Урок "Сім'я і здоров'я. Традиції збереження здоров'я у сім'ї" 4 клас

Про матеріал
Коспект уроку "Сім'я і здоровя. Традиції збереження здоров'я у сім'ї" містить новітні інтерактивні технологіі. Спрямований на формування екологічної компетентості учня.
Перегляд файлу

План конспект інтегрованого уроку

для 4 класу

Тема уроку: Сім'я і здоров'я. Традиції збереження здоров’я у сім’ї.

Мета: визначити обов'язки членів сім'ї по зміцненню та збереженню здоров'я; дати уявлення про необхідність доброзичливих стосунків у сім'ї; розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свої думки; привести до висновку, що кожен член сім'ї підтримує здоров'я сім'ї; виховувати любов і повагу до членів сім'ї.

Обладнання: маркери, стікери зеленого і червоного кольорів, індивідуальні картки для роботи в групі, малюнок дерева на ватмані, мікрофон, смайлики.

Тип уроку: узагальнення знань і умінь

Структура уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

V. Вивчення нового матеріалу.

VІ. Узагальнення та систематизація знань

VІІ. Домашнє завдання.

VІІІ. Підведення підсумків уроку

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання вчителя. Налаштування на позитивний настрій

Вправа «Тримай усмішку - вона надає здоров'я»

Діти на круглих жовтих листочках малюють смайлик, який відображає їх настрій і піднімають вгору.

- Відкладіть ваші «смайлики» на край парти, ми до них ще повернемося!

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Діти, а що означає бути здоровим? (Бути здоровими – мати міцне здоров’я, не хворіти, бути веселим, життєрадісним, відчувати себе по-справжньому щасливим.)

- Що допомагає людині зберегти своє здоров’я?

- Чи мають вплив на здоров’я зовнішні чинники (екологія, погане харчування, погані умови праці)?

ІІІ. Повідомлення теми уроку

Сьогодні ми з вами будемо вивчати цікаву тему: «Сім'я і здоров'я. Традиції збереження здоров'я у сім’ї». Сподіваюсь, що одержані знання допоможуть вам рости здоровими.

Вправа «Асоціативний кущ»

Записую на дошці фразу: Хто повинен турбуватися про твоє здоров’я? навколо записую слова-ідеї учнів.

 

 

Я сам                                                                                                         Держава

 

                                                              

Батьки                                                                  

 

                                                         Лікарі                                 Вчитель


ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Дуже доречним на сьогоднішньому уроці буде висновок Всесвітньої організації охорони здоров’я: «Здоров’я  починається з сім’ї. Здорові діти – здорова сім’я. А здорова сім’я – квітуча і могутня держава»

І сьогодні на уроці ми спробуємо дослідити  чи дійсно здоров’я кожного дуже тісно пов’язані з станом здоров’я родичів? 

V. Вивчення нового матеріалу.

Саме в сім’ї дитина робить свої перші кроки, навчається любові й доброти, вчиться шанувати свою родину, рід, продовжує сімейні традиції.

  • Давайте згадаємо, що означає слово «традиції» (звичаї, досвід, правила поведінки, які передаються з покоління в покоління).
  • Так слово «традиції» прийшло до нас з латинської мови і в перекладі означає «передача».
  • У багатьох родинах існують різні традиції, зокрема ті, які сприяють збереженню і зміцненню здоров’я. Які ж традиції існують у вашій родині?

З прадавніх часів із покоління в покоління передаються життєва мудрість та настанови щодо здорового способу життя.

Наші предки вірили в цілющу силу води, сонця, вогню та землі, в оздоровчу дію народної пісні та музики. Молитва, писанка, вишитий рушник, слова-побажання “Будьте здорові!”, “З Богом!” – були знаками добра, оберегами від лиха. У харчуванні надавали перевагу молочним та овочевим стравам, дотримувалися посту.

Неабияке значення мало виховання в дітей шанобливого ставлення до батьків. Змалку дівчатка і хлопчики виконували свої обов’язки в сім’ї: бавили менших братиків і сестричок, пасли худобу, допомагали по господарству. У родинах було заведено брати з собою дітей на сінокіс, жнива, у ліс по ягоди та гриби, на ярмарок.

    Фізкультхвилинка

Вчитель читає вірш, а діти пантомімою показують заняття.

Здоровим завжди хочу бути я.

Ось чим займається моя сім’я:

На річці любимо купатись.

На лижах взимку покататись.

В похід з палаткою йдемо.

Гриби у лісі зберемо.

На великах мчимо із вітром.

Так радісно здоровим жити!

VІ. Узагальнення та систематизація знань

Вправа «Кошик ідей»

  • Кожен учень має продовжити таку  фразу: «Я б хотів(ла) започаткувати в своїй сім’ї таку традиції…» прикріпити до кульки. Кульку кладуть у кошик.    

(походи на природу, екскурсії, перегляд кінофільмів, тренування на стадіоні, спільне читання книг, плавання, риболовля, настільні ігри, правильне харчування, відмова від шкідливих звичок…) 

  • Тож саме сім’я відіграє найбільшу роль у становленні і розвитку здорової і розумної дитини. Навколишнє середовище, в якому росте дитина, має визначальне значення у формуванні ознак її здоров’я: це спосіб життя у суспільстві, природно-кліматичні умови довкілля і стан охорони здоров’я. Але ще до свого народження дитина може отримати різні хвороби, здатні унеможливити її повноцінне життя, які дуже часто є наслідком неправильного способу життя її батьків.

VІІ. Домашнє завдання.

VІІ. Підведення підсумків уроку.

  Інтерактивний метод «Незакінчені речення»

Я дізнався…

Я зрозумів…

Я запам’ятав…

Я зробив висновок…

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку