блискавка, яйце, танення льоду.
Фізичне тіло |
Речовина |
Фізичні явища |
зошит |
вода |
веселка |
ручка |
алюміній |
блискавка |
яйце |
повітря |
танення льоду |