Урок " Складові комп’ютера. Пристрої введення, зберігання, виведення даних, їх призначення

Про матеріал
Розробка уроку "Складові комп’ютера. Пристрої введення, зберігання, виведення даних, їх призначення" містить теоретичний матеріал і завдання на закріплення теми різного типу (встановлення відповідності, тестові вправи).
Перегляд файлу

 

 Мета:

  1. Дидактична:

 засвоїти складові комп’ютера  (пристрої в для введення та виведення даних ,зберігання  даних,визначити поняття  «персональний комп’ютер» розглянути історію розвитку обчислення техніки  ;

 

2) Розвиваюча:

• розвиток здатності логічно міркувати, робити евристичні висновки;

3) Виховна:

• виховання інформаційної культури;

• виховання творчого підходу до роботи, бажання експериментувати;

• професійна орієнтація і підготовка до подальшого самонавчання майбутньої трудової діяльності.

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: словесний, наочний.

• наочні: ілюстрації на дошці, презентація;

• словесні: розповідь, бесіда.

Дидактичне забезпечення:

• персональний комп’ютер;

• презентація;

                                              План

І. Організаційний момент:

                                • привітання;

                                • перевірка присутніх;

                                • перевірка готовності до заняття.

IІ. Актуалізація опорних знань

IIІ.  Мотивація навчальної діяльності.

I V. Засвоєння нового матеріалу

• оголошення теми і цілей заняття тема сьогоднішнього уроку;

  • пояснення нового матеріалу.

   V.  Закріплення нового матеріалу

   VI. Підсумок уроку.

    VIІ.Домашнє завдання

ІІ. Нагадайте правила поводження в комп’ютерному класі.

IІІ.1)ЩО НАЗИВАЮТЬ ДАНИМИ?

2)ЯКІ ТИПИ ДАНИХ РОЗРІЗНЯЮТЬ?

Назвіть приклади.

I V. На уроці засвоїмо пристрої, які потрібні для функціонування комп’ютера,  класифікувати пристрої для автоматизованого виконання операцій. Визначити, що до складу комп’ютера  входять  пристрої, які можна об’єданати  в групи: пристрої  введення, вивидення, зберігання та опрацювання даних.

Описание: e47a3724d554d8fca934753217176f85Комп’ютер – це електронний пристрій, призначений для опрацювання даних різного типу.

 Виник термін комп’ютер: від лат. соmputo – лічу, обчислюю.

З часом комп’ютери вдосконалювались для того, щоб опрацювати не лише числові, а й текстові, графічні,звукові та відеодані.

Першу в Європі ЕОМ створили в Києві вчені під керівництвом С.О. Лебедєва

для опрацювання числових даних. Вона була складною у використанні, її

обслуговувало багато людей, а займала площу більшу, ніж класна

кімната!ЕОМ, яка працювала в Україні в 1952 р.,  виконувала 3000 дій за

хвилину та була єдиною в Європі машиною,що постійно працювала.

 

У наш час комп’ютери використовують для зберігання, опрацювання даних, швидкого пошуку та обміну повідомленнями,тобто як інструмент для автоматизації інформаційних процесів.

Розміри та ціна комп’ютерів зменшилась на стільки, що в людей з’явилась можливість мати свої власні комп’ютери та персонально їх використовувати.

Слово «персональний» означає призначений для особистого використання (від англ. рerson -  персона, особистість).

 

Окрім того,керування такими пристроями стало легшим, тому ними могли скористатись навіть ті, чия діяльність не була пов’язана із обчисленнями. Так у 70-х роках минулого століття виникла нова назва комп’ютера – персональний.

Люди в усьому світі використовують персональні комп’ютери для роботи, навчання, у побуті, для ігор і розваг.

Вчителі та лікарі,  інженери та композитори,  вчені та домогосподарки, агрономи та підприємці,  конструктори та письменники  використовують комп’ютер,  щоб вводити дані, зберігати їх, працювати з ними та передавати іншим людям. Саме тому, для автоматизованого виконання зазначених операцій, до складу комп’ютера  входять  пристрої, які можна об’єданати  в групи: пристрої  введення, вивидення, зберігання та опрацювання даних.

Дані надходять до комп’ютера через присторої введення. Потім вони опрацьовуються та зберігаються  в його спеціальних пристроях – пам’яті. Результати після опрацювання виводяться через пристрої виведення.

Зазвичай до основних складових персонального комп’ютера  відносять: системний блок, монітор, клавіатуру, мишу. За потреби до системного блока комп’ютера

можуть приєднувати й інші пристрої, наприклад:

  

  • Колонки або навушники – для відтворення звуку;
  • Принтер – для друку;
  • Проектор – для демонстрації зображення на великий екран.

Пристрої введення призначені для введених даних. До них відносять клавіатуру, мишу, джойстик, сканер, мікрофон, веб-камеру.

Ці пристрої автоматизують інформаційний процес  передавання даних до комп’ ютера. Наприклад, клавіатура  – для числових та текстових даних, сканер – текстових та графічних, мікрофон – звукових, веб-камера – відеоданних.

Миша належить до вказівних пристроїв  уведення, який сприймає своє розташування та переміщення і передає його до комп’ютера. Відповідно до переданих даних на  екрані виконуються певні дії.

 Для виведення даних призначені пристрої виведення: монітор, принтер, колонки, навушники.

Присторої виведення даних автоматизують інформаційний процес отримання даних людиною.

Монітор, або дисплей, - пристрій відображення даних на екрані. Принтер – пристрій для друку, тобто виведення текстових чи графічних даних на папір або плівку. За допомогою колонок та навушників людина отримує звукові дані.

Пристрої з’єднуються із системним блоком за допомогою спеціальних проводів або безпровідним способом.

У системному блоці містяться пристрої опрацювання та зберігання даних, які автоматизують відповідні інформаційні процеси.

Одним  із пристроїв зберігання, який «приховано» в системному блоці, є жорсткий магнітний диск (або вінчестер). На ньому, як правило, зберігання, різні дані: тексти та числові дані, зображення, музику, фільми, ігри,тощо.

Флеш-пам’ять та компакт-диск також використовують для збереження даних. Часто за допомогою цих пристроїв люди переносять дані з одного комп’ютера на інший.

Фізкультхвилинна.

Виконання вправ, для зняття зорової та м’язової втоми.

V. Закріплення нового матеріалу

Вправа1

Визнач за якими властивостями можна класифікувати об’єкти, розташовані по рядках. Назви кожний пристрій. Визнач зайвий об’єкт в кожному рядку

 

Вправа 2

Встановіть відповідність.

Вправа 3

Вказати вірну відповідь.

  1. Комп’ютер –
  1. електронний пристрій, призначений для опрацювання даних різного типу.
  2. пристрій для  виведення текстових чи графічних даних на папір або плівку
  3. пристрій для автоматизованого виконання зазначених операцій
  1. Жорсткий магнітний диск (або вінчестер) -
  1. призначений для відображення даних на екрані
  2. призначений для зберігання, різних даних: тексти та числові дані, зображення, музику, фільми, ігри
  3. пристрій відображення даних на екрані
  1. Клавіатура –
  1. пристрій відображення даних на екрані;
  2. пристрій для передавання числових та текстових даних даних до комп’ ютера;
  3. сприймає своє розташування та переміщення і передає його до комп’ютера .

Вправа 4

Назвіть пристрій , який з’явиться на екрані .

Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон» закінчіть речення «сьогодні на уроці я вивчила…»

Що повторили на уроці?

Що не зрозуміли з уроку?

Рефлексія

Дайте відповідь на питання

   Так                                                        

Ні

Не   знаю

Чи зрозуміли ви тему уроку

 

 

 

Чи потрібно додатково повторювати матеріал?

 

 

 

Чи знаєте ви пристрої введення, виведення, збереження даних?

 

 

 

Чи цікаві були завдання?

 

 

 

 

На картку наклейте смайлик  про те, який настрій переповнює наприкінці уроку

Домашнє завдання

o Опрацювати теоретичний матеріал п 4;

o З підручника опрацювати ст. 34 (працюємо в парах), вправа 2,3

o З підручника виконати ст.35 (міркуємо), вправа 6-8

 

doc
Додано
26 листопада 2019
Переглядів
3671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку