Урок " Сила. Графічне зображення сили"

Про матеріал

Дана розробка уроку допоможе учням :

- засвоїти поняття сили, розглянути види сил та навчитися графічно зображати сили;

- познайомити з поняттям сили як причини зміни швидкості тіла, ознаками дії сили;

- сформувати поняття сили як кількісної характеристики дії одного тіла на інше;

- охарактеризувати силу модулем , напрямком і точкою докладання.


Перегляд файлу

 

ВІДКРИТИЙ УРОК
на тему:

«Сила. Графічне
зображення сили»

Вчитель: Коваленко В.М.

 


 

 

 


 

 

 

 

 

Фізика 7 клас 

Урок №7

Тема уроку: «Сила. Графічне зображення сили»

Мета уроку: засвоїти поняття сили, розглянути види сил та навчитися графічно зображати сили.

Освітня:

  • познайомити з поняттям сили як причини зміни швидкості тіла, ознаками дії сили;
  • сформувати поняття сили як кількісної характеристики дії одного тіла на інше;
  • охарактеризувати силу модулем , напрямком і точкою докладання.

Розвиваюча:

  • формування умінь в учнів спостерігати , робити висновки , виділяти головне , планувати і проводити експеримент;
  • виконувати малюнки і акуратно і грамотно робити записи в зошитах;
  • застосування знань до аналізу і пояснення явищ природи;
  • розуміння векторного характеру сили і швидкості;
  • оцінювання отриманих результатів;
  • використання теоретичних методів наукового пізнання;
  • формування мотивів навчання , розвиток інтересу і здібностей до фізики.

Виховна :

  • виховання естетичних якостей в учнів під час проведення дослідів;
  • формування ціннісних відносин один до одного, вчителю , авторам відкриттів і винаходів , результатами навчання;
  • розвиток мовлення , вміння висловлювати свої думки і здатності вислуховувати співрозмовника, визнавати право людини на іншу точку зору;
  • самостійність у придбанні нових знань і практичних умінь;
  • мотивація освітньої діяльності на основі особистісно - орієнтованого підходу.

Методична мета:

  • розвиток інтересів і здібностей учнів на основі передачі їм знань і досвіду пізнавальної і творчої діяльності;
  • розуміння учнями сенсу основних наукових понять і законів фізики , взаємозв'язки між ними.

Тип уроку: урок комбінований.

Форма роботи на уроці: фронтальна, групова, індивідуальна.

Обладнання: дидактичний матеріал, динамометри, тіла різної маси, пружна лінійка.

План уроку:

Перевірка домашнього завдання

10 хв.

  1.         Фізичні величини та їх види.
  2.         Прилади вимірювання фізичних величин.
  3.         Одиниці вимірювання фізичних величин.

Вивчення нового матеріалу

20 хв.

  1.         Графічне зображення сили.
  2.         Гравітаційні сили.
  3.         Сили пружності.

Закріплення вивченого матеріалу

15 хв.

  1.         Якісні питання.
  2.         Навчаємося графічно зображувати сили.

 


 

 

Хід уроку.

Вступне слово : Добрий день діти, сідайте.

1. Перевірка домашнього завдання :

  1. Скалярні та векторні величини. ( Діти наводять приклади величин)
  1.   Прилади для вимірювання фізичних величин.
  2.   Одиниці вимірювання фізичних величин. (Робота в класі, усно весь клас)

2. Вивчення нового матеріалу:

Сьогодні на уроці ми будемо говорити про таке фізичне поняття як сила. Запишемо тему уроку «Сила»

2.1.  Перше уявлення про силу ви отримуєте з повсякденного досвіду. Задовго до цього уроку ви чули такі вирази: « сила волі » , « сила звички» , «сила почуття» , « сила струму » , « сильний вітер » , « сильна людина » і т.д. Що ж таке сила ? Формування поняття сили як фізичної величини почалося вже на різних уроках школі, коли з'ясувалося, що тіло взаємодіє з іншим тілом. У фізиці часто не вказують, яке тіло і як діє на дане тіло, а говорять, що на тіло діє сила або до тіла прикладена сила. Під дією сили може змінюватися швидкість не тільки всього тіла в цілому, але і окремих його частин. Знайомство з поняттям сили почнемо з проведення демонстраційних дослідів. Якщо на нерухомий брусок , що лежить на опорі, не діють інші тіла, крім Землі і опори , він не змінює свого положення.

Робиться висновок: якщо швидкість тіла змінюється, ми завжди виявляємо дію на нього іншого тіла.

2.2. Розкриття змісту поняття сила мірою взаємодії тіл між собою є векторна величина, яка називається силою. Силу прийнято позначати буквою Р. Сила - векторна фізична величина, що кількісно характеризує зовнішній вплив на тіло. Необхідно підкреслити, що кожна взаємодія описують за допомогою двох сил : до кожного з двох тіл прикладена сила з боку іншого тіла. Сила, як будь-яка векторна величина характеризується числовим значенням і напрямком, зазвичай напрям сили вказують стрілкою деякої довжини. Безглуздо говорити про силу, якщо розглядають поведінка одного тіла. Сила прикладена до певної точки тіла, що завжди вказують на кресленнях. Якщо сила до тіла не прикладена (Б = 0) то швидкість руху тіла не змінюється. Якщо до тіла прикладена деяка сила, то швидкість його руху змінюється. Чим більше сила, тим сильніше зміна швидкості .Знаючи тільки числове значення сили , ще не можна вказати , яким буде результат її дії. Важливо знати напрямок сили і точку її застосування. Сила - величина векторна і в кожний момент часу вона характеризується :

1) числовим значенням;

2 ) напрямом у просторі;

3) точкою докладання .


 

  1. Види сил у навколишньому світі незліченна безліч тіл , які взаємодіють один з одним. Але, незважаючи на це різноманіття сил , кілька їх видів прийнято виділяти особливо.

Силою тяжіння називають силу, з якою всі тіла у світі притягуються один до одного, різновидом сили тяжіння є сила тяжіння - сила, з якою тіло, що знаходиться поблизу якої-небудь планети притягається до неї. Наприклад, на ракету , яка стоїть наМарсі, теж діє сила тяжіння .

 


 

 

Сила тяжіння завжди спрямована до центру планети. На малюнку показано , що Земля притягує хлопчика і м’яч з силами , спрямованими вниз , тобто до центру планети. Як бачите , напрям « вниз » різному для різних місць на планеті. Це буде справедливо і для інших планет і космічних тіл .

Вагою тіла називають силу , з якою тіло тисне на опору або тягне підвіс.


 

Наприклад, на малюнку ведмідь діє на опору - прогнулася дошка. Згідно з визначенням , сила тиску ведмедя на дошку - вага ведмедя. На малюнку правіше ведмідь діє на підвіс - канат. Ця сила теж є вагою , але вже ведмедя разом з дошкою.

2.4. Одиниця сили. За одиницю сили в системі СІ приймають 1 ньютон (1 Н ) - на честь великого англійського вченого І. Ньютона. 1 Н - це сила, яка діє на тіло масою 1 кг, з - міняючи його швидкість щосекунди на 1 м / с. Кратними і частинні одиниці сили є:

1кН=1000 Н       1 мН = 0,001Н          1 МН=1 000 000Н

У висновку слід зазначити , що всі тіла, які знаходяться на Землі, або у її поверхні, завжди відчувають дію хоча б однієї сили , про природу якої ми будемо говорити пізніше.

Заключне слово : Отже , сьогодні ви познайомилися з фізичним поняттям сила.

  1.    Закріплення вивченого матеріалу :

Завдання 1.

Назвіть сили. (Весь клас усно).


 

Завдання 2.

Робота в класі.

Перекреслити в зошит і позначити сили.

Завдання 3.


 

Робота біля дошки. ( Один бажаючий учень).

Зобразіть графічно силу земного тяжіння, вагу тіла, силу натягу нитки. Масштаб : 1 см - 2 Н.


 

  1.    Домашнє завдання.
  1.   Повторити §3, §4.
  2.    Виконати вправу № 299 ст. 36
  1.    Підсумок уроку.

Використана література:

  1. Л.Е. Генденштейн „Фізика 7 клас”. ТОВ. ТО „Гімназія”, 2007.
  2. Сучасний новітній довідник школяра „Глорія”, 2014.
  3. Фізика, навчально-методичний посібник. „Весна”. ФОП Співак В.Л. Харків, 2010.

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 20.Сила — міра взаємодії
Додано
13 липня 2018
Переглядів
504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку