Урок "Складання рівностей за зразком. Розв’язування задач на збільшення чи зменшення числа на кілька одиниць. Виконання логічних завдань"

Про матеріал
Урок з математики за програмою Савченко О.Я. за підручником Г. Лишенка, С. Тарнавської, К. Лишенко .
Перегляд файлу

Тема. Складання рівностей за зразком. Розв’язування задач на збільшення чи зменшення числа на кілька одиниць. Пропедевтика додавання і віднімання в межах 20. Виконання логічних завдань.

Мета: навчати учнів складати рівності на додавання і віднімання за малюнками, закріплювати вміння читати вирази на додавання різними способами, розв’язувати задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць; розвивати навички усного рахунку, логічне мислення; виховувати увагу, дисциплінованість, акуратність, прищеплювати любов до математики.

Використані електронні освітні ресурси: ютуб-канал (фізкультхвилинка «Гусі Потягусі»), інтерактивний сервіс вправ learningapps.org (гра «Гра «Утворюємо числа другого десятка»), освітній портал «Всім pptx» (презентація «Складання рівностей за зразком. Розв’язування задач на збільшення чи зменшення числа на кілька одиниць»); освітній портал EDUC.com.ua (картка «Кольорові фігури»); генератор завдань «Розвиток дитини» (Гра «Додай відсутню частину»)

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І. Організація класу

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 1-м класі

Діти – просто молодці.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

  1. Усний рахунок.

1. Скільки на небі сонечок?

2. Скільки лап у кота?

3. Скільки лап у двох котів?

4. Скільки пальців на одній руці?

5. Скільки пальців на двох руках?

6. В якому класі ти будеш через 2 роки?

Перевіримо: 1 4 8 5 10 3

  1. Гра «Нагодуй мене»

Обчисліть ланцюжок виразів:1 + 4 – 2 + 6 + 2 – 3 – 4 = 4

  1. Гра «Утворюємо числа другого десятка» на інтерактивному сервісі вправ learningapps.org (https://learningapps.org/view10193550)

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

       Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вчитися складати рівності на додавання і віднімання за малюнками, закріплювати вміння читати вирази на додавання різними способами, розв’язувати задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць.

VІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Каліграфічна хвилинка

       Запишіть цифри 1 і 5 через клітинку.

2. Робота за підручником

       Розгорніть підручник на с. 88. Знайдіть в підручнику вгорі завдання 1.

       Розгляньте малюнок. Хто на ньому зображений? (Птахи: сороки, ворони, синички і снігурі.)

       Скільки сорок? (4) Скільки ворон? (7). Про їхню кількість складено рівності. Давайте прочитаємо їх по-різному.

3 + 7 = 10          10 – 3 = 7

7 + 3 = 10          10 – 7 = 3

       Складемо рівності про кількість синичок і сорок, а також – синичок і снігурів і прочитаємо їх по-різному.

4 + 3 = 7              7 – 4 = 3                 4 + 5 = 9               9 – 4 = 5

3 + 4 = 7              7 – 3 = 4                 5 + 4 = 9               9 – 5 = 4

Фізкультхвилинка

Завдання 2. Чия маса більша – кота чи собаки?.

       Розгляньте малюнок. Хто сидить на гойдалці зліва? Справа?

       Маса собачки і котика рівна масі трьом котикам.

Собака+кіт = кіт+кіт+кіт

       Отже, маса собаки рівна масі двох котів, тому маса собаки більша ніж маса кота.

Завдання 3. Розв’яжи задачу.

Біля годівниці було 4 горобці, а синичок – на 2 більше. Скільки було синичок? Заміни слово більше на слово менше.  Як зміниться розв’язання задачі?

Про кого розповідається в задачі? (Про птахів, які були біля годівниці)

Що відомо в задачі? (Біля годівниці було 4 горобці, а синичок – на 2 більше)

Про що запитується в задачі? (Скільки було синичок?)

Які птахи були біля годівниці? (Горобці і синички). Отже, слова «горобці» і «синиці» – це ключові слова.

Складемо короткий запис задачі.

Горобці – 4

Синички – ?, на 2 б.

Чи відомо скільки горобців було біля годівниці? (Так, 4). Чи відомо скільки синичок? (Ні, невідомо, але відомо, що їх було на 2 більше)

Пояснюємо розв’язання. (Синичок більше ніж горобців, а більше число знаходять дією додавання, тому задачу будемо розв’язувати дією додавання.)

Розв’язуємо. (4 + 2 = 6 (с.))

Повторюємо запитання задачі. Дайте відповідь на запитання задачі.

(Відповідаємо: 6 синичок було біля годівниці.)

       Замініть слово більше на слово менше.  Як зміниться розв’язання задачі?

Фізкультхвилинка.

Завдання 6. Додавання і віднімання в межах 20.

Якщо до 1 десятка додамо 4 одиниці отримаємо 1 десяток і 4 одиниці.

Якщо від 1 десятка і 5 одиниць заберемо 5 диниць, залишиться 1 десяток.

Якщо від 1 десятка і 6 одиниць заберемо 1 десяток залишиться 6 одиниць.

V. Закріплення вивченого

1. Логічне завдання. Яких фігур бракує на малюнку? (Слайд)

2. Групова робота

І група: Гра «Кольорові фігури» (освітній портал EDUC.com.ua)

Розфарбуй фігури відповідними кольорами. Порахуй і запиши їх кількість

ІІ група: Гра «Додай відсутню частину» (Генератор завдань «Розвиток дитини»)

ІІІ група: З’єднай предмет із фігурою до якої він найбільше подібний.

VІ група: Побудувати башту з паличок Кюїзенера.

Індивідуальне завдання для учня з ООП.

Заповни таблицю, запиши скільки десятків і одиниць у кожному числі.

VІІ. Підсумок

       Продовжіть речення:

Наступне число за числом 15 …

Сума чисел 3 і 2 дорівнює …

1дес. і 6 од. це число …

VІІІ. Рефлексія «Загадкові листи»

       Обери лист, який ти хочеш відкрити.

 

 

 


Геометричні фігури для 1 класу — завантажити завдання – Розвиток дитиниC:\Users\Admin\Desktop\палички 2.jpgГеометричні фігури 1 клас worksheet

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
20 грудня 2023
Переглядів
323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку