18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок Соціальні мережі: добро чи зло?

Про матеріал
• спонукати учнів поглянути на соціальні мережі з різних сторін, привити інформаційну культуру, розвивати пізнавальний інтерес; • уміння висловлювати та захищати свою точку зору, аргументувати свою думку.
Перегляд файлу

Тема:Соціальні мережі: добро чи зло?

Мета уроку:

  • спонукати учнів поглянути на соціальні мережі з різних сторін, привити інформаційну культуру, розвивати пізнавальний інтерес;
  • уміння висловлювати та захищати свою точку зору, аргументувати свою думку.

 

Завдання уроку:

навчальні:

  • ознайомити учнів з поняттям «Соціальні мережі»;
  • розглянути види соціальних мереж ;
  • розглянути класифікацію соціальних мереж за платформою;
  • розглянути як соціальні мережі впливають на наше здоров’я ;

розвивальні:

  • сприяти розвитку пізнавального інтересу; підвищенню творчої активності; розвитку вміння логічно викладати думки, вихованню шанобливого ставлення до чужої думки; культурному та інтелектуальному розвитку учнів;
  • сприяти розвитку самооцінки та самоаналізу, як чинників, що спонукають до самовдосконалення учнів;

виховні:

  •                   виховання відповідальності за свої вчинки та слова;
  •                   виховувати пошану до суперника, уміння гідно вести суперечку, стійкість, волю до перемоги, уміння працювати в команді.

 

Обладнання: проектор, комп’ютер, папір, олівці, маркери, тести у кількості примірників, що дорівнює кількості учнів.

 

 

План уроку

 

  1.               Привітання. Вступ. Повідомлення теми та мети уроку.
  2.               Актуалізація опорних знань.
  3.               Вивчення нового матеріалу.
  4.               Обговорення.
  5.               Висновок.

Хід уроку

 

  1. Привітання. Вступ. Повідомлення теми та мети уроку

   Сьогоднішній світ важко уявити без соцмереж та інтернету. Так вже всі звикли, що соціальна мережа – це чи не найкращий спосіб спілкування з людьми не тільки на відстані, а й буквально поряд, що ніхто вже й не уявляє своє життя без цього засобу комунікації! Але що прийшло до нас разом із чудесами спілкування: плюс чи мінус?

  1. Актуалізація опорних знань

   Оголошую мозковий штурм «Про користь та шкоду Інтернету» (учні називають позитивні та негативні можливості Інтернету, роблять записи на дошці).

 

Сьогодні будь-хто, не виходячи з дому, може вирішити важливі питання одним повідомленням. Словом, соціальні мережі можна назвати рушійними силами, які значно спростили людям життя.

1. 1.Які соціальні мережі ви знаєте?

2. Якими соціальними мережами ви користуєтесь?

3.Скільки часу ви проводите в інтернеті?

 

 

 

Тест: Нема життя без інтернету!

Пройди тест та порахуй отримані бали. Оціни свої відповіді за шкалою:
 

ніколи або вкрай рідко

інколи

регулярно

часто

завжди

1 бал

2 бали

3 бали

4 бали

5 балів

 
1. Чи часто ти зауважуєш, що проводиш у мережі більше часу, ніж запланував?

2. Чи трапляється тобі нехтувати домашні обов’язки, аби якнайшвидше «посидіти» в інтернеті?

3. Чи віддаєш ти перевагу перебуванню в мережі, а не спілкуванню з друзями «наживо»?

4. Чи часто ти знайомишся з іншими людьми у соціальних мережах?

5. Чи дратуєшся, коли батьки запитують тебе, скільки часу ти провів в інтернеті?

6. Чи зауважуєш, що твої успіхи у навчанні знизилися, бо ти забагато часу присвячуєш інтернету?

7. Чи ти насамперед заходиш на сайт «Вконтакте», повернувшись додому зі школи?

8. Чи часто ти почуваєшся втомленим після тривалого перебування в інтернеті?

9. Чи доводиться тобі боронитися або мовчати, коли тебе запитують, що ти робив у мережі?

10. Чи відволікаєшся ти від нагальних проблем, «поринаючи» в інтернет?

11. Чи часто відчуваєш піднесення від самої думки, що незабаром зайдеш в інтернет?

12. Чи не вважаєш ти, що життя без інтернету нецікаве і безбарвне?

13. Чи траплялося тобі кричати, лаятися чи в інший виявляти свій гнів, коли хтось відволікав тебе від перебування в мережі?

14. Чи доводилося тобі не раз жертвувати сном, коли ти засиджувався в інтернеті допізна?

15. Чи часто ти уявляєш, що робитимеш у мережі, коли нарешті зайдеш в інтернет?

16. Чи говориш собі: «Ще хвилинку», коли довго перебуваєш в мережі?

17. Чи часто ти зазнавав поразок, намагаючись скоротити час свого перебування в інтернеті?

18. Чи намагаєшся ти приховати від батьків час, який проводиш у мережі?

19. Чи часто ти скасовуєш зустріч із друзями, обираючи перебування в інтернеті?

20. Чи почуваєшся пригніченим, якщо довго перебуваєш «поза мережею»?
 

 А тепер порахуй бали.

 

Ти набрав 20 – 49 балів.

Ти набрав 50- 79 балів.

Ти набрав 80 – 100 балів.

     Користуєшся інтернетом мудро, адже вмієш контролювати себе. Не втрачай здорового глузду та своєї здатності до самоконтролю, і ти ніколи не потрапиш до «мережевої пастки».

     Маєш певні проблеми, пов’язані з надмірним захопленням інтернетом. Можливо, ти почав гірше вчитися або ж втратив контакт з однолітками, або надто часто конфліктуєш із батьками… У будь-якому разі тобі слід негайно скоректувати свій час перебування в мережі. Інакше до проблем, які маєш сьогодні, долучаться ще й інші.

     Маєш серйозні неприємності, «винуватцем» яких є інтернет. Твій стан можна визначити як справжню залежність, адже не уявляєш свого життя поза мережею. Якщо ти відчуваєш, що не можеш самостійно впоратися зі своєю «пристрастю» попроси допомоги в інших. Можливо, тобі знадобиться консультація психолога.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

   Соціальна мережа – це мережа людей, які зустрічаються в Інтернеті для спілкування, розміщуючи інформацію та зображення, залишаючи коментарі чи надсилаючи повідомлення. Учасники можуть розширити свої особисті та ділові контакти, зв’язавшись з іншими на веб-сайтах соціальних мереж та в додатках.

Класифікація за платформою

  • До веб-мереж можна отримати доступ лише з настільних комп’ютерів. Facebook, YouTube та Twitter – одні з найпопулярніших соціальних мереж сьогодні – розпочалися як веб соціальні мережі.   
  • Гібридні мережі поєднують в собі Інтернет та мобільні можливості, і до них можна отримати доступ з будь-якого пристрою. Вони оптимізовані для мобільних пристроїв та мають мобільні додатки для iOS та Android. Візьміть Facebook та LinkedIn в якості прикладів. Ви можете отримати доступ до цих платформ зі свого ноутбука, ПК, планшета та мобільного телефону.
  • Чисті мобільні мережі – це програми, призначені для роботи на мобільних пристроях, таких як смартфони, планшети та смарт-годинники. Деякі популярні приклади включають Telegram та Snapchat.

Перегляд та обговорення відео (інтернет).

https://www.youtube.com/watch?v=X8HyrxqI4lg

Як соціальні мережі впливають на наше здоров’я.

   З одного боку, соціальні мережі є безцінним винаходом. Але ставши прогресом для людства, вони стають регресом для кожної окремої людини.

Вчені вже не раз стверджували про психічні захворювання, причиною яких є підвищений інтерес до соціальних мереж. Основний принцип більшості з них – це піраміда за принципом Маслоу, згідно з якою основний ступінь потреб займає самовираження. Саме з цією метою використовуються відео архіви, аудіо записи та фото.

Любителі соціальних мереж схильні до відхилень і у психічному стані,мають погане самопочуття,порушується сон,стають тривожними,вразливими і дратівливими,з’являється інтернет-залежність,подає самооцінка,з’являється заздрість та самотність.

Перегляд та обговорення відео (соціальні мережі).

https://www.youtube.com/watch?v=I-0-K_FWXec

https://www.youtube.com/watch?v=agwKEVsOp4Q

  1. Обговорення

 Діти висловлюють свої враження від перегляду мультфільму та пропонують свої методи захисту в соціальних мережах.

Учитель узагальнює матеріал уроку, наводячи поради щодо безпеки в інтернеті .


5. Висновок

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і  замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного.  Але  пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом.

 

Правила користування Інтернетом:

1.НЕ ПОВІДОМЛЯЙ ПРО СЕБЕ І БАТЬКІВ ПРИВАТНУ ІНФОРМАЦІЮ.

2.НЕ ВИСИЛАЙ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ СВОЄ ФОТО.

3.НЕ ВІР ВСЬОМУ, ЩО КАЖУТЬ ПРО СЕБЕ ВІРТУАЛЬНІ ЗНАЙОМІ .

4.ОБМЕЖУЙ СВІЙ ЧАС РОБОТИ ТА ІГОР В ІНТЕРНЕТІ.

5.БАТЬКИ МАЮТЬ ЗНАТИ, ЧИМ ТИ ЗАЙМАЄШСЯ, КОЛИ СИДИШ БІЛЯ КОМП’ЮТЕРА.

6.НЕ ОБРАЖАЙ ІНШИХ В ІНТЕРНЕТІ .

7. ТРИМАЙ ПАРОЛЬ КОМПЮТЕРА У ТАЄМНИЦІ.

8. ЯКЩО ОПИНЯЄШСЯ В СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ ПОГОВОРИ З БАТЬКАМИ.

 

 

docx
Додано
16 лютого
Переглядів
123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку