Урок "Сім'я . Склад сім'ї"

Про матеріал
Розгорнутий конспект уроку з Я у світі для учителів - спеціалістів, які почали працювати в початковій школі.
Перегляд файлу

Предмет : Я у світі

Тема : Сім'я . Склад сім'ї

Мета: стимулювати появу інтересу у дітей до історії свого роду, сім'ї. Поглибити знання   учнів про сім'ю, про основні обов'язки членів сім'ї – кожен член великої родини повинен дбати про красу, чесність і порядність свого роду. Формувати почуття духовної єдності поколінь. Виховувати повагу і любов до батьків, до рідної землі, до свого народу.

Обладнання: запис пісні Н. Яремчука "Родина",  альбоми «Родинне дерево», відеофільм «Моя родина» ,таблиці на увагу, комп'ютер, тематичні таблиці, підручник «Я у світі», зошит з друкованою основою.

 

Хід уроку

І. Організація класу

На урок старання не забудьте взяти.

Сіли всі рівненько – будем працювати.

ІІ . Мотивація навчальної діяльності

  1. Декламування віршів учнями

Пестить, ніжить і голубить,

Розуміє, дуже любить.

Я до неї пригорнуся,

Бо вона моя матуся.

Хитрі очі, дві косички.

У веснянках ніс та щічки.

Непосида невеличка

Називається сестричка.

Сильний, добрий, справедливий,

Біля нього ми щасливі.

Знає, вміє він багато.

Гордимось, бо це наш тато.

  1. Звучить пісня «Родина» Н. Яремчука
  2. Складання передбачень до теми уроку

ІІІ. Повідомлення теми і визначення мети уроку

Девіз уроку: "Хай славиться рід наш, сім'я і родина, хай в злагоді буде вся Україна!"

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота з загадкою

Цифра ця усім говорить,

Скільки днів до тижня входить.

А як поряд стане буква «Я»,

То це буде вже (сім'я).

  1. Робота з віршем. Розповідь учителя

А що дитині треба?

Дім красивий, білий.

І, як світлий образ,

Мамин погляд добрий,

Й батька дорогого,

Чути добре слово.

А ще гарно б мати

І сестру і брата.

3.- Що означає слово сім'я ? (відповіді дітей)

- Хто входить до складу сім'ї ?

• Словникова робота (підр. ст. 141, табл.. на дошці)

4. Розповідь учителя про сім'ю

Так, сім'я – це , звичайно мама і тато, сестра і брат, бабуся і дідусь. Сім'я – це група людей, яка складається із чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть під одним дахом.

Діти! В житті кожної людини сім'я займає особливе місце. Тато і мама дають вам життя, доглядають, співають колискових пісень, вчать, що добре, а що погано. Привчають до праці, виховують і люблять вас. Так є, так було і так буде в Україні завжди.

5.Робота з підручником (ст. 45) 

6.Опереджаюче навчання

 • Відеофільм «Моя сім'я» (обговорення)

7.Побудова асоціативного куща

 

                                         СІМ'Я

V. Фізпауза

 

В цьому класі друзі всі ми, раз, два, три.

Ви і ми, і ти, і я- раз, два, три.

Руку дай тому, хто зліва,

Руку дай тому, хто справа,

Ми - одна сім'я.

Посміхнись тому, хто зліва, раз, два, три.

Посміхнись тому, хто справа, раз, два, три.

Ми – одна сім'я.

VІ. Вправа на увагу (таблиця)

VІІ. Продовження роботи над темою

8.Розповідь учителя про родину

  • Виростають діти, старіють батьки. Це неминуче, це як невблаганний час. Тільки треба не забувати тих, хто дав нам життя, хто зростив. Треба пам'ятати своє коріння.
  • У кого ще живі прабабусі і прадідусі? Назвіть їх. Ви двічі щасливі, що маєте таких мудрих і добрих порадників.

Народне прислів'я говорить:

     "Хто не знав змалку діда, той добра не звідав ".

Кожен член великої родини повинен дбати про красу, чесність і порядність свого роду.

Родина – це не тільки  батьки і діти, а ще й тітки й дядьки , бабусі, дідусі, племінники й племінниці . Вони – родичі – близькі й далекі, але це вже родина. Дуже часто у родинах складають родинне дерево.

• «Родинне дерево» , короткі розповіді учнів про їхні родини

Родина – це не тільки рідні , родичі. Це наш клас, і наша школа, і весь український народ. Родина до родини – народ. Ми з вами – український народ, який складається з родин, малих і великих, дружних і працьовитих.

9. Робота в парах

Робота з підручником (ст. 45 – 46) – Таблиця позначок   /Дом. завд./

VІІ. Закріплення вивченого

1.Робота в групах

 - Яке поняття ширше : сім'я чи родина ? Порівняйте за діаграмою Вена

 

 

 

 

2.Робота в зошиті з друкованою основою (ст. 19 )

VІІІ. Підсумок уроку ( за таблицею «Евристичних запитань») (додаток 1) 

-Що , можливо , ви ще б хотіли дізнатися на наступному уроці ?

• Оцінювання за таблицею «Дерево знань»

• Заключне слово вчителя

Хай наш незвичний сімейний урок

Для вас усіх буде, як свято.

Нехай всі родини, як пишний вінок,

Щастям барвистим будуть багаті.

Бабусю шануйте та дідуся!

Матусю любіть і тата!

Нехай родина дружна уся

Буде на радість завжди багата!

Хай тішаться внуками бабця та дід!

Хай татко та мама радіють дитині!

Хай буде, як дуб, могутнім ваш рід!

Хай злагода й мир запанують в родині.

Додаток 1 Таблиця «Евристичних запитань»    

ХТО ?                                                      

ЩО ?

ДЕ?

КОЛИ ?

ЗВІДКИ ?

ЧОМУ ?

docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
1966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку