Мета: краще розуміти той далекий час - Середньовіччя, побачити живих людей, глибше і ближче познайомитися з їх життям, побутом та звичаями.
Очікувані результати:
Після проведення заходу учні зможуть:
- пояснювати поняття –Середньовіччя + ….
- розрізняти статус різних верств населення Середньовіччя
- розповідати про повсякденне життя населення Середньовіччя
- розв'язувати інтерактивні вправи з теми;
Основні поняття:
Середньовіччя , феодалізм, феод ,васалітет, ратуша, ремісники, учні та підмайстри, цех, рицарські традиції, рицарський турнір, середньовічний замок.
Тип уроку: комбінований урок
Тема : Середньовічний світ Західної Европи.
Мета: краще розуміти той далекий час - Середньовіччя, побачити живих людей, глибше і ближче познайомитися з їх життям, побутом та звичаями.
Очікувані результати:
Після проведення заходу учні зможуть:
- пояснювати поняття –Середньовіччя + ….
- розрізняти статус різних верств населення Середньовіччя
- розповідати про повсякденне життя населення Середньовіччя
- розв’язувати інтерактивні вправи з теми;
Основні поняття:
Середньовіччя , феодалізм, феод ,васалітет, ратуша, ремісники, учні та підмайстри, цех, рицарські традиції, рицарський турнір, середньовічний замок.
Тип уроку: комбінований урок
Обладнання:
Підручник: Щупак І., Бурлака О., Піскарьова Всесвітня історія .7 кл. ,
Відео : «Середньовічний світ Західної Европи», Інтерактиві вправи на https://learningapps.org, https://jamboard.google.com
ХІД Заходу
І. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ
1. «Психологічна настанова»
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці із завданнями, будьте старанними і слухняними.
Використайте для побажання смайлики
Сьогодні ми вирушаємо в захопливу подорож.
Середньовіччя – це складна і суперечлива епоха.
Одні вважають середні віки часом занепаду, варварства і жорстокості.
Інші – часом, коли розширювалось коло народів, освоювалися нові простори, виникали замки, міста, держави.
Я сподіваюся, що наша подорож у Середньовіччя допоможе нам краще зрозуміти той далекий час, побачити живих людей, глибше і ближче познайомитися з їх життям, побутом та звичаями.
Хоч колесо історії нелегко зараз повернути, Але знання нам допоможуть відстань всю минути. Вперед! І в добру путь. Отже, починаємо!
Що таке Середньовіччя?
І.Теорія трьох станів
Вправа: Стани середньовічного суспільства
https://learningapps.org/32516740
ІІ.Відео ( частина ) Середньовічний світ Західної Европи. РИЦАРІ
https://www.youtube.com/watch?v=wMYjVznmU-Y&authuser=0
+
Повідомлення учнів « Озброення рицаря»:
1
2
3
Відео ( частина ) « Поєтапне вбрання рицаря» https://www.youtube.com/watch?v=dXNQ8MYvMYo&authuser=0
Зверніть увагу - не зовсім проста справа ... Не було гудзиків, важке обмундирування і т. інш.
Вправа: «Феодали і селяне. Права та обовязки.»
https://learningapps.org/21428204?authuser=0
Вправа: « Середновіччний замок»
https://learningapps.org/27319700
У Середньовіччя поєдинки на ристалищі ( рицарські турнири )являли собою змагання у мистецтві володіти зброєю, керувати бойовим конем.
Повідомлення учнів « Рицарські турнири. Правила. Кодекс честі.»
1
2
3
Відео ( частина ) « Середньовічні бої. Сучасна реконструкція» Сhttps://www.youtube.com/watch?v=1aS9L1R2oWA&authuser=0
Як підсумок з Риц. Турніра
Вправа : Рицарські традиції
https://learningapps.org/22027025
ІІІ Середньовічна мода - один з яскравих атрибутів минулого, який вимагає ретельного вивчення.
Оскільки в середньовічній Європі існувало чітке класове розділення людей, то і одяг відрізнявся по достатку і, що важливо, місцю в суспільстві: навіть раптом розбагатілий селянин не міг носити шовки і оксамит, а його дружина — пишну коштовностями сукню.
Не можна: потрібно було знати своє місце, рівноправ'ям ніяким тоді і не пахло.
Приклад:
У Бургундії в 14 - 15 століттях було в моді «носате взуття». Принцам дозволялося носити взуття з носами у дві з половиною ступні (до 70 см), родовитих дворянам-у дві ступні (60 см), городянам-в одну ступню (до 30 см). Простолюдини повинні були обмежуватися половиною ступні-15 см. Довгі носи заважали ходити; іноді ланцюжками їх пристібали до браслету у коліна. А щоб виглядати імпозантно, носи взуття прикрашали фігурками звірів, дзвіночками і навіть мініатюрними дзеркальцями.
Фон - Відео ( частина ) « Середньовічна мода»
Повідомлення учнів « Середньовічна мода »:
1
2
3
IV. КОНТРОЛЬНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП
Ось і закінчилася наша подорож у Середньовіччя. Сподіваюся, вам було не нудно на нашому заході
Підведить підсумок однім реченням:
Мені сподобалось …
Я запам’ятал …
Мене вразило …
Як казав би Герольд на закінченні риц. турніру:
«Закінчилася гра. Прощатися нам пора. Як сонце щедро дарує Тепло і світло рослинам, Так дарує добрим людям Наука. Так будьте ж допитливі, І до вас прийде успіх!
Дякуємо за участь вам у нашему заході та бажаемо отримати богато знаннь з історії !!!»